Vanhuksen silmä alkanut katsoa kieroon yhden yön aikana. Mitä ihmettä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kommi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lääkäri tutkii mitä se on. Voi jestas sentään.

"Hei, kun mulla katkes jalka sieltä valuu tämmöstä punasta, niin mitäköhän tää on?"

"MENE LÄÄKÄRIIN"

"Niin mutta mitä tää vois olla?"

Aifoinfarktissa liotushoito on aloitettava mahdollisimman pian. Vuorokauden kuluttua on jo myöhäistä.

http://www.kantti.net/artikkeli/2010/11/uusi-hoitomuoto-tehostaa-aivoinfarktin-hoitoa

No onko se vanhus jo sielä lääkäris?
Älä ny ainakaan alkaa aikaa soittelemaan, suoraan vaan päivystykseen.

Mun pojalla kun alko silmä karsastamaan niin sillä oli korkea aivopaine. Tosin pojalla siis vesipää ja suntti oli mennyt tukkoon.
Mutta olettaisin että helpostikkin kysymys on vakavasta aivojen vammasta/sairaudesta.

Puhe ei sammaltanut tms tyypillisiä aivohalvauksen oireita ei ollut. Vain tuo kiero silmä, eikä sekään ole kokoajan kiero, vain kun katsoo tiettyyn suuntaan.

Tasapainokin oli ollut kuulemma huono yöllä. Onkohan reippaasti yli 12h liian myöhäistä olla lääkärissä jos kyseessä aivoinfarkti?

Ja mun isällä ainut aivoinfarktin ensioire oli näkökentän kaventuminen. Onneksi se oli tajunnu heti soittaa ambulanssin.
Ja vastaavan tilanteen varalle voi ohjeistaa sen vanhuksen että tommosista oireista voi soittaa ambulanssin.

[QUOTE="Maarikka";30565050]Ei sitten kenellekään tullut mieleen, että se vanhus on jo aikoja sitten viety sinne lääkäriin ja ap on nyt kotonaan pohtimassa mikä voisi olla.[/QUOTE]

Ei. Ap sanoi "Onkohan reippaasti yli 12h liian myöhäistä olla lääkärissä jos kyseessä aivoinfarkti?"

No onko se vanhus jo sielä lääkäris?
Älä ny ainakaan alkaa aikaa soittelemaan, suoraan vaan päivystykseen.

Mun pojalla kun alko silmä karsastamaan niin sillä oli korkea aivopaine. Tosin pojalla siis vesipää ja suntti oli mennyt tukkoon.
Mutta olettaisin että helpostikkin kysymys on vakavasta aivojen vammasta/sairaudesta.

...hei, niin kuin itsekin teit, niin nimenomaan heti soitetaan, eiks nii? :) Soitetaan heti 112, odotetaan ambulanssia. Ei lähdetä itse kuljettaa mihinkään, koska matkalla kouristelu voi uusiutua, taju mennä tms.

Ja ap.
Aivounfarktia veikkaan minäkin. Tasapainohäiriö, huono-olo, silmän karsastus, siin on jo kolme oiretta aivoinfarktille. Jos vanhus on vielä hengissä, on toivoa että kyseessä oli joku pieni tukos.

Tää menee siihen samaan, ku joku oli pistäny kuvan facebookiin, et onkohan jäihin tippunu joku, eikä viittiny sit ihan oikeesti soittaa apuu. Onneks kaverit oli valppaana.

Yhteistyössä