Vappu pimiä ei hedelmällinen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miettiimietin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="minä";25045509]No samalla tavalla voidaan ajatella että ne Vapulta kysyneet toimittajat on saaneet käskyn ylemmältä taholta. Palstalla mahan kyttäilyä en tajuakaan, mutta en näe eroa siinä että toimittaja-Vappu kysyy joltain julkkikselta raskaudesta tai joku muu toimittaja kysyy sitä samaa julkkis-Vapulta.

Itselleni oli tosi raskas juttu, kun haaveilin raskaudesta ja kaikki kysyivät aina siitä, että milloinkas te teette lapsia ym. tietämättä taustoja. siksi en koskaan itse menisi kysymään tollaista joltain muulta.[/QUOTE]

Pöljä. Toki sillekin toimittajalle joku muu oli määrännyt sen kysymyksen, mutta Vapullepa ei ole kukaan määrännyt mitä hänen tulee vastata. Se on hänen yksityiselämäänsä liittyvä asia, mun mielestä hänellä on yhtäläinen oikeus vastata ihan mitä haluaa tai jopa olla kokonaan vastaamatta, ihan sama vaikka olisi itse kysellyt tasavallan presidentiltä raskausuutisista. Tuo hermostuminen oli varmasti ihan inhimillinen reaktio lopullisen kyllästymisen seurauksena, ei hän varmaan siinä tilanteessa ajatellut onko kysellyt samaa muilta vai ei.

[QUOTE="plääh";25045603]Pöljä. Toki sillekin toimittajalle joku muu oli määrännyt sen kysymyksen, mutta Vapullepa ei ole kukaan määrännyt mitä hänen tulee vastata. Se on hänen yksityiselämäänsä liittyvä asia, mun mielestä hänellä on yhtäläinen oikeus vastata ihan mitä haluaa tai jopa olla kokonaan vastaamatta, ihan sama vaikka olisi itse kysellyt tasavallan presidentiltä raskausuutisista. Tuo hermostuminen oli varmasti ihan inhimillinen reaktio lopullisen kyllästymisen seurauksena, ei hän varmaan siinä tilanteessa ajatellut onko kysellyt samaa muilta vai ei.[/QUOTE]

En minä ainakaan ole kritisoinut Vapun reaktiota, mun mielestä ihan oikeutettu, mutta Vappu itse kritisoi kysymystä:

"Mä olen miettinyt paljon sitä, että minkä takia kukaan lähtee kysymään noin
henkilökohtaisia asioita keneltäkään, se on äärimmäisen loukkaavaa."

Siis tokihan Vappu saa vastata mitä vaan tai olla vastaamatta, mutta ainakin itsestäni tuntui jo ne raskausutelut tosi inhottavilta riippumatta siitä mitä vastasin. Mutta siis ilmeiesti näin henkilökohtaisia asioita kysytään, koska noiden toimittajien pomot niin määrää :D.

Jos Vappu on kysynyt Korkojen kera - ohjelmassa vauva-asioista, niin yleensä niistä sovitaan ihan ennen ohjelman purkitusta että saako kysyä. Juontajilla siis ihan aiheet mistä saavat kysyä, tai näin olen ainakin käsittänyt.

Vappu törkeä?! Hohhoijaa.

Vappuhan on ollut jo kauan julkisuudessa, nyt mitään korkojen kera- ohjelmaa en katso, mutta muistan kyllä monesti ajatelleeni, että voisi vähän miettiä mitä kyselee, kun haastateltava on yrittänyt kyynel silmin ja vaivaantuneena vastata esiettettyyn kysymykseen. Tai yrittänyt etsiä pakotietä, mutta Pimiä ei ole antanut periksi.

Pahaa en Pimiällekään toivo, ainoastaan sitä, että osaa jatkossa kohdella muitakin paremmin kuin joskus on kohdellut. Ja uskon että juontajakin pystyy kieltäytymään loukkaamasta haastateltavaa, jos sellaista vaadetta olisi hänelle laitettu.

Aika lapsellista tuollainen hohhoijaattelu muuten, vastaamatta toisen mielipiteeseen mitenkään. Ja on suppeakatseista olla antamatta arvoa myös muille kuin omille mielipiteilleen.

Tuo otsikon kysymys jo karahtaa korvaan... Sen olisi voinut muotoilla ehkä jotenkin toisin. "Ei hedelmällinen" on jotenkin omituisesti ilmaistu. Me saatiin lapsemme IVF-hoidolla, mutta kyllä mä silti ihan hedelmällinen koen olevani, koska mun ja mieheni "hedelmä" se lapsi joka tapauksessa on. Ei lapsettomuushoidot tarkoita automaattisesti hedelmättömyyttä, vaikka siinä hedelmöittymisessä jokin ongelma olisikin.