Varastettu Brio Kombit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nipsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nipsu

Vieras
Helsingin Torpparinmäestä on varastettu musta/harmaat Brio Kombit Kääntöaisalla. Mukana alakorissa Brion seisomalauta ja sadesuoja. Sisäkankaassa joka on vaaleanharmaa sävylttään on pikkuisia tähtiä. Yhdistelmävaunut ilman koppaa. Ilmakumipyörät.

Niin raukkamaista vielä lapselta vaunut!!!
Laitan ilmoitusta ympäriinsä jos jonkun huomio jossain kiinnittyisi jos joku vaikka jossain yrittää kaupata niitä tai jos on hylätty jonnekkin.

Ei ole löytynyt! Kyllä ottaa päähän niiiiiin per....sti! Nuorempi on vasta vuoden täyttänyt ja esikoinen kolme niin ei kyllä matkarattailla pärjäillä vielä kun kotiäitinä olen niin ahkerasti olisi vielä ollut vaunuille ja seisomalaudalle käyttöä: (

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Karua mutta totta, kyllä sellaset varastaa vaunuja joilla itellä ei oo varaa ostaa parempia vaunuja, ne on just näitä narkkareita, linna ihmisiä, köyhiä.

Eipä yleistetä.
Kaikki köyhät eivät todellakaan varasta!Eikä varmaan edes valtaosa.
Moni rikas niin saita että "ottaa kun ilmaseksi saa"

Alkuperäinen kirjoittaja ihan oikein:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Useimmiten rattaat varastetaan rapusta. Jos näin tälläkin kertaa, aivan oikein. Rappu ei ole (lastenrattaiden ) säilytyspaikka.

Ihan samaa mieltä olen minä!

Samaa mieltä minäkin, siis että rappu EI ole vaunujen / rattaisen säilytyspaikka.
Mutta silti varastaminen ei ole koskaan oikeutettua. Jos vaunut rapussa häiritsee niin kävisin ennemmin kertomassa siitä vaunujen omistajille kun että varastaisin ne :headwall:

Juu ei saa rapussa säilyttää. Täälläkin viimekesänä huoltoyhtiö vei pois kaikki rappukäytävässä olleet tavarat, myös monet lasten rattaat ja pienet polkupyörät lähti.
Kyllä ne kaikille asukkaille vissiin kuukautta aikasemmin laitto lapun postiluukusta mutta oli vaan ihan tavallinen huomiota herättämätön lappunen että meinas meilläkin mennä ihan ohi, lehtikeräykseen. Onneksi kasa levis lattialle ja siitä huomasin että mikäs tää pienellä präntillä painettu teksti onkaan!

Mitäs jos joku muukin oli pistänyt huomaamatta pienen lapun roskiin? Mahtoi tään talon silloista asukasta harmittaa kun ei enää ollutkaan kärryt rapussa, mihin oli ne jättänyt.

Alkuperäinen kirjoittaja pelottava pontso:
Juu ei saa rapussa säilyttää. Täälläkin viimekesänä huoltoyhtiö vei pois kaikki rappukäytävässä olleet tavarat, myös monet lasten rattaat ja pienet polkupyörät lähti.
Kyllä ne kaikille asukkaille vissiin kuukautta aikasemmin laitto lapun postiluukusta mutta oli vaan ihan tavallinen huomiota herättämätön lappunen että meinas meilläkin mennä ihan ohi, lehtikeräykseen. Onneksi kasa levis lattialle ja siitä huomasin että mikäs tää pienellä präntillä painettu teksti onkaan!

Mitäs jos joku muukin oli pistänyt huomaamatta pienen lapun roskiin? Mahtoi tään talon silloista asukasta harmittaa kun ei enää ollutkaan kärryt rapussa, mihin oli ne jättänyt.

Hyvä että huoltoyhtiö ajattelee asukkaiden turvallisuutta kun ei asukkaat vissiin itse älyä.

Oikeuttaako vaunujen säilytys väärässä paikassa siihen että joku toinen saa varastaa?

--joku pysäköi väärälle paikalle, minä saan ryöstää jonkun vanhuksen rahat.

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Alkuperäinen kirjoittaja pelottava pontso:

Hyvä että huoltoyhtiö ajattelee asukkaiden turvallisuutta kun ei asukkaat vissiin itse älyä.

Näin on! Onneks mein oma varastokoppi on maantasalla heti pihalle vievän oven vieressä että sinne saa helposti kärryt!
Mutta nää käytävät oli yhes vaihees niin täys tavaraa että ois siinä ollu palomiehilläkin puikkelehtimista kaikkinee letkuineen!
Ja aina karmeen likaset käytävät kun kurasia pyöriäkin roudasvat käytävään.

Törkeetähän tuo on mutta hiukkasen saa syyttää itseäänkin. Kuka jättää tänä päivänä vaunut käytävälle? :o
Eihän se ensinkään tosiaan oo sallittua ja toiseks, vaikkei varastettas ni ilkivaltaa ainaki saatetaan tehä. Ei mua ainaskaa huvita lasta lykkiä vaunuissa joihin on kustu tai syleksitty tai muuta kivaa. Vien aina vaunut kotiin vaikka onhan siitä oma hommansa pyörien puhdistelussa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oikeuttaako vaunujen säilytys väärässä paikassa siihen että joku toinen saa varastaa?

--joku pysäköi väärälle paikalle, minä saan ryöstää jonkun vanhuksen rahat.

ei oikeuta varastamaan mutta oikeesti ei kannata olla tyhmä ja jättää kalliita vaunuja käytävään.

Tapahtumasta on jo aikaa, mutta jos jatkossa vastaavaa tapahtuu, kannattaa tsekata noi keltaiset pörssit yms. Vaunujen varastaminen tuntuu ehkä järjettömältä, mutta nykyään tehdään aika paljon sellaisia "täsmävarkauksia". Eli varkaat seuraavat erilaisia Ostetaan -palstoja ja sen mukaan käyvät varastamassa sellaista, mitä joku olisi ostamassa... vaunuja, polkupyöriä, ruohonleikkureita...lähes mitä vaan vähänkään arvokkaampaa.

Yhteistyössä