Vanhanen kaataa yle-veron!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gil
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

Gil

Vieras
Vaatimukset on kuitenkin aika kovat. Veroa ei tartte maksaa, jos sitoutuu pysymään poissa netistä.

Minä en ainakaan veroa maksa ja sitoudun kyllä. Vakitusesta työpaikasta tuskin erotetaan sillä perusteella, että on vero maksamatta ja kieltäytyy sen vuoksi menemästä koneelle. Työnantaja eli valtio saa maksaa minun veroni, jos haluaa, että minä hoidan työtäni koneella.

Vanhanen tarjosi poikkeusta Yle-maksuun

Perjantai 11.9.2009 klo 14.59 (päivitetty klo 15.07)

Pääministeri Matti Vanhanen (kesk) olisi valmis vapauttamaan Yle-maksusta ne, jotka kirjallisesti todistavat, etteivät käytä mitään välineitä, joista Yleisradion ohjelmaa lähetetään.

Vanhanen on tarjonnut tällaista mallia keskustan kannaksi kiisteltyyn Yle-maksuun.

Suomenmaa-lehden mukaan Vanhanen teki ehdotuksensa keskustan puoluehallituksen kokouksessa torstaina.

Varapuheenjohtaja Tuomo Puumala oli puolestaan ehdottanut, että keskusta ajaisi Yleisradion toiminnan rahoittamista budjettivaroin. Suomenmaan mukaan esitys sai kannatusta.

Puoluehallitus oli ajautumassa äänestykseen. Kilpailevista esityksistä ei kuitenkaan äänestetty, vaan puoluehallitus perusti työryhmän sorvaamaan keskustan kantaa asiaan. Työryhmältä odotetaan esitystä puoluehallituksen lokakuun kokoukseen.

Kansanedustaja Mika Lintilän (kesk) johtama työryhmä esitti keväällä, että nykyinen televisiomaksu korvattaisiin uudella Yle-maksulla, joka kerättäisiin automaattisesti kaikilta asuntokunnilta ja tietyn kokoisilta yrityksiltä.

Suomenmaan pääkirjoituksen mukaan kannan ottaminen Yleisradion rahoitukseen on keskustalle "ylen vaikeaa"

STT

Pääministeri Matti Vanhanen (kesk) olisi valmis vapauttamaan Yle-maksusta ne, jotka kirjallisesti todistavat, etteivät käytä mitään välineitä, joista Yleisradion ohjelmaa lähetetään. Vanhanen on tarjonnut tällaista mallia keskustan kannaksi kiisteltyyn Yle-maksuun.

Suomenmaa-lehden mukaan Vanhanen teki ehdotuksensa keskustan puoluehallituksen kokouksessa torstaina. Käytännössä Vanhasen ehdotus vaatisi esimerkiksi sitä, että Yle maksusta vapautuakseen kansalaisen pitäisi luopua internetin ja kännykän käytöstä.

Keskustan varapuheenjohtaja Tuomo Puumala oli puolestaan ehdottanut, että keskusta ajaisi Yleisradion toiminnan rahoittamista budjettivaroin. Suomenmaan mukaan esitys sai kannatusta.

Puoluehallitus oli ajautumassa äänestykseen. Kilpailevista esityksistä ei kuitenkaan äänestetty, vaan puoluehallitus perusti työryhmän sorvaamaan keskustan kantaa asiaan. Työryhmältä odotetaan esitystä puoluehallituksen lokakuun kokoukseen.

Kansanedustaja Mika Lintilän (kesk) johtama työryhmä esitti keväällä, että nykyinen televisiomaksu korvattaisiin uudella Yle-maksulla, joka kerättäisiin automaattisesti kaikilta asuntokunnilta ja tietyn kokoisilta yrityksiltä.

Suomenmaan pääkirjoituksen mukaan kannan ottaminen Yleisradion rahoitukseen on keskustalle "ylen vaikeaa".

Eli sakko lähetetään jokaiselle ja syyttömyys pitää todistaa.

Miksi vitussa se saatanan kortti siinä diki-vittu-boxissa ei saatana kelpaa? Ilman korttia ei ovet avautuisi ja kaikilla olisi helppoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Upeeta, mahtavaa!!!!! Koska joudun käyttämään nettiä työni takia, saan mediamaksun työsuhde-etuna B)

Minä taas pääsen nauramaan sitä, miten työnantaja ei maksa ja minä en käytä nettiä. Veikkaan, että saan ennemmin avustajan, jolla on yle-vero maksettu, kuin rahan sen maksamiseen.

En perkele ala maksamaan paskasta. En ole maanviljelijä, joten paskalle ei ole mitään käyttöä.

Uskon, että kännykän saa ilman data-mahdollisuutta, jos tämä menee läpi. Luulen myös, että jos ehto netin käytöstä menee tälläisenään läpi, niin työnantajat joutuvat maksamaan työntekijöidensä verot. Itse en ainakaan maksa paskasta, kun ei ole peltoakaan. Mitä luulette työnantajan toteavan, jos kieltäytyy tietokoneen käytöstä, koska ei maksanut yle-veroa? Kohdallani totean, että palkatkaa minulle verot maksanut apulainen tai maksakaa minun verot. Minun kohdallani tämän maksaminen ei olisi edes yle-vero, vaan ainoastaan työssäkäynti vero.

Alkuperäinen kirjoittaja lol:
Minä taas pääsen nauramaan sitä, miten työnantaja ei maksa ja minä en käytä nettiä. Veikkaan, että saan ennemmin avustajan, jolla on yle-vero maksettu, kuin rahan sen maksamiseen.
Telkkarilupaa en ole voinut laittaa työsuhde-eduksi, koska en työssäni tarvitse telkkaria. Mutta koska mediamaksu pitää maksaa, jos on nettiyhteys, niin nyt voin laittaa sen työsuhde-eduksi. Kiitos M. Vanhanen :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri:
Niin tai sitten saat käyttää sitä vain offisella ja joudut kuitenkin maksamaan henkilökohtaisen mediamaksun, koska se toinen on vaan firman.

Minun ei tarvitse maksaa henkilökohtaista mediamaksua, sillä minulla ei ole henkilökohtaista mediaa. Jos se tarkottaa sitä, että menetän sähköpostit kännykkään-palvelun, niin ei se ole minulta pois. Se on työnantajalta pois ja minulle vain lisää vapaa-aikaa.

Jos se tarkottaa sitä, että en voi käyttää nettiä, niin sekin on vain minulle plussaa. Plussaa, kun ei voi käyttää plussaa ja norkua tällaisissa turhissa nettimestoissa. Työnantajalle se taas on ongelma, kun alallamme aineisto on netissä ja koneeseen ei voi koskea...

Alkuperäinen kirjoittaja oknsv:

Miksi vitussa se saatanan kortti siinä diki-vittu-boxissa ei saatana kelpaa? Ilman korttia ei ovet avautuisi ja kaikilla olisi helppoa.

Siksi koska ihmiset joutuisivat taas ostamaan uuden digiboksin, niitä kun myytiin aikoinaan aika paljon ilman kortinlukijaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Tuulipuku:
Siksi koska ihmiset joutuisivat taas ostamaan uuden digiboksin, niitä kun myytiin aikoinaan aika paljon ilman kortinlukijaa.
Ja koska mediamaksu on maksettava, vaikka ei olisi edes telkkaria ja digiboxia. Riittää, että on jokin väline, jolla pääsee katsomaan Ylen ohjelmia. Esim tietokone ja siihen nettiyhteys.

"Matti Vanhanen

Pääministeri Matti Vanhanen (kesk) olisi valmis vapauttamaan Yle-maksusta ne, jotka kirjallisesti todistavat, etteivät käytä mitään välineitä, joista Yleisradion ohjelmaa lähetetään."

Kyse on siis lähettämisestä. Se Vanhanen vapauttaa mediamaksusta kaikki, jotka eivät lähetä ylen ohjelmia. Maksun joutuu maksamaan siis ainoastaan yle.

"Matti Vanhanen

Pääministeri Matti Vanhanen (kesk) olisi valmis vapauttamaan Yle-maksusta ne, jotka kirjallisesti todistavat, etteivät käytä mitään välineitä, joista Yleisradion ohjelmaa lähetetään."

Kyse on siis lähettämisestä. Se Vanhanen vapauttaa mediamaksusta kaikki, jotka eivät lähetä ylen ohjelmia. Maksun joutuu maksamaan siis ainoastaan yle.

:laugh: :laugh: :laugh: Hyvä huomio!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Jännä nähä, kuinkä käy.

Itse en maksa mistään kotikatu-paskasta.
Mä olen maksanut tv-luvan jo 30 vuoden ajan ja aion maksaa mediamaksunkin. Mutta olen erittäin iloinen, jos voin sen mediamaksun laittaa työsuhde-eduksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Jännä nähä, kuinkä käy.

Itse en maksa mistään kotikatu-paskasta.
Mä olen maksanut tv-luvan jo 30 vuoden ajan ja aion maksaa mediamaksunkin. Mutta olen erittäin iloinen, jos voin sen mediamaksun laittaa työsuhde-eduksi.

Mies oli muuttanut omaan asuntoon vuonna 1998 ja ottanut itselleen samalla tv-luvan. Alettiin seukkaamaan vuonna 1999 ja muutin sinne. Olin yksin asunnossa, kun ukko oli töissä ja tuli tarkastaja. En tiennyt, onko tv lupa maksettu tai jotain ja tunnustin, että telkkari on ollut ainakin niin kauan, kun minäkin. Minulle tuli sakkoa ja rangaistusta.

Ukko veti tietysti kilarit, kun oli luvat hoitanut, kuten pitääkin. Tämän sakon peruminen oli käsittämättömän hankala ruljanssi, eikä siitä meinannut tulla tolkkua mitenkään. Tiedossa oli, että samassa osotteessa on kaksi tv-lupaa, mutta rangaistusta ei meinannut saada perutuksi. Tästä syystä poltettiin sitten se telkkari ja haistatettiin vitut koko paskalaitokselle. Tämä välittömästi, kun oltiin saatu ensimmäinen lupa perutuksi. Sen toisen peruminen oli kivuttomampi prosessi, vaikka kaikenlaista uhkailua sieltä tuli silloin ja pitkään sen jälkeenkin. Vitut haluan edelleen haistattaa sille paskalaitokselle. Ne on turhia.

Miten valtio aikoo hoitaan perinnän esim. nepalissa, intiassa ja chilessä? Luulisi, että ilman väkivaltaista painostusta kaikkia internetin käyttäjiä esim. yhdysvalloissa ei saada maksamaan...

Eikö se nyt olisi kaikkein järkevintä että YLE rahoittaisi toimintansa mainoksilla?
Mikä siinä nyt on niin vaikeaa?
Eipähän tarvitsisi soitella ihmisille ja ravata ovien takana kyttäämässä. Siihen varmaan uppoaa tosi paljon rahaa ja työvoimaa.

Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
Eikö se nyt olisi kaikkein järkevintä että YLE rahoittaisi toimintansa mainoksilla?
Mikä siinä nyt on niin vaikeaa?
Eipähän tarvitsisi soitella ihmisille ja ravata ovien takana kyttäämässä. Siihen varmaan uppoaa tosi paljon rahaa ja työvoimaa.

Tällä hetkellä 8 000 000 euroa vuodessa menee tähän. Vaikka pitää kyllä mennäkin. Ne maksakoot, ketkä käyttää.

"Matti Vanhanen

:laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja oknsv:

Siksi ei kelpaa, että tulevilla rahoilla voidaan vaikkapa ostaa 3000e ruuvimeisseli tai muuta yhtä tärkeää.

Itse saan vaan alle 200e asumistukea ja avopuolisoni saa opintorahaa. Kiva siitä 80e ruokarahoista sitten alkaa nyhtämään johonkin vitun mediarahastukseen rahaa. Ja ei, en voi lopettaa eri medioiden käyttöä, jos meinaan saada koulutuksen.

Yhteistyössä