Vantaalla asuvat huom! Kertokaa mitkä alueet ns. hyviä alueita, jonne kannattaa muuttaa...

• Viestiketjun aloittaja mamma 32 v.
  • Ensimmäinen viesti
Ei Vantaalle...
Itse asun Vantaalla ja neuvon muuttamaan jonnekin muualle. Vantaa on köyhin pääkaupunkiseudun kunnista ja sen kyllä lapsiperheenä huomaa... Ja mitä tulee kaupunginosiin, niin niiden sisältäkin löytyy hyviä ja huonoja alueita. Asuttiin ennen Myyrmäessä, siellä ns. vanhalla puolella löytyy kivoja ja rauhallisia alueita. Nyt muutettiin Kartanonkoskelle enkä oikein tykkää, melkoinen betonihelvetti tämä on.

Perheenisä Espooosta
Kärjistäen sanottuna Vantaa ei ole ns hyvää aluetta laisinkaan.
Mutta Onhan siellä niitä kivoja alueita paljonkin, Kartanonkoski ja Linnainen nyt ensimmäisenä tulivat mieleen.
Toisaalta Tikkurila on se Vantaan hallinnollinen keskus ja onhan sieltä näppärät yhteydet hkiin jne, mutta mielestäni fiilis siellä tuo kyllä isosti mieleen jonkun kulahtaneen maalais"kaupungin" ruuhkasuomen ulkopuolella... Ja sitten taas, kyllähän niitäkin löytyy ketkä pitävät juuri siitä tunnelmasta...
Tulkaa muutamaksi päiväksi pk-seutua kiertelemään, ei kai noin suurta päätöstä voi "etänä" ja nettineuvoja kuunellen tehdä. ;)

höpöhöpö
Vantaa on ihan kiva paikka asua vaikka kaupungin johto on ihan ilman älyä, mitä tulee lapsiperheiden ja esim koulujuttuihin.

Ollaan asuttu täällä kohta 6 vuotta ja 'lapsi'politiikka on todella poukkoilevaa. Mutta mukavaa on. Tervetuloa Rekolaan, kiva vanha omakotialue radan vieressä, helppo liikkua sekä töihin että kaupoille.

johanna
Naapurikuntiin verrattuna Vantaa ei tosiaan ole mikään lapsiperheen onnela, mutta Suomessa on kasapäin kuntia, joissa asiat ovat huonomminkin. Kärjistettynä kaikki kerrostalolähiöt ovat enemmän tai vähemmän kamalia, mutta Korso, Hakunila ja Koivukylä ovat itäpuolen järkyimpiä. Jos kerrostaloon pitäisi muuttaa, muuttaisin Hiekkaharjuun tai Tikkurilan laitamille. Kivoja pientaloalueita ovat ainakin Päiväkumpu, Rekola ja Nikinmäki. Länsi-Vantaata en tunne.

Hamsteri
Yleisesti ottaen länsi-vantaa on parempaa aluetta kuin itä-vantaa, johon kuuluu mm. tuo mainittu Korso yms.

Länsi-Vantaalla aivan ihana paikka on Ylästö, omakotitaloaluetta. Samoin tuo mainittu Vapaala on kiva ja Vantaanlaakso.

Mä oon tuolta Oulun tienoilta muuttanu tänne Länsi-Vantaalle 7 vuotta sitten ja oon kyllä tykänny asua. Joka ikisessä paikassa on ne omat hommansa ja omat vaikeutensa, samoten ku on jokaisella isolla kaupungilla. Mä en ymmärrä tätä Vantaan haukkumista, kai ne espoolaiset ja hesalaiset on sit niin paljo hienompaa sakkia että voi koko Vantaan slummiksi leimata.. :/

Länsi-Vantaalla on tosissaan muutamia tosi kivoja asuinalueita niinku just noi Ylästö, Vapaala ja Vantaanlaakso. Varisto on kans kivaa aluetta. Ja koskaanhan sitä ei tiedä että minkälaiset ne naapurit loppupeleis on, sitä rauhattomuutta voi olla alueella kuin alueella.

Mä oon täällä viihtyny enkä aio enää pois muuttaa :D Eikä häiritse edes lentomelu :LOL:

Itse oon asunut Vantaalla sekä Myyrmäessä, Martinlaaksossa että Varistossa. Mukavin ja rauhallisin on mielestäni ollut Myyrmäki, ja nimenomaan tää vanhapuoli. Varistosta ja Martinlaaksosta (ainakin se alue missä me asuttiin) teki rauhattomia se valtava maahanmuuttajien määrä, muuta valittamista ei noissakaan alueissa ole.

Tälläkin hetkellä asun Myyrmäen vanhalla puolella ja oon kyllä tyytyväinen.

höpöhöpö
Alkuperäinen kirjoittaja höpöhöpö:
Vantaa on ihan kiva paikka asua vaikka kaupungin johto on ihan ilman älyä, mitä tulee lapsiperheiden ja esim koulujuttuihin.

Ollaan asuttu täällä kohta 6 vuotta ja 'lapsi'politiikka on todella poukkoilevaa. Mutta mukavaa on. Tervetuloa Rekolaan, kiva vanha omakotialue radan vieressä, helppo liikkua sekä töihin että kaupoille.
...ja ainoa huono puoli on että täältä ei pikkurahalla saa mitään. Pieni omakotitalo maksaa 250t ihan kevyesti.

Mun mielestä vantaassa mitään vikaa ole. Tottakai huonojakin alueita löytyy niin kuin kaikista muistakin kaupungeista. Oon asunut Hakunilassa, takaisin en menis... Pakkala, ihan jees. Kartanonkoski tällä hetkellä, ette saa mua pois täältä!

johanna
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Mä en ymmärrä tätä Vantaan haukkumista, kai ne espoolaiset ja hesalaiset on sit niin paljo hienompaa sakkia että voi koko Vantaan slummiksi leimata.. :/
Niinpä. En Espoota juuri tunne (koska eihän siellä ole mitään minkä vuoksi sinne pitäisi mennä), mutta sen vähän näkemäni perusteella sielläkin on ihan järkkyjä slummilähiöitä. Älkää kysykö, mitä alueita ne on, koska oon vain ohikulkumatkalla ollut. Eli ihan turhaan Vantaata mollataan, Espoo on muuten samaa paitsi että niillä on se merenranta-alueensa.

Huom
Alkuperäinen kirjoittaja johanna:
Mä en ymmärrä tätä Vantaan haukkumista, kai ne espoolaiset ja hesalaiset on sit niin paljo hienompaa sakkia että voi koko Vantaan slummiksi leimata.. :/
Niinpä. En Espoota juuri tunne (koska eihän siellä ole mitään minkä vuoksi sinne pitäisi mennä), mutta sen vähän näkemäni perusteella sielläkin on ihan järkkyjä slummilähiöitä. Älkää kysykö, mitä alueita ne on, koska oon vain ohikulkumatkalla ollut. Eli ihan turhaan Vantaata mollataan, Espoo on muuten samaa paitsi että niillä on se merenranta-alueensa.

Ei kai sitä muuten niin haukutakaan, mutta lapsiperheiden kohtelu on siellä ihan syvältä. Ei taida olla kotihoidontuet jne ihan samalla tasolla kuin Espoossa ja Helsingissä. Ja sillä on lapsiperheille iso merkitys.

johanna
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja johanna:

Ei kai sitä muuten niin haukutakaan, mutta lapsiperheiden kohtelu on siellä ihan syvältä. Ei taida olla kotihoidontuet jne ihan samalla tasolla kuin Espoossa ja Helsingissä. Ja sillä on lapsiperheille iso merkitys.
No kyllä aika moni helsinkiläinen ja espoolainen suhtautuu Vantaaseen jotenkin vähätellen. Korso on näiden tyyppien puheissa jotain ihan hillittömän junttia ja hauskaa. Toisaalta vantaalaisetkin usein mollaa kotikaupunkiaan, mutta olisko sitten kyse niistä junantuomista, joille on kova paikka, kun ei rahat riittäneetkään unelmakämppään pääkaupungissa vaan ainoastaan naapurissa;)

Vaarala?
Erehdyttiin muuttamaan vaaralaan kun niin kauhiasti tykättiin sitä paritalosta. Hiljaistahan ja metsää on paljon mutta omasta mielestäni turhankin hiljaista ja nuo polut jotka johtavat metsään on ihan autotien poskella joten sekin tuo oman huolensa kouluikäisten lasten turvallisuudesta

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Hamsteri:
Yleisesti ottaen länsi-vantaa on parempaa aluetta kuin itä-vantaa, johon kuuluu mm. tuo mainittu Korso yms.

Länsi-Vantaalla aivan ihana paikka on Ylästö, omakotitaloaluetta. Samoin tuo mainittu Vapaala on kiva ja Vantaanlaakso.
Tätä en menisi allekirjoittamaan. Kaikkein levottomimmat seudut ovat tällä hetkellä Myyrmäki ja Martinlaakso lännessä.Ovat ihan silminnähdenkin rauhattomia. Loistavat myös huumetilastojen kärjessä.

Huonoja plänttejä löytyy idästä ja lännestä. Lasten kanssa vaikeutena on löytää hyvä alue, jossa myös lähialueet ja koulut ovat hyvät.

Ns. hyvillä alueilla kuten Ylästössä ja Kartanonkoskella eivät palvelut ja yhteydet pelaa. Jos ajatellaan kokonaisuutta, kannattaisin Tikkurilan seutua. Peruspalvelut löytyy, on julkiset yhteydet ja levottomuudet keskittyvät aseman läheisyyteen, ympäristö (Hiekkaharju, Koivuhaka jne) on hyvin rauhallista.

Mihin pk-seudun kuntaan kannattaa muuttaa riippuu monesta asiasta. Esim. Espoossa lapsiperheiden asiat ovat parhaalla tolalla, mutta asunnot hirveän hintaisia.

vantaalainen
siihen mun täytyy kyllä yhtyä. että ainakin Myyrmäessä ihmettelen tota koulu politiikkaa.. Kaivokselassa on hyvä koulu tykkään siitä. Kaivoksela ja Vaskipelto mukavaa aluetta vaikkakin ihan turkasen kalliita.
Ennen oli,että tämä vanha puoli Myyrmäestä olisi rauhallisempaa mutta ei sekään enää pidä paikkansa. Poliisiautot harva se ilta rauhoittelemassa tilanteita kotiriidoissa.. Leikkipuistoissa saa varoa huumeruiskuja ja lasinsiruja..

ap täällä terve
Tehtiin sitten eilen excursio Vantaalle ensimmäistä kertaa! Tikkurilasta lähdettiin liikkeelle ja aika masentavaa oli, emme ainakaan muuta Tikkurilaan. Se paljon parjattu Korso oli ainakin semmoinen paikka missä en ikimaailmassa lapsiani kasvattaisi, samaten Hakunila ihan kauhea alue.

Siellä lännessä Vantaanjoen lähellä oli mukavia alueita, Kartanonkoski ja Pakkala varsinkin oli kivoja, varmaan jostain sieltäpäin aletaan katsella asuntoa. Miehen työt on Helsinki-Vantaalla joten senkin puolesta nuo alueet sopisi meille.

Kiitos kaikille kommenteista! :)

Yhteistyössä