Vanhemmat: Minkä ikäiselle nuorelle antaisitte luvan ottaa lävistyksen?

Alkuperäinen kirjoittaja Huldasharks:
Asettelen kysymykseni uudestaan. Eli jos teillä vanhemmilla on ollut lävistyksiä alaikäisenä, sallitteko ne myös lapsillenne, vai onko kantanne jyrkempi omien lasten kohdalla?
Eli mulla on ollut 1 lävistys alaikäisenä.Loput olen ottanut täysi-ikäisenä.Mulla ei ole jyrkkä kanta,ihan hyvin voi 15v ottaa lävistyksen jos haluaa.
Menee vähän OT,mut tatuoinneista mulla on taas ihan päinvastainen mielipide,itselläni ei ole yhtään eikä niitä lapsenikaan ota ennenkuin täysi-ikäisenä,jos silloin haluaa.Lävistykset kun saa helposti pois halutessaan,mut sitä tatuointia ei niin vain saakkaan.

vieras
Korvikset saa heti kun haluaa, lävistyksiä harkiten sitten kun on yläasteella. Mitään nänni- tai genitaalialueen koruja ei saa laittaa alaikäisenä, mutta esim. napakorun sais ottaa yläasteella, korvan pikkunipukkaan ja rustoon myös. Nenään en kans anna laittaa kun siitä jää ikiajoiksi ruma kolo.

Mulla oli itselläni teininä lävistykset navassa x 3, kielessä, kaksi kertaa alahuulessa, ''smiley'' eli tuossa ylähuulen jänteessa, traguksessa... Nykyään on vain navassa.

12wtyttö
Joo, mä otan lävistyksen kulmaan viikon päästä. Äiti hieman ei tykkää mutta suostuu , niinkuin isäkin. Itse olen kinunut tätä jo vuoden ajan. Sehän on minun ja vanhempien päätös milloin otan sen, mutta mitä mieltä te olette siihen että otan näin nuorena ?
OLISI KIVA TIETÄÄ!! :)

"joku"
Sain itse 2.vuotiaana korva reijät, ja noin 11.vuotiaana toiset korva reijät. Haluaisin korvaan lävistys tonne rustoon, mutta mun äiti ei anna. Onko teijän mielestä liian nuori semmosseen läviwtykseen kun oon 13-vuotta? :)

"Shh"
Minä antaisin ottaa esim kun on yläasteella. Mitäpä se minulle kuuluu mihin lapsi lävistyksen laittaa? Miten korvat eroaa muusta kropasta? Tatuoinnit eri juttu, ne on ikuisesti siinä mutta lävistyksen saa pois eikä siitä jää isoa jälkeä.

vie ras
Mun esikoinen sai korvikset 3-vuotiaana, nenäkorun kun täytti 15 ja edelleen 15-vuotiaana vielä rustolävistyksen korvaan. Kielilävistykseen en antaisi lupaa, ei onneksi sellaista edes halua. Pyysin, ettei kasvoihin ottaisi enempää lävistyksiä, lävistäköön ennemmin korvia, ne voi peittää hiuksilla. Tällä hetkellä on kuitenkin tyytyväinen eikä toistaiseksi ainakaan halua mitään lisää.

fsda<
Korvikset saisi sitten kun vain haluaa ja muut lävistykset 16-vuotiaana, ei tietenkään mitään genitaaleja tai muita eksteemempiä juttuja joista vois myöhemmin olla haittaa, eikä tatuointeja ennen kuin saa itsekseen ottaa. Itsellänikin oli korvat täynnä ja huuli- ja kielilävistys 16-kesäisenä.

Yhteistyössä