Vanhempien lupaus lapselle :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Arvoisat naiset! Voisitteko ystävällisesti ensin kysyä teidän kavereiltä/ystäviltä/tuttavilta ennen kuin lupaatte jotakin lapsellenne?

Ollaan sovittu jo viikko sitten minun vanhempien kanssa, että tulen heille lasten kanssa viikonloppuna. Tänään tyttö tuli koulusta ja sanoi minulle, että näki x:n ja x sanoi, että mennään virpoamaan hänen kanssa. Tyttö sanoin x:lle, että ollaan menossa mummilaan. X suuttui ja sanoi, että sen äiti lupasi hänelle, että tullaan mukaan virpoamaan.

Soitin x:n äidille ja kysyin miksi hän lupasi omalle lapselle vaikka ei kysynyt asiasta minulta. Tuttava suuttui kun minun lapsi sanoi x:lle, että ollaan menossa mummilaan eikä x:n kanssa virpoamaan. Sitten kysyi miksi lapset eivät voisi aamusta lähteä virpoamaan ja sitten lähdettäisi mummilaan. Sanoi, että jo launtaina mennään sinne yöksi. Tuttava kysyi pääsisikö x meidän kanssa, sanoin ei.

Lopuksi tuttava sanoi, että pilasin sen lapsen päivän. Sanoin hänelle, etten pilannut kenenkään päivän vaan hän itse lupasi jotakin mitä ei voi toteuttaa.

No huh! Ei kyllä pitäis ikinä mennä lupaamaan toisten puolesta! Voihan sitä suunnitella ja sanoa että "kysytään pääsisko XXX mukaan", mutta ei voi sopia toisten puolesta!

Tuo on tosi epäreilua kaikkia kohtaan, paljon helpommalla olis taas kaikki päässeet jos tuo äiti olis vaan sanonut tytölleen että "kysytään kaverilta pääseekö sekin meidän kanssa virpomaan"...

Mä en yhtään ymmärrä sitä että luvataan lapselle epävarmoja asioita. Mun mielestä lapselle annetun lupauksen täytyy pitää!!

Meillä lasten isä tekee tuota,lupailee ja kääntää asian sitten aina mun viakseni.
Esimerkiksi kuopukselle lupas liskon,mun tehtäväks olis jääny ostaa kahdenkympin liskolle ostaa terraario ja tehdä sille sopivat asuinolosuhteet.Olis ollu liki tonnin rahallinen paukku.
Lapsi sitten itkee että paska äiti,isä olis ostanu mut sä et suastu.

Alkuperäinen kirjoittaja Mureena:
Siis häh?

Lapset joutuvat joskus kokemaan pettymyksiä.
Ei ne mee siitä rikki.

Ai susta on ihan oikein, että oma äiti lupailee olemattomia lapselleen? Kyllä niitä pettymyksiä tulee kuule ilman, että oman äidinkin pitäisi niitä lapselleen oikein tekemällä tehdä.

Samanlaista oli synttäreiden kanssa. Tyttö tulee koulusta kotiin ja sanoi, ettei tiennytkään, että ollaan menossan x:n synttäreille. Vaikka minulle ei sanottu mitään niistä. Ja kun synttäripäivän vieto niin silloin soitetaan, että kun yksi ei tullut niin voiko teidän tyttö tulla. No ei.
Onneksi ei nähdä tämän naisen kanssa kun kerran parissa vuodessa jos sitäkään.

Jokainen äiti haluaisi hemmotella omaa lasta, mutta välillä täytyy ajatella muitakin.

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
outoa. Meiltä peruuntunut ties mitä reissuja moneen kertaan ja lapset eivät ole moksiskaan. Varmaan jotenkin omituisia.

Lapsia on erilaisia ja jos annetaan lupauksia mitkä aina rikotaan lapsi oppii siihen että asiat ei mene niinkuin on sovittu.Enkä tarkoita että teillä olis näin.
Meillä lapset on tosi herkkiä loukkaantumaan siitä että isä antaa aina katteettomat lupaukset eivätkä ole vuosien varrella oppineet että sen sanaan ei voi luottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis häh?

Ei ne mee siitä rikki.

Ai susta on ihan oikein, että oma äiti lupailee olemattomia lapselleen? Kyllä niitä pettymyksiä tulee kuule ilman, että oman äidinkin pitäisi niitä lapselleen oikein tekemällä tehdä.

Ei. vaan tarkoitin tuolla lohduttaa aptä, kun hänellä tuntuu olevan asiasta paha mieli. Tuon toisen äidin versiota asiasta ei tässä ole kuultu, mutta ei kuulosta ihan täysjärkiseltä toiminnalta. Sanoin vaan, että lapset joskus pettyvät, ei ne siihen kuole.

outoa. Meiltä peruuntunut ties mitä reissuja moneen kertaan ja lapset eivät ole moksiskaan. Varmaan jotenkin omituisia.

Valitettavasti en aio perua omia menoja vaan sen takia, että joku lupailee omille lapsille. Näen vanhempiani harvoin ja haluan viettää heidän kanssa jäljellä olevaa aikaa. Ja on hyvä jos lapset myös viettäisivät aikaa omien isovanhempien kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja akka:

Lapsia on erilaisia ja jos annetaan lupauksia mitkä aina rikotaan lapsi oppii siihen että asiat ei mene niinkuin on sovittu.Enkä tarkoita että teillä olis näin.
Meillä lapset on tosi herkkiä loukkaantumaan siitä että isä antaa aina katteettomat lupaukset eivätkä ole vuosien varrella oppineet että sen sanaan ei voi luottaa.

tai sitten toisinpäin. Oppivat luottamaan siihen, että aina ei voi mennä niin kuin haluaa ja elämä on sellaista, että muutoksia voi tulla ja niihin on sopeuduttava.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Valitettavasti en aio perua omia menoja vaan sen takia, että joku lupailee omille lapsille. Näen vanhempiani harvoin ja haluan viettää heidän kanssa jäljellä olevaa aikaa. Ja on hyvä jos lapset myös viettäisivät aikaa omien isovanhempien kanssa.

tarkoitinkin nyt tuota toisen lapsen vanhempaa joka mennyt lupailemaan lapsilleen kaikkea. En tarkoittanut ap:ta kommenteillani.

Siis häh?

Ei ne mee siitä rikki.

NO ÄLÄ.

Mulla oli aiemmin sellainen kaveri, jonka herrantertulle jokainen pienikin suunnitelman muutos oli katastrofi äidin mielestä. Esim. sairastuminen ja siitä seuraava suunnitelmien muutos. Ei sitä ihmistä enää jaksanut...

Ymmärrän aloittajan asian oikein hyvin.
Tuo on varsinaista hienosäätöä muksujen kanssa kun kasvavat ja tulee kavereiden kanssa sopimisia ja vielä keskustellaan vanhempien kanssa tietyt asiat jne.
Kukaan ei voi ominpäin mennä lupailemaan toisten puolesta asioita.

Kyllä lapsille tulee niitä pettymyksiä ihan varmasti jokaiselle ilman tyhjiä lupauksiakin.

Sain tältä tuttavalta viestin n. 17 maissa : "Jäit kiinni, et mennyt mihinkään, auto oli pihalla ja joku oli kotona ja näin sinut äsken".
Vastasin vaan: "Tiedät paremmin kuin minä missä olen ja mitä teen".

Tosiasia on, että olin omien vanhempien luona. Tulin yksin sieltä kun piti mennä yhteen kokoukseen ja minun vanhemmat toivat lapsia myöhemmin. Mies nukkui koko päivän koska oli yövuorossa ja 18 maissa meni taas yövuoroon.

Yhteistyössä