Vanhenpainpäiväraha, apua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aapee"

Vieras
Eli katselin just että on tullu päätökset vanhempainpäivärahan maksamisesta. Sehän määrittyi nyt v-09 verotuksen mukaan ja mulla oli silloin kolmivuorotyön takia reilusti paremmat kuukausitulot kuin nykyään.

Eli nyt siellä kelan sivulla lukee, että työnantajalle maksetaan 2600€ ekalta ä.loma kuukaudelta. Eli tarkoittaako tuo nyt siis että työnantaja maksaa mulle tuon vastaavan summan? (kun nykyään kuukausipalkkani on 2200€) Vai maksaako työnanta mulle nykyisen palkan mukaan ja jää itse 400 e voitolle? Ei kai se nyt niin voi mennä? Siinä samassa päätöksessä oli että kela maksaa minulle tuona samana maksupäivänä 40€, mikäs maksu se sitten on?

Se 2600 on varmaan niiltä kaikilta kolmelta kuukaudelta yhteensä...? Työnantajalta saat normaalin palkan ja työnantaja saa Kelalta sitten osan takaisin päätöksen mukaisesti. Ei työnantajan tietenkään tarvitse maksaa enemmän mitä nykyinen palkkasi on.

[QUOTE="Kaiku";24433671]Se 2600 on varmaan niiltä kaikilta kolmelta kuukaudelta yhteensä...? Työnantajalta saat normaalin palkan ja työnantaja saa Kelalta sitten osan takaisin päätöksen mukaisesti. Ei työnantajan tietenkään tarvitse maksaa enemmän mitä nykyinen palkkasi on.[/QUOTE]

Ei kun työnantajalle maksettavat summat ovat ekalta kuukaudelta 2600, toiselta 2170, kolmannelta 1183e
ja vastaavina päivinä kela maksaa mulle 40, 34, ja 550e

No, mutta siitäpähän tuo selviää. Tottakai siis nykyinenkin palkkka on parempi, kuin että jos olisin vain saanut Kelan ä.päivärahat kolmelta kuulta.

Okei, pienet laskutoimitukset auttoivat ymmärtämään. Kela siis maksaa työantajalle yhteensä 5953€ ja jos työnantaja maksaa mulle normaalin palkan mukaan 2200e/kk, siitä tulee kolmessa kuussa 6600e mulle. Ja lisäksi kela maksaa mulle suoraan yhteensä 40+34+550=624€
eli kun sen lisää työnantajan maksamaan palkkaan ja jakaa kolmella kuulla (6600+624):3=2408€/kk

se siis voisi vastata niitä mun parin vuoden takaisia keskimääräisiä kuukausituloja, nuo vaan on jotenkin hankalasti ilmoitettu. Heh, no eihän tässä ole kuin reilu kuukausi, niin näkee mitä sinne tilille tuleekaan.