Vandalismia kerrostalossa - hyvä ettei lapsella lähteny henki :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voi itku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voi itku

Vieras
Isossa kerrostalossa jossa asumme on jo jonkun aikaa tehty tihutöitä hajotetty polkupyöriä, varastettu pulkkia lukituista tiloista. Vahva epäily siitä kuka on asialla (naapurin 12v ja sen kaveriporukka) jututettu asian osaisen äitiä joka kieltää lapsensa tehneen mitään.
No kuljen itse paljon fillarilla pienten kanssa, mulla on iso polkupyörän vetokärry joka on tosi näppärä peli liikkumiseen.
Tänään lähdettiin lääkärissä käymään ko. pelillä ja huomasin siellä tk:n pihassa et joku oli vääntäny auki tosi tiukasti kiinni olevan kiinitys systeemin ja irrottanu lähes kokonaan (tosi tosi tiukan sokan) :o onneks oli niin liukas keli et talutin fillarin sinne terveyskeskukselle :o

Aika luja epäily siitä kuka on asialla ollu. Mutta en todellakaan ymmärrä miksi se naapurin sälli haluaa pikku lapsille tällasta tehdä? Siis kuolla olis oikeesti voinu jos olis vauhdissa irronnu kärry tossa tosi jyrkässä mäessä, tästä on mäkeä joka suuntaa :(

Sama homma mulla fillarin kanssa, joku vatipää oli löystyttänyt etupyörän kiinnitykset, onneksi ei käynyt mitenkään, vaan huomasin pienen ajon jälkeen, että kaikki ei ole kondiksessa.

Sama täällä. Ja laitappa samalla vaikkapa lappua koko talon kaikkiin rappuihin, että tämmöstä täällä harrastetaan. Et ovat muut varovaisia+jos sieltä löytyis syyllinen ;) Kyllä toi touhu on jo vaarallista.

Alkuperäinen kirjoittaja Arla ProBioska:
Voiskohan tuosta jo tehdä rikosilmoitusta poliisille? Tuo alkaa mennä jo liian pitkälle.

Samaa tässä mietin, mut onkohan jotenki liian liian :/ et reagoiko yli tjtn. mut aika härskiä menoa on. Ja tosin en oo nähny et olis just se sälli ollu tossa asialla. Ja tän sällin äiti painotti et paras olla todisteita jos hänen poikaa aletaan syytellä, kun niistä pulkka asioista juteltii.

Alkuperäinen kirjoittaja hui:
Sama täällä. Ja laitappa samalla vaikkapa lappua koko talon kaikkiin rappuihin, että tämmöstä täällä harrastetaan. Et ovat muut varovaisia+jos sieltä löytyis syyllinen ;) Kyllä toi touhu on jo vaarallista.

Laitoin lappuja silloin kun eka kerran fillareita hajosi, eikä kukaan ilmoittanu mitään nähneensä :/

Alkuperäinen kirjoittaja Serlaroava:
Voi jumalauta!! ;(
Kaikkia se leipä elättää... Luulisi nyt edes vähän olevan älliä niil lapsilla (jos ovat he)...

Juu sanos muuta :/ oikeesti kun sain äsken lapset unille niin nyt vasta alkaa iskee et mitä olis voinu käydä :o Onneks on niin pääkallokeli et en tosiaan uskaltanu polkea vaan talutin sitä pyörää, muuten painellaa surutta tossa alamäkee :/

No laita vaan lisää. Nimettäin saattaapi tämä "epäillyn äiti" kysellä pojaltaan. Seki voi jo lopettaa tota touhua, sikälimikäli on tämä poju kyseesssä. Tai tyttö. En musita kumpi oli tai oliko mainittu ees.

Ja toinen on se, että vois vaihattaa lukot. Jos ei o otalon sisältä, niin sit sillä on sinne avaimet. Sitten vaan isännöitsijälle soittelee, et tämmöstä tapahtuu ym. Tai kuka omistaakaan talot, jos on vuokra. Omistusasunnois sama homma esille, jos ei o otalon sisältä eikä ko. paikkaan pääse ilman avianta, niin sit täytyy jollain muulla olla sinne avain. Luultavastihan tuo on joku talon kakaroista.

Alkuperäinen kirjoittaja jep:
No laita vaan lisää. Nimettäin saattaapi tämä "epäillyn äiti" kysellä pojaltaan. Seki voi jo lopettaa tota touhua, sikälimikäli on tämä poju kyseesssä. Tai tyttö. En musita kumpi oli tai oliko mainittu ees.

Ja toinen on se, että vois vaihattaa lukot. Jos ei o otalon sisältä, niin sit sillä on sinne avaimet. Sitten vaan isännöitsijälle soittelee, et tämmöstä tapahtuu ym. Tai kuka omistaakaan talot, jos on vuokra. Omistusasunnois sama homma esille, jos ei o otalon sisältä eikä ko. paikkaan pääse ilman avianta, niin sit täytyy jollain muulla olla sinne avain. Luultavastihan tuo on joku talon kakaroista.

Täällä on vasta vaihdettu pyörävarastojen lukot kertoi isännöitsijä kun soitin silloin eka kerran jälkeen. Isännöitsijä sano et aikaisemmin oli ilkivaltaa eikä oo nyt parii vuotee ollu juuri sen lukkojen vaihdon jälkeen. Siis avaimia saa vain isännöitijältä kuittausta vastaan eikä niitä voi teettää itse. Et oman talon väki tässä on asiallla.

Laita sellainen lappu rappikseen, että lapsi olisi voinut kuolla, jos kärry olisi irronnut. Eiköhän siitä suivaannu rapun mummotkin jo niin paljon, että vandaalivatipäitä vaaditaan tilille.

Hui olkoon :o Mä ilmoittaisin poliisille, ja laittaisin esim. rappiksen oveen lapun jossa ilmoittaisin mitä on tapahtunut ja että poliisi on tietoinen asiasta. Vaikkei syyllistä saataisi kiinni, voisi kuitenkin pelästyttää tekijää sen verran, ettei ainakaan uudestaan moista tekisi...

Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:
Juu, se vois jo vähän säikäyttää jos saisi poliisit sinne pyörimään ja vaikka vähän kyselemään

Mahtaako ne poliisit noin vähäpätöisä juttuja alkaa sen kummemmin selvitellä? Vaikka ei kyllä olis ollu pikkujuttu jos olis se kärry irronnu...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Serlaroava:
Voi jumalauta!! ;(
Kaikkia se leipä elättää... Luulisi nyt edes vähän olevan älliä niil lapsilla (jos ovat he)...

Juu sanos muuta :/ oikeesti kun sain äsken lapset unille niin nyt vasta alkaa iskee et mitä olis voinu käydä :o Onneks on niin pääkallokeli et en tosiaan uskaltanu polkea vaan talutin sitä pyörää, muuten painellaa surutta tossa alamäkee :/

Soita ainakin poliisilaitokselle, ja kysy miten tota asiaa kannattaisi hoitaa. En kyllä tajua mitä vandaalin päässä liikkuu, mahtaako olla ihan tajunnut tekojensa mahdollisia seurauksia..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:
Juu, se vois jo vähän säikäyttää jos saisi poliisit sinne pyörimään ja vaikka vähän kyselemään

Mahtaako ne poliisit noin vähäpätöisä juttuja alkaa sen kummemmin selvitellä? Vaikka ei kyllä olis ollu pikkujuttu jos olis se kärry irronnu...

Toi kyllä NIIIIIN totta :/
Vaikkei paljoa poliisilta vaatisi, mutta eiköhän heilläkin resurssipula ole :/

minä kävisin itse jututtamassa sitä 12 vuotiasta. kerro kuinka pahasti olisi voinut käydä. Ton ikänen ei välttämättä ajattele nokkaansa pitemmälle. Jos menee naureskeluksi niin sitten yhteys poliisiin. Tai voithan tehdä molemmat anyway.

Alkuperäinen kirjoittaja matilda06:
minä kävisin itse jututtamassa sitä 12 vuotiasta. kerro kuinka pahasti olisi voinut käydä. Ton ikänen ei välttämättä ajattele nokkaansa pitemmälle. Jos menee naureskeluksi niin sitten yhteys poliisiin. Tai voithan tehdä molemmat anyway.

Näin mäkin tekisin. Vakava keskustelu pojan kanssa on paikallaan, ei tuon ikäisen kanssa tarvitse enää äitiä käyttää välittäjänä. Menee paremmin perille kun ap puhuu pojalle suoraan. Jos poika kiistää mitään tehneensä, sano että poliisi on ottanut sormenjäljet:D Jos poika syttää kavereitaan, pitää muistuttaa että hänen tulee talon asukkaana vahtia ettei kaverit hölmöile.

Niin ja jos ap tietää että kyseessä tietty poika niin mikä estää menemästä ovelle ja hiukan pelottelemalla poliisilla. Tyyliin että tiedätkös sinä kuka teki, jos poika ihan äimänkäkenä niin sitten sanoo että no, täytyy poliisille soittaa.
Tuon ikänen varmast jo pelästyy sanaa poliisi. Ilmeistä voi päätellä jo jotain.

Alkuperäinen kirjoittaja palma:
.

Näin mäkin tekisin. Vakava keskustelu pojan kanssa on paikallaan, ei tuon ikäisen kanssa tarvitse enää äitiä käyttää välittäjänä. Menee paremmin perille kun ap puhuu pojalle suoraan. Jos poika kiistää mitään tehneensä, sano että poliisi on ottanut sormenjäljet:D Jos poika syttää kavereitaan, pitää muistuttaa että hänen tulee talon asukkaana vahtia ettei kaverit hölmöile.

peesi

Mulla kyllä särähtää pahasti korvaan että heti ollaan ihan varmoja että kyseessä on juuri se naapurin pentu. Miten 12- vuotias poika muka saa niin hirveä tiukassa olevan sokan irti. Ja miksi heti olet ajattelemassa että lapsi olisi voinut KUOLLA. Loukkaantuminen tuossa olisi ollut paljon todennäköisempää jos sekään jos kunnollisest kärrystä oli kyse. Soittakaa poliisit ja antakaa niiden hoitaa syyllisten etsintä älkääkä syytelkö naapureita ilman perusteita.

Alkuperäinen kirjoittaja matilda06:

Viimeeksi kun jututin poikaa niin sen äiti laukkasi useaan otteeseen meidän oven takana vannottamassa et PARAS OLLA TODISTEITA enneku alkaa ketään syyttelee (meidän kultsimussupallero on niiiiin kiltti et ei oo voinu olla se) . :/

Yhteistyössä