vanha

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja olenko jo liian
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

olenko jo liian

Vieras
hei kaikki kertoisitteko minkä ikäisenä te olette saaneet esikoisen? olen nyt 41 vuotias ja odotan esikoistani vähän pelottaa että, meneekö kaikki ok :/

Älä turhaan kanna huolta, et ole liian vanha. ja hyvin kaikki menee, kun et itse stressaa turhaan.
Mä olin kyllä vajaa 18, kun sain esikoisen, mutta 37 kun kuopus syntyi.
Mutta tiedän kyllä moniakin äitejä jotka ovat yli 40 saaneet lapsia ja hyvin on sujunut.
Ja jos neuvolassa on todettu hyvin asiat, niin eiköhän se suju loppuun astikin.
Onnea odotukseen ja synnytykseen. Ja tietenkin myös sitten vauvan kanssa. :flower: =)

Itse sain kolmannen lapseni 43-vuotiaana, väliä edelliseen 11 v joten olin kuin ensisynnyttäjä. Tuttavani sai ensimmäisen lapsensa 42-vuotiaana ja kaikki meni todella hyvin, sekä raskaus että synnytys ja terve poika syntyi !

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.06.2006 klo 14:46 Iltatähti kirjoitti:
Itse sain kolmannen lapseni 43-vuotiaana, väliä edelliseen 11 v joten olin kuin ensisynnyttäjä. Tuttavani sai ensimmäisen lapsensa 42-vuotiaana ja kaikki meni todella hyvin, sekä raskaus että synnytys ja terve poika syntyi !

Niin ja jäi mainitsematta että oma raskausaikani ja synnytys sekä vauvan hoito ovat sujuneet ihan hyvin, samalla tavalla kuin vanhempien lastenkin kohdalla. No problems !

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.06.2006 klo 11:20 mummimamma kirjoitti:
Älä turhaan kanna huolta, et ole liian vanha. ja hyvin kaikki menee, kun et itse stressaa turhaan.
Mutta tiedän kyllä moniakin äitejä jotka ovat yli 40 saaneet lapsia ja hyvin on sujunut.
Onnea odotukseen ja synnytykseen. Ja tietenkin myös sitten vauvan kanssa. :flower: =)
Kaikki menee vamasti hyvin. Olen 41 v ja täytän syksyllä 42. Saan lapsen ensi kuussa ja aikasemmat ovat jo 18v ja 14v. Käytännössä minut luokitellaan ensi synnyttäjäksi.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.06.2006 klo 10:54 Äiskä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.06.2006 klo 11:20 mummimamma kirjoitti:
Kaikki menee vamasti hyvin. Olen 41 v ja täytän syksyllä 42. Saan lapsen ensi kuussa ja aikasemmat ovat jo 18v ja 14v. Käytännössä minut luokitellaan ensi synnyttäjäksi.

Varmaan minutkin luokiteltiin silloin ensisynnyttäjäksi, kun tuon iltatähden tein. Tytöillä on myös 14 vuotta ikäeroa. Tai vähän enemmänkin. Tytön 14v. synttäripäivänä taisin tehdä raskaustestin, ja plussaahan se sitten näytti. :D

Älä suotta hermoile, kaikki menee ihan hyvin. Mä odotin esikoista ja ainoaani 40 vuotiaana. Ja ihanan pienen tytön sainkin 6 vuotta sitten.
Ja raskausaika meni loistavasti, ei supistellu eikä turvotellut.
Joten ei muuta ku roppakaupalla onnea odotuksellesi :flower: :flower:

Hei!
Mukavaa löytää ikäkumppaneita jostain. minä odotan ensimmäistäni ja viikkoja kasassa 24 ja ikää jo 41v. Toistaiseksi kaikki on mennyt hyvin mitä nyt koko ajan jännittää meneekö hyvin. :snotty:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.06.2006 klo 11:09 olenko jo liian kirjoitti:
hei kaikki kertoisitteko minkä ikäisenä te olette saaneet esikoisen? olen nyt 41 vuotias ja odotan esikoistani vähän pelottaa että, meneekö kaikki ok :/

pidä mieli virkeänä ja nauti täysillä tästä ajasta, joka on niin ainutlaatuista! itse sain esikoiseni vuosi sitten 41 vuotispäivälahjaksi ja ennen 42 v. päivää toinen ilmoitti tulostaan. Kauniimpaa aikaa en elämältä voisi toivoa. Ensimmäistä odottaessani ajattelin usein että nauti nyt tästä ajasta suunnattomasti, koska se sattaa olla ainut kerta. Nyt kun olen uudelleen raskaana olen ihan pilvissä.

Älä huoli turhia, pidä hyvä huoli itsestäsi, anna lupa levätä ja nautiskella niin kuin sinulle on hyvä.

Minulla on ainokainen muutamia viikkoja vanha, itse olen 44 v. Sekä raskaus että synnytys (joskin pitkä ja rankka) sujuivat kuitenkin hyvin, ikä ei tässä tehnyt haittaa.

Sain esikoiseni 1992 ja nuorimmaiseni reilut kolme vuotta sitten.
Koskaan ei ole liian vanha, ellei itse tunne niin. =) :kieh:

Itsekin mietin josko meille vielä yksi lapsi tulisi. Olen jo 40v.
Lapsethan ovat elämän suola!

Mieheni haluaisi vielä yhen lapsen (onhan hän vähän nuorempi) mutta itse mietin... haavelilen... odotan....
Ehkä jonain päivänä (piankoin) ehkäisy jätetään pois... ja ODOTETAAN!

sain esikoiseni 38 vuotiaana ja nyt toinen tulossa, ehdin täyttää 42 ennen
lapsen syntymää. hyvin on mennyt, tuskin olisin nuorempana
ainakaan ollut valmiimpi tähän kuin nyt, koska silloin oli muut asiat
ja menot mielessä.

Kun ikää tulee lisää pelotkin lisääntyy elämänkokemuksen myötä .Itse raskausaikana pelkäsin kaikenlaista ja osa peloista oli ihan turhia.Totuus on,että paras ikä tulla raskaaksi on alle 30-vuotiaana biologisesti. Meitä yli kolme ja nelikymppisiä äitejä on paljon...tietenkin iän myötä riskit lisääntyvät mm. mahdollisuus tulla raskaaksi, keskenmeno ja lapsen kehitysvammaisuus , mutta uskon neuvolassa sinua tuettavan ja raskautesi päättyvänä onnellisesti :) !
Jaksaminen ja oma hyvinvointi on tärkeää...lapsen tuleminen perheeseen tuo mukanaan iloa,mutta usein kokee itsensä neuvottomaksi ja ainakin itse huomaan uuppuvani helpommin...en jaksaisi millään valvoa öisin,mutta sekin on yksilöllistä !
Täällä palstailee ainakin melkoisia duracell-pupuäitejä, joita ikä ei juuri paina :) ,mutta aina joukkoon eksyy muutama keski-ikäinen poikkeus.
Jokainen lapsi on siunaus ja kannattaa puhua neuvolassa huolistaan,jos kovasti pelottaa...kaiketi se lapsen tulo on aina jännittävää !
Onnellista odotusta Sinulle :flower: :flower: B)

Aina vaan meillä haavelillaan.

Raskausajat minulla menneet aina hyvin. Mitä nyt jatkuvaa pahoinvointia pari kolme kuukautta. Ja se väsymys...

Mutta se mua ei pelota. Lähinnä työpaikka - kuinka sieltä voisi (taas) jäädä äityslomalle.
Ja miten muut ihmiset reagoivat... puhuvat...

Näin lomalla mietinkin, kuinka hauskaa ja ihanaa lasten kanssa onkaan kotona touhuta B)

Ovat ne lapset niin ihania.... :heart:

Ainahan ihmiset puhuvat. Teetpä lapsen tai olet tekemättä aina on jollain sanomista. Vaan jos kuunnellaan toisten mielipiteitä eihän tätä elämää vois elää niinkuin itse haluais. No empä voi olla kertomatta: Meillä on neljä lasta ja nuorin 2v. Pariviikkoa sitten sain keskenmenon. Vauva oli suunniteltu ja yritetty vuosi, vaan en tullut raskaaksi imetyksen aikana. No, kerroin asiasta siskolleni ja hän totesi: nythän sait lisää miettimis aikaa kannattaako lisää lapsia tehdä. Hänellä yksi aikuinen poika. :whistle:

Yhteistyössä