vanhempi lapsi oksennustaudissa,pienempi päiväkotiin...!?!?

  • Viestiketjun aloittaja jjkk
  • Ensimmäinen viesti
jjkk
Miehen veljen perheessä 5v:llä oksennustautia, vanhemmat kuskaavat pienemmän 3-vuotiaan sitten hoitoon päiväkotiin...en tajua!?!? Eikö tuo ole aika vastuutonta, tauti on sitten kaikissa muissakin...meidänkin muksussa joka samassa päikyssä...argh :|
 
gsgs
Kysykää suoraan niiltä ihmisiltä, miksi vievät lapsen hoitoon ja ymmärtävätkö, että se paskatauti on kohta puolella päiväkodilla riesanaan. Ehkä jotkut on vaan niin tyhmiä ja yksinkertaisia, etteivät ymmärrä tuollaista asiaa. :(
 
niiin
Se on tätä päivää, kun on niin rankkaa olla kahden kanssa kotona muutama päivä ja kaisla kyllikki ei viihdy kotona ja tarvitsee virikkeitä. Lisäksi lapsi viedään koska siitä hoidosta kerran maksetaan.
En oikein tiedä mistä näitä vanhempia tulee.
 
"Myy"
Meillä lapsen ollessa PPHlla hoidossa erään toisen lapsen vanhemmat teki tätä. Osa porukasta kotona oksentamassa ja tämä yksi tuodaan hoitoon, hoitaja ei kehdannut kieltää. Kertoi sitten minulle kun olin tuomassa lastani hoitoon ja minä palasin lapsen kanssa ovelta kotiin. Tätä tapahtui useamman kerran kuin yhdesti. Onneksi omat työt oli silloin sellaset että pystyin joustamaan.
 
Ei se maailma pyöri niin, että ku yksi lapsi on kipeänä niin koko muun perheen elämä pysähtyy. Pitää käydä kaupassa, isompien sisarusten mennä kouluun, toisen vanhemman töihin. Sitä paitsi kotiin hoitamaan jäävä vanhempi tarvitsee päiväunet samalla kun sairastava lapsi nukkuu. Pikkusisarus tylsistyy päivän katsellen piirrettyjä, kun oloskaan ei pääse ja sairastavaa sisarta ei saisi häiritä. Onhan siitä pk paikasta maksettukin niin, totta kai sitä sitten käytetäänkin. NIH!



Oikeesti, en ymmärrä
 
tympääntynyt
Kysykää suoraan niiltä ihmisiltä, miksi vievät lapsen hoitoon ja ymmärtävätkö, että se paskatauti on kohta puolella päiväkodilla riesanaan. Ehkä jotkut on vaan niin tyhmiä ja yksinkertaisia, etteivät ymmärrä tuollaista asiaa. :(
Ei vanhempien tekemiä ratkaisuja saisi kyseenalaistaa, koska hehän ovat oikeutettuja kaikkeen. Jos vanhempi määrätietoisena sanoo, että vain sisarus on sairas, tämä tulee hoitoon, piste, hoitajat eivät jaksa tapella. Siitä saa tosi pahan maineen, jos vähänkään sanoo poikkipuolista sanaa kaikkitietäville vanhemmille.
 
minlkh
Monet ajattelee asiaa ehkä siltäkin kannalta, että sieltä päiväkodistahan se tauti on tullut, että mitä väliä.

Itse olen nyt mahataudissa ja lapset mun kanssa kotona. Ulkoilut sun muut jääneet väliin, mutta eivät onneksi hypi pitkin seiniä.
 
sh
No meidän 14v on oksutaudissa kotona ja me töissä (minä vielä sairaalassa!) ja 4 v hoidossa. Mitä pitäis tehdä? Jäädä palkattomalle sillä syyllä, ettei kuopus tartuta hoidossa muita? Mahtais pomo tykätä hyvää..
 
Älyttömintä mun mielestäni on juuri se, että päiväkodissa ei kerrota sääntöjä tämän asian suhteen.

Mielestäni sairasta lasta ei oteta päiväkotiin, ja kuumeettomia päiviä on oltava välissä. Jos joku jää hoitamaan sairasta lasta kotiin, jäävät tietenkin muutkin päivähoitoikäiset kotiin. Eli jos 2-vuotias oksentaa, ja vanhempi jää kotiin häntä hoitamaan, jää tasan tarkkaan myös 4-vuotias sisarus kotiin. En tajua mitä ihmeellistä tässä on.
 
Hvcv
Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn, pitäiskö myös sisarusparven kouluikäisten jäädä pois koulusta jos joku perheestä on oksennustaudissa?
Tää on hyvä kysymys. Meillä ei ainakaan yläkoululaiset suostu jäämään kotiin tommosen takia (ottavat koulun tosissaan). Entäs aikuiset? Kenen työnantaja antaa saikkua, kun voi olla ehkä sairas? Päiväkotilaisista tosiaan olen samaa mieltä, että kotiin jäävät, jos yksi sairastaa.
 
"..."
Mua ärsyttää vieläkin kun pph ja lapsen hoitokaverin äiti piti mua varmaan ihan idioottina. Kaverin äidin mielestä pilasin ilmeisesti heidän loman tartuttamalla mahataudin. Oksensin aamulla niinkun tapana oli ja alkuraskaus oli menossa, vein lapsen normaalisti hoitoon ja menin töihin. Tällä kertaa oksentelu ei loppunutkaan vaan jatkui. Jouduin lähtemään töistä pois, menin kotiin hakematta lasta hoidosta, ajattelin, että lepään vähän ennenkuin haen. Sitten kun hain ja kerroin oksennelleeni, poh kertoi lapsen mahan olleen löysällä ja muutaman päivän päästä oli hoitokaveri mahataudissa. Ärsytti kun musta selvästi tehtiin syntipukki, vaikka luulin kärsiväni raskauspahoinvoinnista ja lapsellakin oli vain vähän maha löysällä, enkä edes tiennyt siitä mitään..

Yleensä pidän molemmat kotona, jos toinen sairaana. Yhden kerran vein pienemmän hoitoon, kun isompi makasi keuhkokuumeessa todella huonovointisena ja olin itse korvatulehduksen takia kuumeessa, pienempi lapsi vaan pomppi ympäriinsä ja olisi halunnut kokoajan pihalle tai muuta, enkä itse jaksanut tehdä mitään ja isomman tila oli niin huono..

Mun mielestä helposti tarttuvan taudin ollessa kyseessä, ei saisi viedä, mutta ohjeet pitäisi olla selkeästi jossain, enkä myöskään tuomitsisi ketään, jos en koko tilannetta tiedä..
 
"vattu"
Meidän päikkyyn äiti toi lapsen joka oksensi pihalle ja lähtiessä äitikin oksensi päiväkodin pihalle. Eipä tarvinnut kauaa miettiä mistä lapsi oksutaudin sai. Ja oltiin kaikki seuraavat päivät kotona..
 
"jokuvaan"
No meidän 14v on oksutaudissa kotona ja me töissä (minä vielä sairaalassa!) ja 4 v hoidossa. Mitä pitäis tehdä? Jäädä palkattomalle sillä syyllä, ettei kuopus tartuta hoidossa muita? Mahtais pomo tykätä hyvää..
No aatteleppa nyt itte järjellä asiaa.. JOS vanhempi on kotona ja lapselle ei ole välttämätöntä mennä päiväkotiin, niin silloin olisi tautien leviämisen estämisen vuoksi suotavaa, että sisarukset olisivat kotona. Voin kertoa, että tämä ehkäisisi tautien leviämistä hyvinkin paljon. Olen töissä päiväkodissa ja niiin monta kertaa on käynyt niin, että hyvin pian sisaruksen sairastumisen jälkeen on toinenkin kipeänä, eli vielä siinä vaiheessa kun tauti ei ole kunnolla alkanut, pöpöt leviää vauhdilla.
 
ARgggghhhhh
Olen niin vihainen kun usein on saanut pelätä ettei tartuta kaikkia läheisiään paskomistautiin, jonka holtittomien vanhempien lapsi on tuonuti päiväkotiin. Loma on usein mennyt pilalle sen takia, kun jännittää, kuinka moni lopulta sairastuu. Loman alussa yleensä näen sukulaisia ja läheisiä ja tauti onkin ollut jo tulossa itselle. Ja sitten kaiken lisäksi saa kärsiä kuoleman tuskia sen taudin kourissa loppu loman ajan.
 

Yhteistyössä