vanhemmalla iällä opiskelu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "sunrise"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"sunrise"

Vieras
olen 28v eikä minulla ole ammatillista koulutusta.
hain nuorempana lähihoitajakouluun, mutta kun en kerralla päässyt sisään menin suoraan töihin ja sain myöhemmin lapsiakin. nyt oon saanut kolme lasta ja asiakaspalvelussa työskennellyt n. kuusivuotta.
tää ala ei silti todellakaan ole sitä mitä haluan tehdä, vaan oli ihan hyvä ratkasu lasten ohjella tehdä kun olivat pieniä, sain hoitaa heitä pitkään kotona enkä jäänyt kuitenkaan kituuttaan pienellä kotihoidontuella.
nyt nuorimmainenkin on jo täyttänyt kolme ja aattelin josko nyt ois sitten mun aika opiskella. muu ei oikein kiinnosta kun tuo hoitoala.
haluaisin sairaanhoitajaksi,mutta entiedä mitäkautta pitäs lähtee liikkeelle? olen hakenut jo nyt neljään sosiaalialan koulutukseen,lähihoitajakouluun. ilmeisesti kun sen koulun on käynyt niin voi hakee sairaanhoitajakoulutukseen, vai miten?
entiedä miten rahallisesti pärjätään, kun mun tulot tippuu huimasti! mies tienaa ihan hyvin, joten asuminen,päivähoitomaksut ja ruoka on kyllä turvattu.

Työvoimapoliittisella koulutuksella voit opiskella lähihoitajaksi liitonrahalla ja ylläpito korvauksella ja sinne voit hakea vaikka olisit töissäkin(osa-aika)....ei tarvi ihan opintotuella kituuttaa...

Sairaanhoitajaksi pääsee opiskelemaan jos olet käynyt lukion. Myös lähihoitajakoulutus riittää ammattikorkeaan pääsemiseksi, myös työvoimapoliittisesti suoritettu koulu. Etkä sinä vielä mikään vanha ole, rohkeasti vaan kouluun. Käy vaikka työvoimapoliittisesti lähihoitajaksi ja sitten sh:ksi jos kiinnostaa. Minä itse olen 34-vuotiaana lukemassa itselleni kolmatta ammattia. Kaipa minä 3 vuoden päästä olen sitten sairaanhoitaja.

Yhteistyössä