Vammalan aluesairaala

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mintzu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mintzu

Uusi jäsen
14.08.2006
9
0
1
Eli onko ketään tuolla synnyttäneitä? Ihan hyvää mainosta olen lehdistä lukenut kyseisestä paikasta, mutta haluaisin kuulla kokemuksia. Onko henkilökunta mukavaa jne?

Ite oon vasta kerran käynyt tuolla ultrassa. Muuten ok, mut lääkäri oli niin hiljainen, ettei meinannut saada puheesta mitään selvää.

Mintzu ja "Anni-Onni" 9+2

Mä olin Vammalan aluesairaalassa synnärillä jokin vuosi sitten opiskeluihin liittyvää harjoittelua suorittamassa ja tykästyin todella paikkaan. Silloin päätin, että sinne menen sitten joskus synnyttämään, jos vain mahdollista. Paikasta, jossa nyt asun, lähes kaikki synnyttävät TAYSissa, mutta me mennään ehdottomasti Vammalaan, kun on kerta mahdollista. Veljen vaimo synnyttänyt siellä viime vuosina kaksi lasta ja kovin on tykännyt. Henkilökunta on pätevää ja erittäin mukavia. Itse tykkään myös siitä, että sieltä on mahdollista saada perhehuone ja muutoinkin ovat erittäin perhemyönteisiä eli isät ei ole siellä "edessä". Lähiviikkoina olisi siellä siis tarkoitus synnyttää ja sitten voin kertoa tarkempia omia kokemuksia.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.08.2006 klo 12:53 mintzu kirjoitti:
Eli onko ketään tuolla synnyttäneitä? Ihan hyvää mainosta olen lehdistä lukenut kyseisestä paikasta, mutta haluaisin kuulla kokemuksia. Onko henkilökunta mukavaa jne?

Ite oon vasta kerran käynyt tuolla ultrassa. Muuten ok, mut lääkäri oli niin hiljainen, ettei meinannut saada puheesta mitään selvää.

Mintzu ja "Anni-Onni" 9+2

Synnytin VAS:ssa tämän vuoden alussa ja voin vain kehua, ei tule mitään mieleen, mistä vois antaa negatiivista palautetta. Henkilökunta on tosi mukavaa ja synnytysosaston pienestä koosta johtuen heillä on tosiaan aikaa äideille ja vauvoille.

Synnytyksessä sai ihan just niitä kivunlievityksiä kuin halusi - eli ei tarvitse mennä "luomuna", kuten monet pelkäävät. Toki kannustettiin varsinkin alkuvaiheessa käyttämään suihkua, lämpöpussia jne.

Synnytys oli tosi rauhallinen tapahtuma, jälleen kerran kun ei ole kovaa ruuhkaa, niin ehditään kuunnella äitiä jne. Anestesialääkäri oli paikalla nopeasti ja ylilääkäri oli syystä tai toisesta päivystämässä koko ajan. (Oli varmaan tämä sama kuin sulla ultrassa, synnytyksen yhteydessä oli kyllä ihan erilainen tyyppi kuin ultran aikana)

Tosi hienosti neuvottiin kaikki jutut vauvanhoidossa ja imetyksen ohjausta sain tarpeeksi, jotta sitten alkoi sekin homma sujumaan. Periaatteessahan tuolla on vauva vierihoidossa koko ajan, mutta jos haluat nukkua yöllä, ottavat he kyllä vauvan hoitoon. Sama juttu esim. jos haluat mennä suihkuun.

Ruokakin oli tosi hyvää. Tilat nyt ovat vähän sellaiset ankeat, kun sitä remonttia ei ole vielä tehty, mutta kuitenkin vissiin melkein kaikissa huoneissa on oma wc ja suihkut ovat käytävällä. Perhehuoneitakin on, niistä menee sitten isältäkin se polimaksu (26?/vrk)

Voin siis suositella. Riskisynnytyksethän ohjataan isompiin yksiköihin, mutta ei tuolla mitään pelon tunnetta tullut, etteikö oltaisi oltu kaikki hyvissä käsissä.

Mukavaa odotusaikaa!

PS: Missä kunnassa muuten saa jo noin varhaisessa vaiheessa ultran?

aivan ihana paikka, 2004 siellä olin ja ens vuoden alussa ois tarkotus mennä uudelleen ( jos kerkee sairaalaan asti.. ) :D kaikki toiveet toteutu mitä lappuihin kirjotin, henkilökunta oli todella ihanaa, kaikki oli loistavaa!! Oon varmaan joskus aiemmin kirjottanuki asiasta pitempään.. mutta siis suosittelen lämpimästi!! :heart: :heart:

No kiva kuulla! Huojentaa mieltä kovasti. Maillä kun on vaihtoehtoina Loimaa vs. Vammala. Ja ite haluan ehdottomasti Vammalaan.

Ja sille joka tosta ultrasta kyseli, niin mulla piti silloin ultraan mennessä neuvolan mukaan olla viikko 12 menossa, mutta ultran mukaan se olikin vasta 6+6. että silleen. Nyt pitäs parin viikon sisällä mennä uudestaan kun tulee oikeesti se viikko 12. :)

mintzu ja Anni-Onni 9+4

Uusimmat

Yhteistyössä