Vanhin pentu on NIIIIN kotiarestissa, kun kotiutuu!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pinki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pinki

Tunnettu jäsen
04.08.2004
25 067
28
48
Lahti
|O |O |O |O

Alustusta; meidän ulko-ovi on ollut jäykkä, tai siis se lukko, ettei Likka ole väliin saanut sitä auki - pyytänyt naapurin apua oven aukasussa.

Sanoin aamulla, että jos ei ovi aukea, voi mennä kaverilleen ja soittaa sieltä minulle jotta tiedän missä on.
Ja paskanlati! Likka ei vissiin ole edes käynyt kokeilemassa ovea, painunut kaverilleen (2 vaihtoehtoa) ja ei kuulu soittoa |O

Nimenomaan sovittiin tietyt ajat ja säännöt, ettei tarvitse huolestua :/ Piti olla kotona klo.15, vaan ei näy ei kuulu.
Onneksi mies on kohta kotona, niin voin mennä rimpauttelemaan näiden kaverien ovikelloja ja raahaan sen penskan niskavilloista kotiin niin, että varpaat hipoo maata |O

Alkuperäinen kirjoittaja help:
oho rentoudu itse. älä käy ylikierroksilla. minkä ikäinen lapsi? jotenkin rakentavasti opeta muistamaan, ei pelottelemalla ja nöyrryyttämällä!

Tule ite opettamaan. Tämäntyylisiä juttuja käynyt ennenkin ja ei muka muista. Likka on 8v

Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
oho rentoudu itse. älä käy ylikierroksilla. minkä ikäinen lapsi? jotenkin rakentavasti opeta muistamaan, ei pelottelemalla ja nöyrryyttämällä!

Tule ite opettamaan. Tämäntyylisiä juttuja käynyt ennenkin ja ei muka muista. Likka on 8v

Meillä 8 veen kanssa aivan samaa! Olen yrittänyt tolkuttaa, että äidillä on huoli, jollei sovituista jutuista pidetä kiinni! Mutta ei vaan mene jakeluun... Mä kanssa annan arestia sit, jos venähtää kotiintulot tms. Mut melkein seuraavalla kerralla taas sama juttu... En mä tiedä mikä tohon tyhjäpäähän auttais!

Alkuperäinen kirjoittaja vierass:

Meillä 8 veen kanssa aivan samaa! Olen yrittänyt tolkuttaa, että äidillä on huoli, jollei sovituista jutuista pidetä kiinni! Mutta ei vaan mene jakeluun... Mä kanssa annan arestia sit, jos venähtää kotiintulot tms. Mut melkein seuraavalla kerralla taas sama juttu... En mä tiedä mikä tohon tyhjäpäähän auttais!

Raivostuttavaa, eikö? |O

Alkuperäinen kirjoittaja vierass:

Raivostuttavaa, eikö? |O

Todella! Täältä löytyy sekä 10 että 8 vuotiaat varhais dementikot!

Ei lapsi välttämättä muista. Lapset elää hetkessä. Auttaisko se, että antaisitte positiivista palautetta silloin kun onnistuu ja sopisitte vaikka että
jos kolme kertaa peräkkäin onnistuu toimimaan niin kuin on sovittu, saisi pienen palkkion (vaikka tehtäis jotain kivaa, sellaista mistä lapsi pitää, yhdessä) tmv.????

Alkuperäinen kirjoittaja hiisi:
Ei lapsi välttämättä muista. Lapset elää hetkessä. Auttaisko se, että antaisitte positiivista palautetta silloin kun onnistuu ja sopisitte vaikka että
jos kolme kertaa peräkkäin onnistuu toimimaan niin kuin on sovittu, saisi pienen palkkion (vaikka tehtäis jotain kivaa, sellaista mistä lapsi pitää, yhdessä) tmv.????

Usko pois, että on kokeiltu. Onnistuttukin ihan hyvin... ja sitten taas tälläisiä.

Alkuperäinen kirjoittaja hiisi:

Mua ärsyttää toi hiton palkitseminen JOKA asiassa. Asioissa, joiden pitäisi mennä ok ilman palkitsemistakin! Nykyään joka asiaan tarttisi olla palkkiojärjestelmät ja mullakin lapsi on nykyään heti kyselemässä kaikesta, että jos mä teen jotain niin mitä mä siitä sit saan!!!!

Mikä ihme lahjonta-sukupolvi tällä hetkellä kasvaa?

Ja tosiaan tätä lahjomiskasvatusta tuntuu suosittavan monet ammattilaiset...

mä en kans ymmärrä tuota palkitsemista joka asiassa.aina kaikesta pitäis joku palkinto antaa?koskas meinasitte lopettaa sen palkintojen jaon??sitten kun muksu on 18v,vai???

Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Senkin pahisäiti! |O No ei vaineskaan, ei kun kouluttamaan vaan lapsesta kunnon kansalaista. :D Ja Viiviä ei enää lainata! (kuka se ikinä onkaan, kai se on poni?? ) :D

Hevonen, joo :D
ja samaa mieltä tuosta palkitsemisesta, ei joka saatanan asiaan tarvi työntää palkintoa. Tarviihan lasten tavat sun muut opetella ilman palkintojakin!

Alkuperäinen kirjoittaja Marmeladi:
juu ei munkaan kupoliin mee tuo palkitsemis homma, kyllä se on opittava ne säännöt ilman palkitsemista!

esim. kotiintulo ajoista ei tingitä jne..

Aivan.

Ja tästä sanktiona muutaman päivän kotiaresti. Huomenna Likan piti kyllä lähteä mummolle, harkitsin jo reissun perumista. Mutta saattaapi olla vähän tuju rangaistus.

Kattoo nyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Marmeladi:
juu ei munkaan kupoliin mee tuo palkitsemis homma, kyllä se on opittava ne säännöt ilman palkitsemista!

esim. kotiintulo ajoista ei tingitä jne..

Näin ja hampaiden pesu ja muu hygienia, ruokailutavat yms yms. Mä ymmärrän sen esim jossain huonosti menevissä aamuissa, että aina saa sit jonkun leiman, kun aamu on mennyt hyvin, mutta en asioissa, joiden pitäisi mennä oikein ilman palkitsemistakin.

No eikös Kreikassa esim. valtion virkamiehet saaneet palkanlisää siitä, että menivät työpaikalle ajoissa, siis heti kun työaika alkoi? Siihen se palkitseminen lopulta johtaa sitten.. :xmas:

huomasitte varmaan, että en tarkoittanut palkitsemisella välttämättä ollenkaan aineellista palkintoa, vaan esim. ihan vaan hyvin ja oikein tehdyn asian huomioimista positiivisesti. tai sitten sitä yhteistä mukavaa tekemistä, aikaa tmv... eikös se ole ihan ok, että kun toimii oikein, siitä seuraa hyviä asioita? se on oikein toimimisen vahvistamista. lapsikin huomaa, että kun hän tekee niin kuin on toivottu ja sovittu, vanhemmille tulee hyvä mieli ja siitä seuraa hyvää. ja onko ne arestit sitten auttaneet yhtään sen paremmin?

Yhteistyössä