Vaativa taapero

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaa

Vieras
Mieheni ja minun suhde on täysin retuperällä lapsemme takia tai oikeastaan siitä johtuen. Lapsi on osoittatunut todella vaativaksi,siis todella. Vauvana oli rauhallinen, ihana ja lähinnä nukkui. Mitä isommaksi tulee niin sitä enemmän ongelmia on syntynyt. Lapsi huutaa ja itkee jokaisesta asiasta mikä ei mene hänen mielensä mukaan. Ei tarvitse kuin räpäyttää silmä ja voila! huuto on valmis. Minä olen lapsen kanssa kotona ja olen ihan lopussa.

Lapsi saa välittömästi raivarit jos istun vaikka hetkeksikin sohvalle. Mies on väsynyt kun tulee töistä ja lapsi ei tottakai tätä ymmärrä ja huutaa samaan tapaan kun minun kanssani. Hermot ovat kireällä, yhteinen aikamme on lähinnä hiljaisuutta jonka huudon pelkäämme rikkovan. Istumme kuin sopulit ja pelkäämme hengähdyksen aiheuttavan uuden huudon makuuhuoneesta.

Viikonloppuisin vedämme pitkää tikkua ja tappelemme kumpi hoitaa lasta kun molemmat ovat pahasti levon tarpeessa. Läheiset ihmiset vähättelevät lapsen vaativuutta ja minusta tuntuu, että olen huono äiti. Olen alkanut tuntea vihan ja pettymyksen tunteita niin lasta, miestä kuin elämääni kohtaan.

Haluaisin nauttia ajasta lapsen kanssa, käydä puistoissa,leikkiä kotona ja nauraa yhdessä..edes yhden päivän ilman raivareita,huutoa tai kyyneliä. Tiedän ( toivon) tämän olevan vaihe joka menee jossain vaiheessa ohi ja toivon, että emme miehen kanssa eroa tänä vaikeana aikana.

Alkuperäinen kirjoittaja lisätietoa:
Minkä ikäinen lapsi? Miten reagoitte noihin sohvalleistumisraivareihin?

1v. 4kk. Yleensä lapsi vaatii lähtemään hänen mukaansa valitsemaansa paikkaan tai kävelemään. Yleensä en suostu lapsen pompottamiseen ja seuraksena on usein 5-20 minuuttia kestävät itkupotkuraivarit. Lapsella on oikein heleä ääni..sellainen mikä saa tärykalvot vihlomaan.

täällä mennään samalla käsikirjoitksella siihen päälle vuotava keskenmeno joten henkinen ja fyysinen väsymys on suuri.. uhkaa parhaimmillaan ja meidän neiti on 1v 8kk

Alkuperäinen kirjoittaja mmm:
täällä mennään samalla käsikirjoitksella siihen päälle vuotava keskenmeno joten henkinen ja fyysinen väsymys on suuri.. uhkaa parhaimmillaan ja meidän neiti on 1v 8kk

Kauheeta sanoa näin: mutta on mukava kuulla, että on muitakin. En siis kyllä toivo tätä kenellekkään ,mutta tunnen olevani niin yksin kun muiden elämä tuntuu lasten kanssa oleven niin hemmetin ihanaa.

Tiedät sä just itkin miehelle, joka tuli töistä, että en enää jaksa kun lapsi (1v 4kk) vaan huutaa. En sais vessassa käydä tai edes pukea kun on huuto päällä.

Mikä tässä on lohduttavaa on se, että tää on ikään kuuluvaa aivan normaalia toimintaa. Googlaa vaikka nimellä uudelleen lähentymisvaihe, niin johan selkiää mistä on kyse.

Siihen vaiheeseen kuuluu just äidin varjostaminen ja äitiä pakottavat leikit. Tsemppiä, se menee ohi. Ite ajattelin harkita kohta korvatulppia...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tiedät sä just itkin miehelle, joka tuli töistä, että en enää jaksa kun lapsi (1v 4kk) vaan huutaa. En sais vessassa käydä tai edes pukea kun on huuto päällä.

Mikä tässä on lohduttavaa on se, että tää on ikään kuuluvaa aivan normaalia toimintaa. Googlaa vaikka nimellä uudelleen lähentymisvaihe, niin johan selkiää mistä on kyse.

Siihen vaiheeseen kuuluu just äidin varjostaminen ja äitiä pakottavat leikit. Tsemppiä, se menee ohi. Ite ajattelin harkita kohta korvatulppia...

Kiitos tästä vinkistä..googletinkin tuon ja huojennuin kuin muillakin on vastavaa. Pelkäsin jo lapsella olevan autismia tai jotain tunne-elämän häiriöitä yms. On vain niin vaikeaa olla menettämättä hermojaan ja tunnen huonoa omaatuntuoa kun olen muutaman kerran ärähtänyt lapselle vaikka ei ole ollut tarkotus :(

Käytätkö paljon hämäystaktiikkaa? Eli jos lapsi haluaa sut mukaan muttet jaksa mennä, kehitätkö tilalle jotain muuta puuhaa kuten lukemista, sormiloruja tai tutkittavaa esinettä, vai meneekö tilanne vain kieltämiseksi?
Ajattele positiivisesti, että jokainen raivari on askel kohti lapsen "valmiimpaa" minuutta. Eli siksi huutaa kun ei vielä muutakaan osaa:).

Käytätkö paljon hämäystaktiikkaa? Eli jos lapsi haluaa sut mukaan muttet jaksa mennä, kehitätkö tilalle jotain muuta puuhaa kuten lukemista, sormiloruja tai tutkittavaa esinettä, vai meneekö tilanne vain kieltämiseksi?
Ajattele positiivisesti, että jokainen raivari on askel kohti lapsen "valmiimpaa" minuutta. Eli siksi huutaa kun ei vielä muutakaan osaa:).

Usein keksin jotain muuta tai sitten kuuntelen raivarit. Valitettavasti alan olla aika "kypsä" ja väsynyt joka kerta hyppäämään kun lapsi tulee sitä vaatimaan. Tunnen olevani loukussa kun en saa edes istua paskalle ilman,että joku itkee vieressä kun en ole juuri sillä hetkellä viihdyttämässä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Usein keksin jotain muuta tai sitten kuuntelen raivarit. Valitettavasti alan olla aika "kypsä" ja väsynyt joka kerta hyppäämään kun lapsi tulee sitä vaatimaan. Tunnen olevani loukussa kun en saa edes istua paskalle ilman,että joku itkee vieressä kun en ole juuri sillä hetkellä viihdyttämässä.

Koeta jaksaa. Itse olen siitä onnellisessa tilanteessa, että lapsi ymmärtää jo, kun sanon, että äiti istuu nyt pöntöllä eikä tule tai äiti laittaa nyt ruokaa joten leiki itseksesi hetki. Mut se ei mene kyllä meilläkään läpi, että äiti istuu nyt jalat sohvalla ja lukee lehteä, kun siinä ei lapsen mielestä selvästikään tehdä mitään:)

Halaus ja jaksamista. Omani ei ollut noin vaativa, mutta melko vaativa kuitenkin. Voin kuvitella kuinka raskasta tuo on. Meillä omani on nyt ollut yhden päivän harvinaisen rauhallinen ja mulla on aivan epätodellinen olo, että lapsen kanssa voisi olla tällaistakin.

Yhteistyössä