Vanhemmat etelään lomalle,lapset kotona?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelevä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmettelevä

Vieras
Miten suhdautaan sellaiseen asiaan että vanhemmat lähtee kahdestaan etelään lomalle viikoksi ja kotiin jätetään 4v ja 15v,ilmeisesti jonkinlainen hoitaja tulee kotiin? Tai perheen tuntien saattaa olla tulematta.
Perhe on jo lastensuojelun paerissa,äidin ailahtelevasta mielenterveydestä johtuen.
Itselleni ei missään vaiheessa tulisi mieleen jättää lapsia kotiin.
Sana on vapaa, mutta ei turhia kommentteja ilmoita viranomaisille,sen aion kyllä tehdä jos näin tapahtuu.
Mutta mielipiteitä aiheesta..

Niin?? mikä tässä on ongelma? Siis ollaan mekin käyty reissussa ja jopa ulkomailla, lapset mummolassa hoidossa. Mikä ongelma siinä nyt on jos lapset turvallisissa käsissä koko ajan?

no ei kai siinä silloin mitään jos kotiin tulee hoitaja ei 15 vuotias saa joutua olemaan viikkoa vastuussa sisarestaan joka on vielä noin pieni. äiti saa lomalla piristettyä itseään.

No minä kyllä voisin lähteä viikoksi lomalle ilman lapsia kun nuorin olis jo 4-v. Ei muutentarvii odotella kun enää kolme vuotta :D

Mutta ihan vakavasti. Jos lapsille on luotettava hoitaja, niin mikäs siinä. Kyllä vanhemmat joskus voi ihan kaksistaankin mennä, taustoista viis. Ehkäpä äidille vois tehdä tosi hyvääkin pieni loma lapsista ja arjesta?

No miten te suhtaudutte siihen, että me saatettiin siskon kanssa olla pienenä viikkokin mummolassa hiihtolomalla, kun siellä oli niin kiva oma latu pellolla ja kivat serkut. Vanhemmat oli kotona.

No voi voi...

Mun vanhemmat on ollut etelässä kahdestaan kun minä ja mun sisko ollaan oltu pieniä.Minä olin joku alta vuoden ja sisko sitten vähän vanhempi.Me jäätiin mun isän vanhempien luo hoitoon, eikä mulle ainakaan jäänyt mitään traumoja.

Tottakai lapset voi jättää kotiin hoitajan kanssa loman ajaksi. Mielestäni se on välillä jopa ihan suotavaa; näin vanhemmat saavat keskinäistä aikaa ja jaksavat olla parempia vanhempia lapsilleen. Erityisesti tilanteessa, jossa jommalla kummalla vanhemmalla on psyykkisiä ongelmia kannattaakin ottaa välillä huilia lapsista. :)

Kyllä vanhemmillakin on oikeus omaan aikaan. kovin pienten lasten kanssa ei ole antoisaa lomailla, välttämättä, ainakaan ulkomailla. Lapselle voi sanoa,, että kyseessä aikuisten reissu, jossa tehdään aikuisten asioita. En kyllä viikoa olisi poissa missään nimessä. Lasten reissut voi olla erikseen. Mutta siis tietenkin tarvitsee olla hyvä hoito lapsilla. Meidän lapset ollet joskus mummolassa ja on kaikille tosi mieluisaa.

Mikäs siinä kunhan lapsilla on luotettava hoitaja/hoitajat. Mekin oltiin miehen kanssa kahdestaan Tallinnassa 3pv kun poika oli silloin 1v ja tyttö 3v, siitä vuoden päästä Budapestissa 3pv ja toissa kesänä Tukholmassa 3pv. Kahdestaan voi ihan eri tavalla kiertää nähtävyyksiä eikä tarvitse aina mennä sinne mistä lapset tykkää, saa syödä rauhassa ja ennen kaikkea saa harrastaa seksiä ihan rauhassa!! =)

Mun vanhemmat teki näin ja äitin kummitädit (vanhojapiikoja) oli mun ja mun siskon kanssa sen viikon. :) Ei siinä mitään sen kummempaa, meilläkin oli hauska lomaviikko (vaikka koulua olikin), kun tätit paapoi. :D

Ja itse tullaan varmaan tekemään samoin aikanaan. ..mun mielestä lapsilla on toisinaan parempi olla kotona kuin jossakin lomakohteessa ja siks toisekseen äiti ja isäkin tarvii välillä kahdenkeskeistä lomaa. =) Ainakin me. ;)

Sitten voin jotenkin ymmärtää sen, että vanhemmat jättää lapset kotiin hoitajan kanssa jos hoitaja on lapsille niin tuttu että heidän on oikeasti kiva hoitajan kanssa sen aikaa olla.

Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelevä:
Miten suhdautaan sellaiseen asiaan että vanhemmat lähtee kahdestaan etelään lomalle viikoksi ja kotiin jätetään 4v ja 15v,ilmeisesti jonkinlainen hoitaja tulee kotiin? Tai perheen tuntien saattaa olla tulematta.
Perhe on jo lastensuojelun paerissa,äidin ailahtelevasta mielenterveydestä johtuen.
Itselleni ei missään vaiheessa tulisi mieleen jättää lapsia kotiin.
Sana on vapaa, mutta ei turhia kommentteja ilmoita viranomaisille,sen aion kyllä tehdä jos näin tapahtuu.
Mutta mielipiteitä aiheesta..

Eikö mielestäsi saa käydä lomalla, jos on mielenterveydenongelmia? Eiköhän niitä ole nykyään joka toisella, kun yhteiskunta vaatii aika paljon, varsinkin meiltä vanhemmilta.

Jos hoitaja tulee ja on hyvä ja luotettava en näe asiassa mitään pahaa.

Mutta sitten taas jos matkalle lähdetään ennenkuin hoitaja on paikalla suhtaudun

jo toisin, siis jos hoitajan tuleminekin onkin kyseenalaista.

Alkuperäinen kirjoittaja D-mamma:
asia ok,jos joku oikeesti hoitaa lapsia.. henk.koht en muuten lähtiskään lomalle kuin ilman lapsia,meidän lasten kans ei voi lomailla ;)

:D

Juu, tottakai on ok jos lapsilla on joku hoitamassa. Itse en tällä hetkellä voisi kuvietlla lähteväni viikon etelän reissulle ilman lapsia. Mutta jollekin viikonlopun kaupunkilomalle mielelläni... =)

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Alkuperäinen kirjoittaja D-mamma:
asia ok,jos joku oikeesti hoitaa lapsia.. henk.koht en muuten lähtiskään lomalle kuin ilman lapsia,meidän lasten kans ei voi lomailla ;)

:D

Juu, tottakai on ok jos lapsilla on joku hoitamassa. Itse en tällä hetkellä voisi kuvietlla lähteväni viikon etelän reissulle ilman lapsia. Mutta jollekin viikonlopun kaupunkilomalle mielelläni... =)

en mäkään vaikka meille ois luvassa ens vuodelle 6pv kotilomitusta,ehkä mennään joksikin pitkäks viikonlopuks mökille

Kiitos vastauksista.
Mutta ongelma onkin tuleeko "kunnon" hoitaja vai epäilemäni perheen 16v muualla asuva tyttö. Kyseisellä perheellä ei ole tuttuja tai sukulaisia lähimaillakaan,jotka voisivat luotettavasti lapsia hoitaa.Palkata toki voi,mutta luottaisitko vieraaseen ihmiseen jota et ole koskaan nähnyt.
Kaikilla tuntui olevan mummola jonne viedä lapset,sen ymmärrän onhan se luotettava kun on teidätkin kasvattaneet.
Tässä perheessä kun lapset ei ole asia nro 1.muutenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelevä:
Kiitos vastauksista.
Mutta ongelma onkin tuleeko "kunnon" hoitaja vai epäilemäni perheen 16v muualla asuva tyttö. Kyseisellä perheellä ei ole tuttuja tai sukulaisia lähimaillakaan,jotka voisivat luotettavasti lapsia hoitaa.Palkata toki voi,mutta luottaisitko vieraaseen ihmiseen jota et ole koskaan nähnyt.
Kaikilla tuntui olevan mummola jonne viedä lapset,sen ymmärrän onhan se luotettava kun on teidätkin kasvattaneet.
Tässä perheessä kun lapset ei ole asia nro 1.muutenkaan.

Mielestäni asenne tuota perhettä kohtaan aloituksessa on pelkästään negatiivinen ja arvostelet lastensuojelua, äitiä, ja lomaa. taidat olla kateellinen lomasta ja lisäksi pahansuopa. Sinulla ei ole tietoa heidän hoitajasta, ja silti vedät täällä omia johtopäätöksiä.

Mä olen ollu 16, kun muutin pois kotoa ja jos 16-vuotiaalla ei ole kouluesteitä, pidän kylä häntä kykenevänä hoitajana 4-vuotiaalle.
Toinen juttu on, että jos on 15 ja 16v:t niin onnistuuko homma sitten :/
Eli taitaisin jättää ennemmin kahdestaan 4 ja 15 vuotiaan kun ottaa siihen vielä 16 vuotiaan mukaan, kun kaksi teiniä saattaa ollaharkitsematon yhdistelmä.

No jos ei aikuisa hoitajaa ole ni tota keskimmäistä ei kyl voi noin pitkäksi aikaa jättää lapen vahdiksi. Mutta joo tosiaan luultavasti ja toivottavasti sinne on menossa ihan kunnollinen lapsenvahti josta ap ei tiedä!

Yhteistyössä