vanhempien ero, miten selvitä?

Miten voi selvitä erosta? Lapsi vasta reilun vuoden ja nyt tuntuu että ainoa ratkaisu on erota. Jatkuvaa tappelua jo pitkään, ei parisuhdetta enää ollenkaan. Yhteishuoltajuus todennäköisesti tulisi, mutta kuinka kestää ero lapsesta aina välillä. Kuinka jakaa avosuhteen omaisuus jne. Ahdistaa niin pirusti. Miten lapsi kestää toisen vanhemman poissaolon, kaksi kotia jne. Kertokaa kokemuksia jos jaksatte... :'(
 
muuta en osaa sanoa, kun että älkää lovuttako ainakaan helpolla, tosiasia on että parisuhde on "katkolla" kun on pieniä lapsia, mutta kohta helpottaa.. meillä kans 1v2kk vanha lapsonen ja välillä ollaan oltu eroomassa mutta jaksettu onneksi kuitenkin yrittää ja päätetty että periksi ei anneta.

Voimia!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2006 klo 10:48 vieras kirjoitti:
muuta en osaa sanoa, kun että älkää lovuttako ainakaan helpolla, tosiasia on että parisuhde on "katkolla" kun on pieniä lapsia, mutta kohta helpottaa.. meillä kans 1v2kk vanha lapsonen ja välillä ollaan oltu eroomassa mutta jaksettu onneksi kuitenkin yrittää ja päätetty että periksi ei anneta.

Voimia!
ihan kun olisin lukenut omaa tekstiä.
keskustelkaa ja opttakaa aikaa parisuhteelle!rakentakaa suhdetta uudelta pohjalta.
meillä muutama hyvä päivä ja sit aina räjähtää...katsotaan mihin tämä johtaa :hug:
 
Kiitos kannustuksesta! Tuntuu, että ollaan jo yritetty kaikkemme. Ollaan oltu jonossa kirkon perheterapiaan jo kolme kuukautta eikä mitään. Välillä on niitä parempia päiviä mutta pääosin tuntuu että mitään muuta yhteistä ei ole enää kuin lapsi. Kuinka olette lähteneet yrittämään alusta? Se kun tuntuu niin vaikealta kun toista kohtaan on kaikki kunnioitus kadonnut ja läheisyydestä ei tietoakaan. Voimakas tunne vaan että mitäs jos tää ei onnistukaan.Haluaisin kyllä ja mieskin , mutta uskonpuute on totaalinen. Jokatapauksessa voimia kaikille parisuhteeseen ja oikein hyvää kevättä/kesää!
 
Edna
No, minä ainakin otin ja lähdin koska mies myös joi. Lapsi oli silloin 1,8 vee.
Peloistani huolimatta kaikki on mennyt hienosti, oikeastaan paremmin kuin uskalsin unelmoida.
Mies juo edelleen, siksi en anna lasta hänelle yökylään. Tapaavat kyllä lähes päivittäin meillä tai ovat jossain puuhailemassa yhdessä. ( arkisin ukko vesiselvä ) . En usko että lapsi ikävöi tai "vertaa" . Hänen elämänsä on nyt näin. Isillä on oma koti, mutta isi on rakas ja rakastaa.
Itse olen saanut valtavasti voimaa suuresta muutoksesta. Meillä on nyt hyvä koti ja oma elämä ilman pelkoani ( joi ja hillui ). En jäänyt tuleen makaamaan, vaan muovasin elämästäni hyvän.
 
Edna
No, minä ainakin otin ja lähdin koska mies myös joi. Lapsi oli silloin 1,8 vee.
Peloistani huolimatta kaikki on mennyt hienosti, oikeastaan paremmin kuin uskalsin unelmoida.
Mies juo edelleen, siksi en anna lasta hänelle yökylään. Tapaavat kyllä lähes päivittäin meillä tai ovat jossain puuhailemassa yhdessä. ( arkisin ukko vesiselvä ) . En usko että lapsi ikävöi tai "vertaa" . Hänen elämänsä on nyt näin. Isillä on oma koti, mutta isi on rakas ja rakastaa.
Itse olen saanut valtavasti voimaa suuresta muutoksesta. Meillä on nyt hyvä koti ja oma elämä ilman pelkoani ( joi ja hillui ). En jäänyt tuleen makaamaan, vaan muovasin elämästäni hyvän.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2006 klo 14:54 Edna kirjoitti:
No, minä ainakin otin ja lähdin koska mies myös joi. Lapsi oli silloin 1,8 vee.
Peloistani huolimatta kaikki on mennyt hienosti, oikeastaan paremmin kuin uskalsin unelmoida.
Mies juo edelleen, siksi en anna lasta hänelle yökylään. Tapaavat kyllä lähes päivittäin meillä tai ovat jossain puuhailemassa yhdessä. ( arkisin ukko vesiselvä ) . En usko että lapsi ikävöi tai "vertaa" . Hänen elämänsä on nyt näin. Isillä on oma koti, mutta isi on rakas ja rakastaa.
Itse olen saanut valtavasti voimaa suuresta muutoksesta. Meillä on nyt hyvä koti ja oma elämä ilman pelkoani ( joi ja hillui ). En jäänyt tuleen makaamaan, vaan muovasin elämästäni hyvän.
ja kuka on väittänyt että ap:n mies juo? sinun kirjoituksestasi paistaa läpi katkeruus ja se että ainoa oikea ratkaisu on lähteä.. kaikkien tilanne ei välttämättä ole noin mustavalkoinen..
 
Edna
Kuules nyt lehmä hyvä !!
Katkeruus ??? miksi ihmeessä ja mille ja kelle. Elämäni on hyvää ja joka päivä onnittelen itseäni että sain voimia ja uskalsin lähteä HUONOSTA suhteesta.
Se juominen on sivuseikka. Se ja sama mikä on "syy" mutta jos ei toimi, niin ei toimi !! Turhaan vaan hukkaa aikaa ja elämää kun sen ainutkertaisen elämän voi elää toisinkin !!
En kehota ketään eroamaan, en todellakaan. Mutta kerroin vain oman tarinani miten meillä meni ero pikkuisen kanssa. Se meni hyvin !
Näitä erokokemuksia ap ymmärtääkseni haluaakin kuulla ???
Mutta edelleen: kaikkea hyvää, onnellista, ihanaa ap: n perheelle joka toivottavasti perheenä myös pysyy.
Minun oli lapseni ja itseni takia pakko erota. sen tein ja selvisin
=)
...ONNELLISENA JA ITSESTÄNI YLPEÄNÄ !!!
 
Ja minä kun luulin, että vain meillä kotona tapellaan! ;) Alkuperäiseen aiheeseen palaten, yritetään vielä yhdessä, vaatii vaan töitä niin himputisti..Ja mies ei juo eikä lyö, yhteinen sävel vaan epävireessä. Kattellaan kuinka käy. Kiitos teille, elkääkä tapelko pikkuasioista. :/
 

Yhteistyössä