Vanhan talon ostaneet

  • Viestiketjun aloittaja "unelma"
  • Ensimmäinen viesti
"unelma"
Oletko toteuttanut unelman vanhan talon kunnostuksesta tai hankkinut muuten sellaisen?

Mitä yllätyksiä tuli vastaan? Mitkä kuvitelmat ja todellisuus eivät vastanneet?

(Rahan meno ja kosteusvaurio eivät ole yllätyksiä)
 
Jollei teetä heti täysremonttia, joka tarpeeksi vanhan talon kohdalla maksaa enemmän kuin uuden talon rakentaminen, niin hommista ei tule ikinä loppua. Aina riittää korjattavaa, remontoitavaa jne. Tosin ei ne yllätyksenä tulleet.
 
HooPee
Meidän yllätti se, kuinka kauan aikaa se kunnostaminen vie. Toki meidän tapauksessa talo piti ensin purkaa, siirtää ja kasata uudelleen. Seitsemän vuotta mennyt eikä vieläkään valmista. Toki mies tekee kaiken yksin ja työt haittaa rakentamista kovastikin. Ja kun tosiaan kaikki tehdään itse, myös keittiön kaapit, vanhojen ikkunoiden kunnostus yms.

Vieläkään ei talossa asuta, mutta eiköhän vuosi riitä, niin päästään muuttamaan. Mutta ei mitään isompia yllätyksiä ole vastaan vielä tullut. Joten eipä tainnut olla minun vastauksesta mitään apua :)
 
"unelma"
Omakohtaista kokemusta on ollut tuo työn määrä ja sen loppumattomuus.
-Ja siihen kaikkeen väsynyt remontoija puoliso... Ei kaupunkilaispojalle vanhan maalaistalon isännyys oikein sopinutkaan...
Alkuun lähdettiin liian suurella innolla laittamaan. Piti saada vanhasta uutta. Ja uusilla menetelmillä, eikä se sitten vanhaan oikein istu...
Nyt minä haaveilen vanhasta ja vanhoilla menetelmillä kunnostetusta talosta. Mies taas ihan uudesta. Enemmän muusta kuin omakotitalosta.
 

Yhteistyössä