Vanha,iäkäs,mummoikäinen..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vanhanuori
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tästä palstasta en tiedä, itse olen 41-v. ja raskaana, täytän 42 ennen synnytystä.

Ystävättäreni australialainen mies kertoi, että hän on suuren sisartusparven nuorin, ja että äitinsä oli saanut hänet 47-vuotiaana. Raskaus oli ollut aikamoinen puheenaihe kylällä silloin, mitähän tuosta saattaisi olla, 35 vuotta?

Olen yhdeksänviikkoisten kaksospoikien 46-vuotias tällä palstalla viestitellyt äiti... Varmaan vanhimmasta päästä:). Vähän rankkahan tuo kaksosraskaus oli. Raskaus päätyi 36+1 kiireelliseen sektioon raskausmyrkytyksen takia. Nyt kyllä kaikki ihan ok. Pojatkin kutakuin terveitä. Ei kromosomihäiriöitä tai muuta vakavaa. Tsemppiä !!!

anoppilan naapurissa 52-vuotias nainen sai hedelmöityshoidoilla kaksoset pari vuotta sitten, hyvin ovat pärjänneet.

ennenkuin joku ehättää epäilemään asian todenperäisyyttä, kerrottakoon että ko naiene on sellaisen maan kansalainen, jossa hoidoilla on hiukka eri yläikärajat kuin suomessa.

Mina ja mieheni ollaan sylikummeja pojalle jonka äiti oli 39-v pojan synnyttyä. Hänen kolme muuta lasta kaikki lähes aikuisia eli iltatähti on hän.
Touhuaa tosi paljon pojan kans, käyvät paljon kerhoissa ja leikkikentillä.

Minä ite olen 10 lapsisen perheen kuopus ja äitini oli 45 kun synnyin. Äitini meinas, ettei näe minua aikuisena kun niin vanhana teki mutta olin aika aikuinen kun äitini 99- juhannuksena kuoli 82-vuotiaana.

Täälläkin vähän vanhempi äiti. Olen 42 kun vauva syntyy kesäkuun alkupuolella. Tietysti pieni pelko on sydänalassa, että meneekö kaikki varmasti hyvin.
Äitini on tehnyt minut 45 vuotiaana ja sen jälkeen vielä pari lasta, viimeisimmän kun oli 49v. Samoin mieheni äiti on viimeiset lapset tehnyt hiukan yli 40v.
Ja kaikki ovat olleet terveitä ja hyvinvoivia. Sekä äidit että lapset. Niin ja äiti voi edelleen ikäisekseen tosi hyvin, ei nyt tietystikään lapsenhoitoapua voi häneltä pyytää :D , mutta kuitenkin.

Äiskä, jäit mieleen kun joskus kirjoittelin tuolla lapsettomuuspuolella, nyt se on siten minullakin tärpännyt --PAS-siirto ja viimeistä jo vietiin.
Sydämelliset onnittelut sinulle kaksospoikien syntymän johdosta, ihanaa että kaikki on mennyt hyvin.

Minä 37 ja vasta n. vuoden olen haaveillut, jospa joskus saisin oman lapsen... vuoden-parin päästä tai sitten myöhemmin, mutta kuitenkin vielä joskus.
Ei mitään vauvakuumetta, vaan toive "elämän jatkajasta" kypsynyt vasta tässä viimeisen vuoden aikana.

Korissa tuhnuttaa kolmen viikon ikäinen poika ja minä taas olin 42 v 5 kk vanha ensisynnyttäjä. Luomusti oltiin liikkeellä ja tärppi tuli 5 kierrossa (takana yksi keskenmeno noin 1/2 vuotta aikaisemmin.)

Alkuperäinen kirjoittaja Monni:
Minä 37 ja vasta n. vuoden olen haaveillut, jospa joskus saisin oman lapsen... vuoden-parin päästä tai sitten myöhemmin, mutta kuitenkin vielä joskus.
Ei mitään vauvakuumetta, vaan toive "elämän jatkajasta" kypsynyt vasta tässä viimeisen vuoden aikana.

Ihan kuin minun suustani. Olin pikkuhiljaa kasvanut ajattelemaan haluavani lapsen sitten joskus. Vauvakuumetta en ole potenut koskaan. Sitten kävi niin, että kuulin yhdestä kaveripariskunnasta että heille on tulossa lapsi. Heistä olin ajatellut, että eivät ikinä hanki lapsia. Jotenkin näiden ihmisten ratkaisu sitten sysäsi meidätkin "ehkä joskus sitten"-ajattelusta eteenpäin.

Hassua. Ehkä sellaiseen perusmyönteiseen mutta ei-aktiiviseen ajatteluun on vain helppo jämähtää ja lykätä ja lykätä lopullisia päätöksiä - ainakin meidän luonteillamme. Siten vain yksi tuollainen kimmoke, ja näin itseni tienhaarassa: joko lapsi tilaukseen oitis tai sitten loppuelämä ihan ihanassa ja sinänsä riittävässä parisuhteessa ilman lasta. Ikää on lähemmäs 40, joten kovin kauaa ei voinut enää miettiä. Nyt sitten matkalla äidiksi, LA keväällä.

Melki 42 vuotiaana sain tuon pikkuisen. Vauva syntyi lokakuussa ja itse täytän 42 tässä kuussa. Hullultahan se tuntuu mutta, kun esikoinen syntyi ja olin 21 tunsin itseni aika vanhaksi ensisynnyttäjäksi :)
Maailma muuttaa... Kun sitä toista lasta ei toiveista huolimatta tullut niin nytkin tuntui ihan sopivalta synnyttää!

Yhteistyössä