Vanhustenhoitajat hoi!!!

• Viestiketjun aloittaja Jenna
  • Ensimmäinen viesti
Jenna
Haluaisin tietää mikä teidän työssänne on antoisinta ja mukavinta?
Entä alan huonot puolet omassa työssänne? Minkä koette kaikista haastavimmaksi omissa työpaikoissanne?
Kiitos :)

Nimimerkillä Alalle haluava :))

sk
antoisinta ehkä yleisesti se halu sosiaaliseen työhön. vanhuksissa monenlaisia asiakkaita. huonoja puolia tietysti raskas fyysinen työ pienellä palkalla ja pienellä henkilökuntamäärällä.

Toki suurin syy tehdä työtä on todellakin halu alalle. Itse olen kehitysvammaistenhoitaja mutta teen yövuoroja johon sisältyy turvapuhelinhälytykset vanhusten luo. Itselleni tuo vanhuspuoli tuli ihan uutena reilu vuosi sitten kun työnkuva muuttui. Ja olen todella iloisesti yllättynyt siitä kuinka paljon olen nauttinut vaikkakin työ on raskasta (yötyö, nostot yksin jne...). Mutta ne vanhukset ovat niin loistavia tyyppejä! Ja se elämänkokemus ja ne tarinat menneiltä ajoilta mitä heillä on, mistään muualta ei voi sellaisia kuulla.
Toki paljon tulee valitusta yms. kun joka paikkaan koskee, uni ei tule jne. mutta toisaalta juuri se tuo työhön haastetta. Lopulta kuitenkin aina tulee kiitos. Ja ehkä juuri se kuinka vähään he ovat tyytyväisiä saa ainakin minut nöyräksi.

Yhteistyössä