Vapaaksi äiti Amman lahkosta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "telssu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"telssu"

Vieras
Opillisesti Äiti Amma on suuntautunut hindulaisuuteen. Siihen kuuluvat jälleensyntyminen ja karma sekä oppi ihmisen ja kaiken jumaluudesta. Nämä hindulaisuuden perusopit tulevat esille hänen käsityksissään. Kuitenkaan Äiti Amma ei kehota ketään vaihtamaan uskontoaan, vaan ajattelee monien hindujen tavoin, että kaikki tiet ovat samanarvoisia ja vievät samaan päämäärään. Hän opettaa, että ihminen voi tulla yhdeksi Jumalan ja kaikkeuden kanssa myös muiden uskontojen kautta.
Lisäksi ominaista on, että hänen seuraajansa pitävät häntä pyhimyksenä ja guruna, jotkut jopa avatarina, yhtenä jumalan inkarnaatioista. Samanlaisia guruja on kymmenittäin Intiassa, jossa hindulaisuus on pääuskontona. Sai Baba on ollut yksi sellainen, lähes samantyyppinen guru kuin Äiti Amma. Barbara Szandorowskan kirja Pimeää valoa (Escape From The Guru) kertoo, miten kirjailija oli mukana Sai Baban yhteisössä ja miten hän vapautui sen otteesta.

Sensaatiomainen artkkeli aiheesta; Äiti Amma ja Jumala

höpö höpö, taas fanaattinen kristitty asialla.

Äiti Amma on hyvä opettaja, ei voi verrata Sai Babaan joka oikeasti oli lahko.
Äiti Amma ei ole tehnyt lahkoa, eikä sido ihmisiä itseensä, ainakaan tietääkseni.

Jos ei tiedä eroa hyvän ja huonon uskonnon välillä, ja mikä on lahkolaisuutta, tai kulttia,
kannattaa tutustua uskonnon uhrit ry;n sivuihin.

Miten asia, joka kertoo kaikkien teiden johtavan samaan, ei vaadi vaihtamaan uskontoa eikä muutenkaan vaadi mitään voisi olla lahko?
Lahko määrää miten saat elää ja ajatella, jopa sen, miten saat tuntea, jotta pelastuisit. lahkossa ei todellakaan sdanota, että samaan paikkaan on monta tietä, vaan että kaikki muut tuhoutuvat, vain meidän lahkoon kuuluvat selviytyvät.
Ennenkaikkea mä en ymmärrä, miten sellaisesta voi päästä eroon, johon ei tarvitse edes liittyä??? Miten voi vapautua jostakin, joka ei ole koskaan sitonutkaan?

[QUOTE="hese";27529197]Äiti Amma edustaa pahimman luokan aivopesu lahkoa.[/QUOTE]

hese ja telssu....taitaa olla sama henkilö.
Olisiko niin että itse kuulut lahkoon, kun levittelet tällaisia juoruketjuja?
Minusta on aika törkeää levitellä asioita jotka eivät ole totta.

Amma valhe on siinä kun se sanoo ettei tarvii vaihtaa uskontoa. Käytännössä kuiteskii enemmistö Amman aivopesemistä ihmisistä hylkää oman uskontonsa vaihtaen sen Amma uskoon. Tutkii vaa niin kyl tekin tään saatte selville ja tajuutte jujun. Älkää antako Amman valeiden vedettää teitä!

Mikä teitä kristittyjä siinä kismittää, jos joku haluaa kääntyä hindulaiseksi? Eikö se ole jokaisen oma asia, ja valinta? Vapaa tahto? Ei se ole teiltä pois, eikä tarvitse kaikkea vääntää "pahaksi". Keskittykäähän te omaan uskoonne, jos se jotain teille antaa, niin ehkä ei sitten tarvitse mustamaalata toisia?

Minusta kaikki , joska "tyrkyttävät" omaa uskontoaan, ovat jollain lailla hukassa. Pitää osata arvostaa ja hyväksyä muut, ja heidän tekemänsä valinnat. Törkeää tulla ovelle tyrkyttämään omaa lahkoaan, ja kirjoitella nettiin valheita muista uskonnoista.. Mutta tietysti jos itse elää pelossa ja haluaa pelotella muita, niin sekö sitten tuo teille hyvän mielen? En ymmärrä....

• Tykkää
Reactions: LisaMarie
[QUOTE="heinoska";27529636]Amma valhe on siinä kun se sanoo ettei tarvii vaihtaa uskontoa. Käytännössä kuiteskii enemmistö Amman aivopesemistä ihmisistä hylkää oman uskontonsa vaihtaen sen Amma uskoon. Tutkii vaa niin kyl tekin tään saatte selville ja tajuutte jujun. Älkää antako Amman valeiden vedettää teitä![/QUOTE]

Mitä uskonnon vaihtaminen sitten on?
Itse en kuulu mihinkään uskontokuntaan ja luen paljon itämaista filosofiaa -olen tutustunut myös äiti Amman oppeihin Taavi kassilan johdolla ja luen Bhagavad Gitaa siinä kuin budhalaisia pyhiä kirjoituksia ja kaikki ne auttavat minua löytämään oman Tieni.
Minulla on ystävä, jolla on initaatioita monissa eri shaami uskonnoissa ja kaikki ne vievät häntä samaan suuntaan. Hän on jopa initaation saanut woodoo papitar, mutta kuuluu silti edelleen ev.lut. kirkkoon, koska mikään hänen harjoittamistaan uskonnoista ei vaadi häntä siitä eroamaan (kirkko kyllä voisi olla halukas luopumaan hänestä :D!) Sehän se on kristitylle niin vaikeaa tajuta, että ei tarvitse kuulua mihinkään uskontoon!
Juuri siitä Ammankin seuraajilla on kyse, heidän ei tarvitse erota mistään eikä liittyä mihinkään, riittää kun kuuntelee sydäntään.
Siitä tuntee minun käsitykseni mukaan oikean Tien, että se ei ole vallankäytön välimne, kuten uskonnot, vaan kehottaa ihmistä kuuntelemaan sydäntään sen sijaan, että lukisi jostakin oppaasta miten elää. Ei jumala tarvitse minun palvontaani vaan ihminen harjoittaa jonkinlaista uskontoa siksi, että hän tarvitsee niitä riitteja saadakseen tuervallisuuden tunteen.

Yhteistyössä