vanhenpainpäivärahasta kysymys!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tyhmä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tyhmä"

Vieras
nyt kävi niin, että sain aamulla yllärin, nimittäin positiivisen raskaustestin! esikoinen on vasta 4kk ikäinen :D

mutta asiaan..
eli kuinka äitiyspäiväraha on sitten kakkosen kohdalla? töihin mun pitäisi palata ens vuoden helmikuussa, mutta jään äitiyslomalle maaliskuun lopuilla jo! jos kaikki sujuu normaalisti.. eli ehtisin olemaan ainoastaan 1kk töissä (sekin menee tämän vuoden kesälomiin joita 5 viikkoa).. tippuuko se siis? eli katsovatko he aina edellisvuoden tuloja vai kuinka? vai palkkatuloja? entä jos olenkin sen 1kk kodinhoidontuella enkä mene ollenkan töihin?

entä kun työnantaja maksaa 3kk palkan eli äitiysrahan ajalta, saanko sitä?

eli jos mun normipalkka olis esim. 30 000€ niin laskevatko siitä myös tuon seuraavan vanhenpainraha/äitiysrahan vai tämänhetkisen vanhenpainrahan mukaan joka on 1700€/kk?

pölkky olen :D toivottavasti joku sai mun sepustuksesta selvää!

Eli kun edellisestä synnytyksestä on alle 3v uuden laskettuun aikaan mennessä ja sun edellistä rahaa ei ole laskettu tukien perusteella niin kyllä sä taidat saman summan saada kuin edellisestäkin. :)

HUH :D

siis mulle kerrottiin että saan jotain alennettua rahaa joka lasketaan tämän vuoden tulojen mukaan eli siis tämän hetkisestä vanhenpainrahasta vielä pois jotain.. että mun pitäis ehtiä olla puoli vuotta töissä ennen kuin jään uudestaan äitiyslomalle, mutta enhän mä ehdi!

ONNEKS EI! meinaan olis tosi tiukkaa tulossa!

ja jos siihen vielä joku pieni korotus tulee niin aina kotiopäin! :)

kiitos kamalasti vastanneille, meinaan mä säikähdin niin kauheesti aamulla tulosta ja mietin ja itkin kuinka pärjätään rahallisesti, lapsi on ihan toivottu, mutta iso yllätys, meinaan minipillereitä syön ja imetänkin esikoista edelleen :D en edes tiedä kuinka pitkällä raskaus on, digikin sanoi 3+ viikkoa :D ja testiviivat kirkui punasta väriä!

Yhteistyössä