Vappuasu lapselle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vierailija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vierailija"

Vieras
Pojalla huomenna päiväkodissa vappujuhla. Oisko ideoita mitä voisi pistää asuksi kun ei mitää ns. oikeaa naamiaisasua ole? Pää lyö ihan tyhjää ku mietin mitä olemassa olevista vaatteista saisi kyhättyä...

Meillä lapsi on tiikeri, halusi siis olla tiikeri ja Tiimarista löytyikin pientä rekvisiittaa (korvat, häntä, rusetti kaulaan) siihen ja kasvomaalit. Muuten laitetaan tavalliset, rusehtavasävyiset raidalliset vaatteet.

Jossain lehessä oli, että on helppo pukeutua esim. merirosvoksi tai kummitukseksi kotona löytyvillä taminieilla :) meillä ollaan peppi pitkätossu, kun löysin kirpparilta halvalla puvun :D

Kissa on ainakin helppo klassikko: musta paita ja leggarit / sukkahousut, hiuspantaan kartongista askarrellut korvat, kajalilla nenä ja viikset. Hännän ompelee nopeasti trikooputken ja täyttää vanulla.
Pupu myös samantyyppinen klassikko, vaan valkoinen asu ja häntä vielä helpompi.
"Hieno neiti" on yksi meidän pojan suosikkeja: äidin kaapista hepenet päälle, helmet kaulaan ja käsilaukku ja hattu.

Meidän poika on tänä vuonna tylsästi Spiderman ihan H&M valmissa puvussa. Minkäs teet, poika on niin rakastunut tuohon pukuun, että pitää sitä melkein koko ajan muutenkin, äiti mielellään ideoisi jotain uniikimpaa.

Itse olin joskus ala-asteella roskapussi :). Mustat leggarit ja paita, jätesäkkiin alas jalka-aukot ja sivuille käsiaukot ja sitten jotenkin sidoin/teippasin niin että pysyi ylhäällä. Paperiin taiteilin tekstin "Sekajäte" ja piirstin jotain kuvia ja kiinnitin etumukseen.

Meillä on huomisissa vappukekkereissä kissa ja keiju-prinsessa :)

Kissa-asusteet (korvat pipoon, "lapaset" ja hännän) olen tehnyt itse, muut vaatteet löytyi lapsen vaatekaapista. Tuota paitaa meillä ei enää ole jäljellä (ihan vaan ompelin käsin tuon kankaanpalan mustaan paitaan) mutta muutoin mennään samalla asulla (eri lapsilla ollut eri vuosinä käytössä) jo kolmatta vuotta :)

Yhteistyössä