Vanhemmat: Kuinka usein käytte omissa harrastuksissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kyllästynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kyllästynyt"

Vieras
Siinäpä tuo kysymys tulikin. Itseä vähän mietityttää, että onko normaalia kun mies käy harrastuksissaan kolme kertaa viikossa? Lisäksi hänellä tuppaa työpäivät venymään ja yleensä nukkuu parin tunnin päiväunet kotiin tultuaan. Olen hoitanut lastamme pian kolme vuotta kotona, enkä ole harrastanut mitään, ja todella harvoin käyn edes kaupoilla tms. yksin. Haaveilen, että pääsisin joskus vaikka käymään kaverilla yksin, mutta enpä ole saanut siihen lupaa, vaan lapsi pitää kuljettaa mukana joka paikkaan. Jonkin ajan päästä palaan töihin (vuorotyö), ja en kyllä ymmärrä kuka lapsen sieltä päiväkodista edes ehtii hakemaan. Varmaan sama meno jatkuu, olen lähes yksin vastuussa lapsesta ja täysin kodista..

niin noh... tuosta viestistäsi päätellen tosiaan on ihan selvää, että sama meno jatkuu. Miksikö: sinä haaveilet onnen ajasta, jolloin pääsisit joskus johonkin ja tasapaino paranisi teidän suhteessa. Haaveilu ja saavuttaminen ovat vastakohtia.

Uutinen: mies tuskin tulee tilannetta tasapainottamaan, hänen kannaltaanhan asiat ovat loistavasti. Kannattaa myös muistaa, ettei miehellä ole mitään käsitystä siitä, miten rankka sinun osasi on: hänhän ei ole sitä edes kokeillut.

Kenenköhän tehtäväksi se saavuttaminen nyt sitten jää - ei näköjään kenenkään.

Ymmärrän, että haluat miehen lahjoittavan sinulle onnen avaimet. Hän tuskin tulee sitä kuitenkaan tekemään muuten kuin käsi väännettynä selän taa.

Miehesi ei ole koskaan siis ollut oman lapsensa kanssa? En kattelis päivääkään...

Ei auta ap:ta, mutta...
Mun neuvo, oikeesti keskustelkaa nämä asiat ENNEN lapsen saamista!!! Ja isä osallistumaan synnäriltä lähtien. Isä myöskin hoitovapaalle, siinä aukeaa monella silmät mitä se elämä lapsen kanssa oikeasti on. Tuliskin ne korvamerkityt isä-vapaat....

Lähes päivittäin käyn hölkkäämässä, mies käy kerran viikkoon jääkiekossa ja lisäksi hiihtää sään salliessa 4-5 krt/vkossa. Ehdimme siis molemmat harrastaa samana iltana, jos tarvetta on. Lapset hoidetaan täysin itse, ei ole sukulaisia tms auttamassa.
Sinun on mentävä harrastamaan/kauppaan ja jätät vaan lapsen miehelle, kyllä ne selviää.

Riippuu asioista. Nyt on talvikausi vielä, niin (koira)harrastusten suhteen on aika hiljaista. Olen käynyt 1-2krt/vko.

Jokunen kerta viikossa. Se voi olla sitä että jos yövuoro loppuu viideltä niin siinä ampaistaan pikaisesti salille ja sitten kotiin nukkumaan.

Ainakin kerran viikossa koitetaan päästä yhtäaikaa kun minä olen se joka meinaa hukkua uimahallissa ja mies (ent. kilpauimari) tulee perässä tekniikkaopetuksen kera :D

Sulla ap on hölmö mies joka pitää sua itsestäänselvyytenä ja sä oot liian tossukka kun olet antanut sen jatkaa tuollaista peliä noin pitkään. Nyt vaan sanomaan että haluat harrastaa, susta ei ole kohta jäljellä ainoatakaan nykivää lihasta jos kotia surkastut :)

Mies pelaa lentopalloa sillon tällön. Itsellä harrastuksia ei pahemmin ole. Johtuu siitä että hoidetaan lapset kotona ilman päivähoitoa. Mies kokopäivä/kaksvuorotyössä. Minä teen omassa työssäni osa aikaista. Miehen ollessa aamuvuorossa menen iltaan ja aamuun iltaviikolla.

Varsinaisesti omissa harrastuksissa en KÄY koskaan koska harrastan kotona. Lenkkeilen lasten kanssa eli lapset on siinä mukana.

Perheen isä käy salilla 3-4krt/vko jos aikataulut sallii. Tekee pitkiä työpäiviä, mutta vapaahetket viettää perheen kanssa. Salilla käy silloin kun lapset nukkuu jo yöunta eli ei ole heiltä pois.
Minun harrastukset on tilkkutyöt ja teen niitä iltaisin kun lapset nukkuvat ja päivisin päiväuniaikaan.

Tämä sopii meidän perheelle :)

Kuinka moni ei-osallistuva isä luopuu saavutetuista eduistaan? Enpä tiedä, mutta ap:n pitää nostaa kissa pöydälle ja ottaa se oma aika. Ei pyytää, ei vaatia vaan ottaa.

Molemmat treenataan 3-5 krt viikossa, vuorotellen yleensä, mä joskus kun lapset nukkuu.
Sitten voidaan käydä omissa menoissa,usein pari kolme kertaa vuodessa kaverin kanssa ehkä. Ei mitään sopimusta mut noin se menee.Mies tekee pitkän viikonlopputeissun kerran kesässä, mä oon suunnitellut myös omaa.

Meillä kaikki menot ovat sovittavissa, meidän kahden aikuisen kesken.

Niin meilläkin. Ja vaikka tavallaan sitä kysyy, saanko mennä (ilman lapsia vaikka ystävän kanssa syömään) niin ei se kirjaimellisesti tarkoita luvan kysymistä. Siinä kysyn, olitko miettinyt itse jotain tälle illalle, onko ok jos menen? Jne.

• Tykkää
Reactions: Tír na nÓg
Joka ilta käyn tunnin uimassa, sauvakävelemässä tai kahvakuulaan. Klo 17-18 lapset kattoo pikku kakkosen, mies huilii ja mulla on sporttitunti. Mies käy muutaman kerran viikossa hiihtämässä tai sulkapalloilemassa.

Mulla on kerran viikossa harjotukset ja siihen päälle vaihtelevasti esiintymisiä+joskus ekstrareenit. Kyllä me muutenkin sovitaan jos toinen haluaa mennä menoilleen. Tähän päästiin taistelun kautta, mun ois vaa pitäny kökkiä kotona ja hoitaa lapsi+koti. En suostunu. Miehellä ei vakiharrastusta oo mutta saa mennä menoillaan jos haluaa.

Tällä hetkellä miehellä on treenit/peli 4-5krt/vko ja tuon päälle tekee normaalia pidempää työpäivää. Mä käyn jumpassa 3krt/vko (yleensä oon siä 2h) ja lenkillä käyn aamulla ennen miehen töihin-/ treeneihinlähtöä.

Meillä käy sukulaistyttö hoitamassa poikaa parina iltana viikossa, muuten ei tää yhtälö mitenkään onnistuisi :)

Mitä ihmeen lupia sä tarttet?

Meillä ei harrasteta kun lenkkeilyä ja muuta liikuntaa. Molemmat käy itsekseen lenkillä tms. 3-4 krt viikossa. Mun mielestä se on ihan vähimmäismäärä, jos haluaa pysyä kunnossa ja virkeenä. Että tosta en todellakaan olis valmis tinkimään. Tosin kyllä sitä sitten täytyy viitsiä lähteä lenkille illalla kun lapset jo nukkuu, että olis perheen yhteistäkin aikaa.

Yhteistyössä