Vanhempien harrastamisesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huppula
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huppula

Vieras
Onko kellään muulla äitillä "vaikeuksia" siinä kun mies harrastaa ja siis mun mielestä himpun "liikaa". MIkä teidän perheelle on sopiva määrä molempien vanhempien harrastuksia, minkäikäiste lapset ja onko lapset hoidossa vai hoidatteko kotona?

Meillä harrastaminen on minun heiniäni - ja hyvin kausiluontoista :D Välillä saatan käydä töiden jälkeen salilla 3 kertaa viikossa, välillä en ollenkaan. Miehellä ei oikein haluja ole harrastuksiin, siis sellaisiin kodin ulkopuolisiin. Lapset pian 4v ja 6v. Ei ole ongelmia ollut kuntoilustani nyt, kun jo noin isoja ovat. Kävin kyllä jumpilla silloinkin kun junnu oli vauva.

Meidän perheen elämä pyörii aika tarkkaan minun harrastukseni ympärillä. Mies käy pelaamassa bilistä kyllä. Mutta minun harrastukseni vie kaikkien aikaa paljon ja paljon rahaa.

Molemmat urheilee päivittäin, lenkkeilyä, kuntosalia, erilaisia jumppia, kaikkea maan ja taivaan väliltä, minä jopa miestäni enemmän. Lapsi 3 vuotta, toinen syntyy millä hetkellä hyvänsä.

Mies käy (jos kelit sallii ) muutaman kerran viikossa useamman tunnin kerrallaan lumilautailemassa, lumettomaan aikaan sitten pyöräilee päivittäisn koirien kanssa ja skeittaa muutaman kerran viikossa.

Itse käyn joka päivä koirien kanssa ajelemassa ja lumettomaan aikaan juoksen n. viitenä päivänä viikosta koirien kanssa ja yhden kanssa pyöräilen.

Lapsi on 2v10kk

Meillä ainakin harrastukset nyt hyllyllä. Mies metsästää kyllä. Kaikki lapset alle kouluikäisiä eli meillä nyt tämä elämänvaihe. Toivottavasti sitten vielä joskus minäkin pääsen jotain luontoharrastusta tekemään kun lapset kasvaa ja otan ne mukaan. En varmaan nyt kyllä vastannu ap:n kysymykseen.

Meillä tasapainoillaan miehen jääkiekon ja minun kolmivuorotyöni välillä. Onneksi lapsi on jo yhdeksän joten voidaan jättää sitä kotiinkin välillä yksikseen, lähinnä tunniksi kerrallaan kun toinen on jo lähtenyt ja toinen ei ole vielä palannut. Mies on harrastanut jääkiekkoa aina, silloin oli rankkaa kun tyttö oli pieni, minä kotiäitinä ja mies pelasi kakkosdivisioonaa..

Harrastukset pitävät ihmisen "kasassa" ja niitä pitäiskin olla.
Sitten on joitain tapauksia kun harrastuksen nimissä käydään viettämässä aikaa kavereitten kanssa,jotta vois olla pois kotoo esim.lapsen korvatulehduksen aikana.

Mein harrastus toiminta tapahtuu lähinnä kotona :) isännällä tuo rahojen keräily on se rakkain harrastus, mulla käärmeiden kasvattaminen hteisenä harrastuksena on vanhojen tavaroiden keräily, tuunaaminen ja kaikenlainen rakentelu ja näprääminen :) Mun harrastukseni tuottaa välillä isännälle päänvaivaa :) varsinkin nyt kun kuun lopussa olen lähdössä ekaa kertaamatelija messuille ruotsiin ja joutuu kolme päivää olemaan lasten kanssa ekaa kertaa ihan itekseen pitempään :D :heart:

Yhteistyössä