Vanhatpiiat viisaat ne tietää

Palasin työelmämään.
Minulla on yksi yhteinen lapsi nykyisen aviomieheni kanssa.

5-kymppiä lähestyvä nainen työpaikalla puhui minulle tähän sävyyn:
"eikö nyt ole toinen vielä tulossa, tekisit nyt toisen kun on paikatkin auki valmiiksi. Nythän se olisi kannattanut, miksi vielä tuhraan palata työelmänään..."

Nainen on siis itse "kohta vanhentunut" ja lapseton!

Vitsinä se että paikat ei edes ole "auki" kun lapsi syntyi sektiolla ja lisäksi se että kohdun tila arvioitiin sellaiseksi että seuraava raskaus olisi riskaabeli. Mutta tällaisista asioistahan sellainen ei tiedä mitään joka ei ole koskaan synnyttänyt.


<br><br>
 
Jos joku saa lapsen, niin tuo tapa alkaa vaahdota että "joko toinen joko toinen tulossa" on vähän kuin överiksi pistämistä.

Ihan kuin se että haluaa YHDEN lapsen tekisi sellaisen leiman ihmiseen että se on sitten sellainen suurperhetyyppi.

Tai sitten vaan vouhotetaan työpaikoilla siksi että se lapsen saanut ei veisi sitä ylennystä. Möhkätään koko ajan että onko toinen jo tulossa, nin toivotaan että esimies ei anna mannaa sille tyypille vaan itelle (sille möykkääjälle).

Minä kyllä kysyn takaisin, että miten sinulla, tekeekö mieli lasta tai onko jo lapsi tulossa, jos joku toista kyselee. Myös jos on yli 40 ihminen kyseessä. Sanon että eihän se mitään, nykyään 15 % ensisynnyttäjistä on yli 40 v.
 

Yhteistyössä