vapaat kädet kampaajalle, mikä lopputulos?

No olisiko tääll paikalla kampaajia tai sellaisia, jotka ovat antaneet ihan oikeasti vapaat kädet kampaajalle tehdä hiuksille ihan mitä vain??? Oletteko saaneet oikeasti isoja muutoksia tai uskallatteko kampaajina niitä muutoksia ehdottaa/tehdä?

Mä olen usein joutunut pettymään siihen, että kun ihan aidosti sanon, että tee mitä vain, ehdota malleja rohkeasti - niin tulos on hieman enempi kerrostettu mallit tms pientä.
Mulla on paksut pitkät hiukset ja moni tuppaa aristaa turhaan isompia muutoksia leikkausmalleissa. Ja mun hiusten ongelma onkin juuri se, että kun ne on paksut ja jäykät, niin niitä voi oikeasti lyhentää ja tehdä rohkeita malleja.

Onnekseni löysin ihanan kampaajan joka viimein leikkas aika rajusti tukkaa, ja sanoi, että totuttele nyt hetki ja ensi kerralla leikataan sitten lisää! Harmikseni tämä kampaaja nyt sitten on äippälomilla, enkä tiedä milloin palaa.
 
"vieras"
Kolmelle olen sanonut ja kukaan ei ole uskaltanut kunnolla toteuttaa visiotaan.

Yleensä on kysytty noin pituutta jota lyhyemmäksi en ole halunnut ja olen näyttänyt suunnilleen mitan, luullen tästä kampaajan rohkaistuvan toteuttamaan ideoitaan.

Mua ihmetyttää ettei yksikään omista kampaajistani käytä mallikansioita joita heillä on, voisivat näyttää sieltä esimerkkikuvia minkälaista voisi heidän mielestään sopia.

Tietenkin voin asiakkaana itsekin niitä selata, usein vain on niin aikaavievää puuhaa että pitäisi tuntia aikasemmin paikalle mennä.
 
  • Tykkää
Reactions: ramada
Olen antanut kampajaalleni (kampaajilleni) vapaat kädet useinkin. Oikeastaan joka kerta. Sanon kampaajalle, että jotain tarttis tehdä, mitä suosittelet?

Suurimmissa muutoksissa, jolloin kampaaja on todella kuunnellut mua: ensiksi leikkasi mun keskipitkät hiukset lyhyemmiksi, suht radikaalisti. Mutta tykkäsin! Sitten on värjätty mun hiukset punaisiksi, josta tuli tosi hieno lopputulos. Värjätty myös lähestulkoon mustiksi kerran, mutta se ei ollut niin hyvä. Nyt on leikattu hiukset entistä lyhyimmiksi, todella lyhyiksi, bobiksi. Sinänsä tyylikäästi ja hienostii on hiukset nytkin, mutta en oikein tiedä olenko ihan sinut sen lyhyyden kanssa. On ollut eri kampaajia.
 
Viimeksi muokattu:
monta kertaa niin tehnyt
Olen saanut todella hyviä kampauksia ja aina kaipaamaani radikaalia muutosta. Yleensä on lyhennetty kauan pitkänä ollut tukka ihan lyhyeksi. Joskus on jotain kampaajia hieman pitäynyt patistella hommaan, jotta on uskallus riittänyt ja huudahti kerran joku kampaaja lopputuloksen nähtyään (oma tekeleensä siis), että "sullehan sopii tämä!". :D

Nykyisin vakiokampaajani ei oikein tarvitse enää edes kysellä mitä tehdään, vaan hän tekee mitä tykkää ja minä olen tyytyväinen. :)
 
olen myös tehnyt hiusmallin hommia, jolloin olen ollut valmis suuriin muutoksiin. Mutta aina silloin olen ollut kampausmalli, jolloin vain hiustenväri on muuttunut. Ainoastaan kerrna on ehdotettu hiusmallin hommissa todella radikaalia muutosta, johon en lopulta suostunut. Olin juuri maksanut itseni kipeäksi todella pitkien hiusten kiharointi käsittelystä ja silloin tukka olisi haluttu vetää "katariina Ebelin" malliseksi
 
Mä olen usein pyytänyt tekemään ihan mitä vaan ja ehdottamaan vapaasti, mutta lopputulos on aina se, että saan vaaleita raitoja ja hiuksia hiukan kerrostetaan. Radikaalia muutosta ei koskaan : /
mulla juuri nämä samat muutokset tehty lähes aina. Lukuunottamatta tuota yhtä poikkusta, jota en nyt sitten ole onnistunut jäljittämään mistään äitiysloman jälkeen.
 
"mama"
Mä olen usein pyytänyt tekemään ihan mitä vaan ja ehdottamaan vapaasti, mutta lopputulos on aina se, että saan vaaleita raitoja ja hiuksia hiukan kerrostetaan. Radikaalia muutosta ei koskaan : /
Jos haluat isomman muutoksen, niin älä missään nimessä tyydy siihen ensimmäiseen ehdotukseen, jos se kerran on tätä luokkaa! Vaadi enemmän, niin kampaaja rohkaistuu.

Moni kampaaja on minua kiitellyt, että kun pyydän radikaalia muutosta, niin se muutos tosiaan saa olla radikaali. Yleensä kun asiakkaat pyytävät radikaalia muutosta, niin pituudesta ei kuitenkaan saa ottaa kuin kaksi senttiä maksimissaan ja väriäkään ei mielellään kauheasti muuttaa. Ole siinä sitten radikaali.
 

Yhteistyössä