"Vanhoja" nimiä, jotka saisivat taas yleistyä?

Mietin, mitä kaikkia "vanhoja" kivoja nimiä on, jotka eivät ole tällä hetkellä yleisiä, mutta jotka saisivat yleistyä? Esim. meidän isovanhempien ikäluokassa.
Osa tuon ikäluokan suosituista nimistä onkin jo tullut uudelleen suosioon (esim. Helmi, Siiri, Onni...)

Itse pidän ainakin näistä:

- Aili
- Vilho
- Eino
 
Vaik mein lapsill on tollaset vähän vanhanajan nimet kaikilla ni nuorinta sanotaan lisäks aina Lyyti:ksi. Se on niin hauska nimi, isoveljetkin enemmän sanoo Lyyti kuin omal nimel siskoaan. Teinit on sit vääntäneet siit Lyde- nimen kuopukselle :heart:
 
harmaana
Meillä on nyt lähipiirissä
Martta 2v
Vilho ja Väinö (veljekset 3v ja 5v)
Eino3v
Onni4v

Nyt ku aloin aikeen miettiä asiaa niin tytöillä ei meidän lähipiirissä ole näitä ns vanhoja nimiä,mistähän se johtuu...?
 
Alkuperäinen kirjoittaja HeinäHattu:
Alkuperäinen kirjoittaja RäpäRällä:
Meillä Isi hehkuttaa, etä laitettasko tälle pojalle nimeksi Niilo.. Mä en oo oikein varma vielä.. Pitää "makustella" sitä nimeä.. Vilho on ihana!
=) Entä Niila? Minusta se on :heart: ihana.
Niila?? Ei oo törmätty tohon.. Aika makea, vai kuulostaako vähän tytön nimeltä? Niina?? Pitänee ehdottaa :D
 
Annu
Alkuperäinen kirjoittaja HeinäHattu:
Alkuperäinen kirjoittaja RäpäRällä:
Meillä Isi hehkuttaa, etä laitettasko tälle pojalle nimeksi Niilo.. Mä en oo oikein varma vielä.. Pitää "makustella" sitä nimeä.. Vilho on ihana!
=) Entä Niila? Minusta se on :heart: ihana.
Hmm, onko Niila tytön vai pojan nimi??
 
Alkuperäinen kirjoittaja Annu:
Alkuperäinen kirjoittaja HeinäHattu:
Alkuperäinen kirjoittaja RäpäRällä:
Meillä Isi hehkuttaa, etä laitettasko tälle pojalle nimeksi Niilo.. Mä en oo oikein varma vielä.. Pitää "makustella" sitä nimeä.. Vilho on ihana!
=) Entä Niila? Minusta se on :heart: ihana.
Hmm, onko Niila tytön vai pojan nimi??
Väestörekisterin mukaan vain miehiä on kastettu.. Mut sama tuli mullekin mieleen...
 

Yhteistyössä