Vanhemmat: Minkä ikäiselle nuorelle antaisitte luvan ottaa lävistyksen?

Mari
Vielä en osaa vastata..

Meillä nyt 13-vuotias on jo kinunnut napalävistystä, mutta lupaa en ole antanut. Ehkä rippikouluikäisenä voin alkaa harkitsemaan.. Saas nähdä..

s
Hain napalävistyksen ollessani 14v (15 vuotiaidenkin olisi pitäny viedä lupalappu) mutta ilmeisesti menin vanhemmasta ja sain lävärini. Ja voi sitä onnen tunnetta, kun pieni timantti kimalteli vatsalla! :)
Olin 15 kun otin kieleen lävistyksen ja myöhemmin myös kulmaan. Yhdestäkään en maininnut vanhemmilleni.

Eli.. Voisin antaa luvan tyttärelleni lävistykseen siinä 14-15 vuotiaana.

hellsbells
Korvikset sais ottaa joskus ala-asteella ja jonkun muun sit .. 14-vuotiaana? En antais kuitenkaan lupaa ottaa naamaa täyteen rautaa. Yhdelle tai kahdelle antaisin vielä luvan, noin nuorelle.

Miehen kanssa on puhuttu että korviksista keskustellaan likkojen kanssa kun ovat tarpeeksi isoja itse pyytämään. Mä sain kouluun mennessä ekat ja se oli ihan hyvä ikä, ehkä samasta pidämme kiinni jos nuo haluavat. Lisää kävin korvalehtiin napsimassa säännöllisin väliajoin jo ala-asteella, toivoisin kyllä että omat likat keskustelisivat asiasta ennen moisia :)

Lävistyksistä voidaan keskustella jos ja kun sellaisia alkavat haluamaan. Ihan läväristä riippuen yläkouluikäisenä voidaan alkaa harkita. Mä taisin olla 14 tai 15 kun otin ensimmäisen ja vastuullisesti sen osasin hoitaa vaikka äiti hieman epäilikin, jos omat lapset on luottamuksen arvoisia niin hyvä homma :D Tatuoinnit on sitten asia aivan erikseen, niitä voi täysi-ikäisenä alkaa miettiä.

Yhteistyössä