vammalaan synnyttään

onko täällä ketään kuka oli ollu tai menis synnyttään vammalaan? itse olen sinne menossa (nokialta kotoisin). LA on vasta tosin 1.3. mutta haluaisin kuulla omia kokemuksia/kommentteja paikasta.

kiitti! =)
 
MInä olen menossa myös. En voi siis kokemuksista kertoa kun kaikki on edessä vasta mutta itse olen kuullut vain hyvää kyseisestä paikasta. Olen aiemmin tehnyt aloituksen samasta aiheesta(otsikolla: kokemuksia vammalasta? tai jotain sellaista), etsipä siis sivuja taaksepäin ja käy lukemassa sieltä muutamia siellä synnyttäneiden kokemuksia. :)
 
möyry
Ihana sairaala, ihanat kätilöt! Ihan toista luokkaa kun taysin vauva tehdas. (liukuhihnat vaan puuttu). kotoisa tunnelma. Synnytyssalista tosin en muista juuri mitään, kun kaikki meni niin vauhdilla..
 
Muista ei kokemusta kuin Vammalasta, joten en osaa verrata. Mutta minä ainakin pidin paikasta, imetyskiihkoilun takia tosin mulla oli siellä vähän kurja olo, kun maitoa ei vain tullut:( Eivät sitten meinanneet päästää mua pois millään sen takia...
 
En osaa kyllä kommentoida paikkaa, koska itsekin olen menossa sinne ekaa kertaa. Moni tuttu ja oma äiti siellä on ollut ja paikkaa kehuttu kovasti. Ainoa ehto on se, että lapsi syntyy 36 viikon jälkeen. Muuten mun on mentävä Taysiin. Odotan toista lasta rv34+2.
 
Minä olen käynyt synnyttämäsä kummatkin lapsemme Vammalassa. Paikkaan olen ollut todella tyytyväinen. Kätilö (kummassakin sama) aivan ihan, todella kuunteli mitä äiti sanoi.
Osastolla hoitajat ihania!

Kaikille suosittelen! =)
 
ihanaa kun on tullut positiivistä palautetta kyseisestä paikasta!! :) ajattelin olla ammeessa, kokeilla akuneuloja, vyöhyketerapiaa..jne...jos vaan niitä sitten saan. riippuu tietty kuinka hätäisesti mennään synnyttään. ;)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.09.2005 klo 14:44 möyry kirjoitti:
Ihana sairaala, ihanat kätilöt! Ihan toista luokkaa kun taysin vauva tehdas. (liukuhihnat vaan puuttu). kotoisa tunnelma. Synnytyssalista tosin en muista juuri mitään, kun kaikki meni niin vauhdilla..
Täysin yhdyn tähän kirjoitukseen! Esikoisen kävin siellä saamassa ja nyt menen uudestaan (kakkosen la 5.12.!) Itkin kotona, kun siellä sairaalassa oli ollut niin hyvä ja turvallinen olo... Nokialta minäkin :)
 
sädetikku
minä olen vuonna 2002. :wave: ihan hyvät tunnelmat, ei ole vertauspohjaa ;) , mulla oli ihana kätilö;Mervi Vainiomäki. tämän kakkosen niskapoimu-ultrassa tapasimme jälleen ja hän muisti meidät! toi imetyshomma oli hiukan tapetillaainakin silloin tuntui siltä, kun ei oikeen maito heti noussu ja tissit meni halki :/ mutta vaatimalla sain kumit ja heti alko toimia :D . mä sain olla aika "oman onneni nojassa" , kun en varmaan ymmärtänyt soittaa kelloa tarpeeksi :/ siitä annoinkin palautetta ja mulle muutama hoitsu sanoi, että "luulivat ettei vauva ollut esikoinen :eek: ?! kun en "tarvinnut" enempää apua. silloin meinasin sanoa, että ettekö rapsalla lue papereita \|O . mutta loppu hyvin, kaikki hyvin. mukavaa kun sanovat kotia lähtiessä, että saa soittaa, jos tulee tenkkapoo. No meillehän tuli vaaville kynsivallintulehdus, josta soitin osastolle; sieltä kertoivat tulehduksen yleisyydestä ja miten hoidetaan. kaikin puolin mukava paikka;
terveisin aika liki asuva ;)
 
Mun pitää vielä infota Vammalan sairaalsta sellaista että siellä synnyttäneet äidit savat ilmaiseksi viedä vauvan sinne vauvahierontaan useamman kerran jos vauvalla on esim. koliikki tms. vatsavaivoja! Mun mielestä on hienoa, että sairaala huolehtii omistaan :)

Ja NAAKKA, katsotaan kumpi ehtii ensin :wave: =)

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.10.2005 klo 15:03 Champion kirjoitti:
Mun pitää vielä infota Vammalan sairaalsta sellaista että siellä synnyttäneet äidit savat ilmaiseksi viedä vauvan sinne vauvahierontaan useamman kerran jos vauvalla on esim. koliikki tms. vatsavaivoja! Mun mielestä on hienoa, että sairaala huolehtii omistaan :)

Ja NAAKKA, katsotaan kumpi ehtii ensin :wave: =)
katotaan tuleeko mun tehtyä ite vauvalle vauvahierontaa. olen käynnyt kurssit ja olen vetänyt itse muutamia vauvahieronta ryhmiä..että jos "suutarin lapsella ei ole kenkiä" teoria tulee vastaan, niin pitää viedä sinne hierontaan.:)
 
Synnytin kuopuksen siellä elokuun alussa ja aivan ihana paikka, aivan ihana henkilökunta, todella mukava lääkäri, joka kävi jopa vielä synnytyksen jälkeen seuraavana päivänä osastolla ihan vaan kyselemässä kuulumisia ja että minkälainen olo jäi synnytyksestä!! Voin todella suositella, mulle jäi tosi positiivinen kokemus siitä =) Esikoisen siis synnytin aikoinaan TAYSissa ja on se vaan ihan erilainen paikka, jos vielä tekisin lapsia niin Vammalaan menisin ehdottomasti synnyttään. Ja mä en kokenut että siellä oltais oltu mitenkään imetysfanaatikkoja, vaikka paljonhan ne on imetyksen kannalla, mutta ainakin mun mielestä se oli positiivista Vammalassa että siellä annettiin äidin rauhassa imettää vauvaa ja apua oli tarjolla jos halus, mutta lisämaitoa ei annettu jos ei ollut pakko, kun muistan että TAYSissa lykättiin heti lisämaitoa "varmuuden vuoksi" ja tuttipullosta, joka ainakin meidän esikoisen kohdalla meinasi pilata koko imetyksen alotuksen.
 

Yhteistyössä