vammaistuen käsittelyaika

24.05.2010
2
0
1
Hei!

Kyselisin kauanko teillä muilla on mennyt vammaistuen (haemme korotettua) käsittelyyn aikaa. Meillä hakemus rekisteröity 18.3. ja huhtikuun lopulla soittelin ja kyselin onko saapunut jne. Tuolloin oli jo lääkärin arviossa, virkailija sanoi että tavoiteajassa tulee päätös. Mutta edelleen ei ole kuulunut mitään! Alkaa vähitellen jo pinnaa kiristämään varsinkin, kun itse opiskelijana mulla ei mitään tuloja kesälle tiedossa...

Meillä meni kuopuksen hakemuksessa 2kk,mutta tuli sitten kieltävä vastaus. Viime viikolla kävin kelassa ja seinällä oli lappu käsittelyajoista ja siinä luki,että käsittelyajat olis 3-4vk. Näin siis Espoossa. Kannattaa soitella kelaan päin =) Saanko kysyä mistä syystä saatte tukea? :ashamed: Mun pitäis kans esikoisesta laittaa paperit vetämään,mutta epäilen saanko mitään,kun täälläkin oon juttuja lukenut :/

Tukea haetaan kun poika täytti juuri 4v ja puhe vieläkin erittäin epäselvää. Kukaan muu ei ymmärrä kuin kotiväki. Itse asiassa nyt keväällä on tullut todella paljon edistystä, mutta tuolloin kun tukea haettiin oli tilanne vielä se ettei tullut kuin muutamia sanoja ymmärrettävästi, muuta sanat vaan "hää" ja "haa" ääntelyä. Puheterapiaa tarvisi 2xvko ja tuohon tarvii sen kelan päätöksien korotetusta vammaistuesta, muuten sitä ei järjestetä päiväkotiin tuolla tavalla.

Soitellut olen kelaan useaankin otteeseen... hakemus on liitteineen kaikin puolin ok, ja tänään esim. sanottiin että vähäsen on ruuhkaa, muttei kyllä koskaan ole mennyt näin kauaa todella ruuhkaisenakaan aikana! Eikä virkailija muuta osannut sanoa kuin ettei tiedä mikä viivyttää... on kuulemma kiirehditty muttei uskaltanut edes luvata että seuraavaan maksupäivään (meillä kesäkuun 14.) tulisi päätös... :/

Yhteistyössä