vanhan huonekalun entisöinti???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neba
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

neba

Vieras
mulla on vanha isoäidin aikainen kaappi jonka haluaisin entisöitäväksi, oikeastaan se ei tarvitse kuin uuden maalipinnan mutta kysymys kuuluu että missä tällaisin vanhoja huonekaluja entisöidään ja kuinka paljon entisöiminen, tässä tapauksessa uuden maalipinnan laittaminen, maksaisi. Turun seudulla asustellaan joten jos joku tietää jotain "entisöijiä" tältä suunnilta niin ilmoittelepas:)

laita kuva niin on helpompi sanoa mita sille pitää tehdä. jos itselläsi on paikka jossa sen voit maalta niin helppoa se on itsekin hioa ja maalata. mitäköhän maailia siinä on aikaisemmat kerrokset?

entisöinti on sitä että jos se entisöidään kunnolla(niinku kunnon entisöijä tekee) niin se puretaan täysin osiin, hiotaan, kitataan, koe kasataan, liimataan uudelleen kasaan, pohjustetaan ja sit pinnoitetaan.

suosittelen menemään entisöinti kurssille ni saat itse sen tehdä

ja ei koskaan saa hioa hiekkapaperilla!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja olava:
osta hiekkapaperia ja hio vanha maali pois, pyyhi pölyt kunnolla ja maalaa... tadaa valmis

en lähtisi asiasta enempää tietämättömänä ihan noin vaan hiomaan ja maalaamaan. Menee vielä pilalle hieno perintökaappi. Joko ottaisin kunnolla selvää miten itse voisi entisöidä (materiaalit, työtavat, työvälineet jne...) tai sitten veisin ammattilaiselle entisöitäväksi.

Ja itse kysymykseen en osaa valitettavasti vastata :)

Alkuperäinen kirjoittaja lilli:
entisöinti on sitä että jos se entisöidään kunnolla(niinku kunnon entisöijä tekee) niin se puretaan täysin osiin, hiotaan, kitataan, koe kasataan, liimataan uudelleen kasaan, pohjustetaan ja sit pinnoitetaan.

no se riippuu ihan maalattavan pinnan kovuudesta :p liuotimillako sit olis pitäny komentaa leikkiin. Aattelin et ap nyt osaa itse arvioida ja tutkia netistä asiaa... mutta ei väkisin.

Alkuperäinen kirjoittaja lilli:

??????

nuo kaikki asita riippuu huonekalun kunnosta ja pinnasta. jos ihan tavllinen maali pinta sen oi hyvinkin hioa ja maalata mut jos lakattu- ootrattu- koristemaalattu tms niin en suosittele itse sitä tehtävän.

täytyypi kuvata tuo kulmakaappi... en tiedä mitä maalia kerrokset ovat, mutta sen tiedän että järkyttävän värinen se on!!! Sellaista mitäänsanomattoman vihreää jossa on punertavia ja valkoisia pieniä kukkasia reunustamassa ylä- ja alakaappien ovia. Kaunis kaappi malliltaan mutta se väri.... voi luoja...

Alkuperäinen kirjoittaja neba:
sama kävi kyllä mielessä mutta siinä on todella vaativia kukkakuvioita (pieniä kukkasia ja köynnöksiä) joita mun vähemmän vakaa käsi ei saa aikaiseksi.

turussa on sellainen kuin del arte povero. kannattaa kysyä. tehnyt koristemaalauksia paljon. erittäin taitava.

Yhteistyössä