Vapiseva/tärisevä sikiö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piika-äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Piika-äiti

Aktiivinen jäsen
31.12.2006
3 723
0
36
Havahduin aamulla unesta siihen, kun tunsin tai koin, että vauva vapisi kohdussa. Raskausviikkoja on 26+6, kyse ei ollut hikasta eikä normaalista potkuista tai pyörähtämisistä, vaan vapinasta tai tärinästä tai jostakin niiden kaltaisesta liikkeestä. Sen jälkeen vauva on liikehtinyt normaalisti.

Osaako kukaan sanoa mistä oli kyse? En ainakaan muista isompia odottaessani heidän ikinä vapisseen ko. tavalla. Pitääkö olla huolissaan?

Piika-äiti

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 08:49 Piika-äiti kirjoitti:
Havahduin aamulla unesta siihen, kun tunsin tai koin, että vauva vapisi kohdussa. Raskausviikkoja on 26+6, kyse ei ollut hikasta eikä normaalista potkuista tai pyörähtämisistä, vaan vapinasta tai tärinästä tai jostakin niiden kaltaisesta liikkeestä. Sen jälkeen vauva on liikehtinyt normaalisti.

Osaako kukaan sanoa mistä oli kyse? En ainakaan muista isompia odottaessani heidän ikinä vapisseen ko. tavalla. Pitääkö olla huolissaan?

Piika-äiti
minä oli ihan stressaantunut, kun vauva tärisi välillä paljon. ei ollut mitään ongelmaa, sanoisinko että jos sillä on vaikutusta, hän on erittäin hyvä urheilussa ja nopea oppimaan asioita muutenkin. jos oli kova meno jo kohdussa ;)

Kiitos vatauksista, jotka kaikki voivat olla kohdallaan.

Vauva liikehtii reippaasti koko ajan, joten en ole varsinaisesti huolissani vapinasta, se oli vaan aika erikoinen tuntemuksena. Toki jos liikehdintä olisi tykkänään lakannut siihen, olisin varmaan jo äitipolille menossa.

Piika-äiti

mä oon kans lukenu että vauva pissais sillon. ja että varsinki poikakavuvoista tuntee sen.. en tiedä pitääkö paikkaansa, meillä ainaski piti.

meinaan esikko (poika) tärisi sillee jännästi välillä. toinen (tyttö) ei sit tärissy kertaakaan.

Yhteistyössä