Vapusta tyhmä kysymys..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tyhmä kysymys, mutta pitääkö ihmiset valmistujaislakkeja yms. päässä jo tänään perjantaina, vai käytetäänko sitä yleensä vasta huomenna? Kertokaahan kiitos! :D

Oon nyt vähän tyhmä mutta mihin se liittyy siis perinne siitä et ne ylioppilaslakit laitetaan päähän? Haluan tietää tarkemmin enneku noudatan mitään perinnettä =)

Kyllä samanlailla ne valmistujaislakit laitetaan päähän kuin ylioppilaslakitkin. Oikeestaan ne ammattikoulusta valmistuneethan työläisiä on :D ylioppilaat ei valmistu miksikään :)

Alkuperäinen kirjoittaja piprane ema:
no kuinka moni meinaa huomenna yo-lakin tai vastaavan päähänsä pistää??

itellä mietityttää et onko se jo vähän out?!?

Tietenkin laitat päähän huomennakin. Sitä hattuahan saa halutessaan käyttää vaikka koko kesän, noin niinkuin etiketin mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Tietenkin laitat päähän huomennakin. Sitä hattuahan saa halutessaan käyttää vaikka koko kesän, noin niinkuin etiketin mukaan.

ei mulla tainnu olla viime vappunakaan sitä ku tuntu niin hölmöltä.. katukuvaa kun katselin niin ei sitä käytä enää ku vanhemmat ihmiset semmoset 50+... äitini tosin varmaan alkaa meuhkata mulle jos ei sitä päässäni näe ku hänelle se on jotenki iso asia...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

ei mulla tainnu olla viime vappunakaan sitä ku tuntu niin hölmöltä.. katukuvaa kun katselin niin ei sitä käytä enää ku vanhemmat ihmiset semmoset 50+... äitini tosin varmaan alkaa meuhkata mulle jos ei sitä päässäni näe ku hänelle se on jotenki iso asia...

En mä tiennyt, että se on noin last season :o Kyllä mä ainakin laitan hattuni päähän, olen sen ansainnut :D

Alkuperäinen kirjoittaja äiti86:
mä laitan jos joku ensin kertoo että mistä se tapa on tullut tai et mitä symboloi.

tässä lakin historiaa ja alunperin kaiketi kuvasti akateemisuutta, mutta eihän sitä enää edes samalla tavalla arvosteta kuin tuolloin.

http://www.hyy.helsinki.fi/suomi/190/

Yhteistyössä