vanhentunut raskaustesti - väärä positiivinen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja OMG
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

OMG

Vieras
Kertokaa, että voi olla väärä.
kastoin tikun virtsaan ja siihen tuli ensin kotrolliviiva, sitä mukaa kun vitsa eteni liuskassa, tuli myös plussaviiva yhtä paksuna kuin kontrolliviiva. eli siis samoin tein molemmat. kolme lasta jo on, eikä kyllä mitään tuollasia viivoja ole tullut, ja on ehtinyt sentään laskea tikun lavuaarinreunalle ennen plussaa, nyt se oli siinä heti kun kastui.. :O
en pääse apteekkiin tänään enään, että voisin hakea testin. kamalaa.. :(

ÄLKÄÄ IKINÄ TILATKO TUKKUPAKKAUSTA EUROGLIDER -KORTSUJA!! PRKL...

Mulle on kyllä useampikin positiivinen viiva tullut heti kastuttuaan, jo ennen kontrolliviivaa siis (en ole hätäillyt testaamisen kanssa, testannut vasta kun kunnolla myöhässä) =) Sanoisin että onnea vaan :D

en oo merkkaillu kuukautisia, enkä päivälleen muista koska pitäis olla. näinä päivinä pitäis kyllä tulla. mä yleensä vaistoan sen, kun mun menkat alkaa parin päivän tarkkuudella. nyt oon vaistonnut sen tiistaista asti, eikä ne oo vielä alkanu.
tää on taas tätä. mä en jaksa. :(

kyllä mäkin luulisin et oikea plussa on:)katso googlesta mitä siellä sanotaan vanhoista testeistä ,voiko tulokseen luottaa yms?en kyl usko et väärää POSITIIVISTA antas...?en tiiä..
Mut plussaonnea!:)

Ne testit, jotka perustuu jonkun yksittäisen hormonin tunnistukseen (kuten hcg tässä tapauksessa), yleensä toimii sillä periaatteella että testipuikon vasta-aine nappaa mitattavasta aineesta "kiinni". Se, mitä testin vanhetessa todennäköisimmin tapahtuu, on että vasta-aine hajoaa. Siinä tapauksessa vanhentunut testi voisi antaa väärän negatiivisen (jos vasta-aine on alkanut hajota) mutta tuskin antaa väärää positiivista. Jos kontrolliviiva on ok, niin testi on todennäköisesti kunnossa. Mutta eri testien mittausperiaatteissa on vähintääkin pieniä eroja, eikä tuoteselosteestakaan saa varmaan irti muuta kuin perusfraasin "älä käytä tuotetta vanhenemispäivän jälkeen" joten on vaikea päätellä käyttäytyykö vanhentunut testi "oppikirjan mukaan".

Siksipä, jos olisin sä, niin hakisin varmuuden vuoksi toisen testin. Todennäköisesti positiivinen on sekin. Eivät kuitenkaan ole niin kalliita, ja on sitten kivempi soittaa neuvolaan kun ei tarvitse pähkäillä, onko tulos oikea vai ei.

eli ton nappasin toiselta sivulta:)ennemmin väärän negan vois vanha testi antaa jos antaa:)

miksi toivotte että olisi oikea plussa? olen mielestän ilmaissut kantani joka viestissä.
Todennäköisesti tulen tekemään keskeytyksen, jos plussa varmistuu.
ajattelin vaan kysellä onko kukaan, tai tietääkö joku ketään, joka olisi tyhmyyksissään tehnyt vanhan testin ja saanut virheellisen positiivisen tuloksen.

miksi toivotte että olisi oikea plussa? olen mielestän ilmaissut kantani joka viestissä.
Todennäköisesti tulen tekemään keskeytyksen, jos plussa varmistuu.
ajattelin vaan kysellä onko kukaan, tai tietääkö joku ketään, joka olisi tyhmyyksissään tehnyt vanhan testin ja saanut virheellisen positiivisen tuloksen.

Ei kukaan nyt toivo, että se olisi plussa. Mutta kuten edellä kerrottu, niin todennäköisemmin vanha testi antaa väärän negan kuin plussan. Ei ne testit herkemmäksi muutu vanhetessa. Auttaa myös, jos kertoisit kuinka vanha testi.Onhan sillä merkitystä onko kuukauden vai vuoden vanha. Ja kyllähän se normaali testiviiva indikoi, että testi on vielä kunnossa.

Yhteistyössä