Vammaisiin suhtautumisesta tuli mieleen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja metsänpeitto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

metsänpeitto

Vieras
tälläinen tarina.

Olin muistaakseni ala-asteella vielä, varmaankin ehkä 3, 4. tai 5. luokalla. Meidän liikuntaryhmä oli usein hallilla tunneilla, ja ennen meitä siellä oli ryhmä, jossa oli liikunta- ja kehitysvammaisia nuoria.

Jollain kerralla he sattuivat tulemaan vastaan juuri siinä hallin ulkopuolella. Yksi heistä hymyili mulle oikein aurinkoisesti, joten minä hymyilin takaisin varmaankin yhtä aurinkoisesti.

Seuraavaksi sainkin sitten kuulla nuhteet opettajaltamme siitä, että olenko minä tosiaan niin tyhmä, etten tajua ettei vammaisille saa nauraa :o :headwall: :headwall:

Arvatkaa uskalsinko seuraavalla kerralla ujona ja arkana hymyillä niin näkyvästi takaisin :ashamed: :|

Olipas ilkeästi ja RASISTISESTI toimittu opettajalta.
Itse jouduin veljieni pilkan kohteeksi, kun toisinaan leikin yhden kehitysvammaisen tytön kanssa.
Alkoi siinä itsekin sitten välttää kys. tytön seuraa. :(

höh... ai eikö saa nauraa...mitä jos nyt sattuu olemaan joku kehitysvammainen joka pelleilee samalla lailla kun kuka tahansa muukin lapsi, eikö silloin saa nauraa?!
aika kauhee opettaja... tai no tottakai voi helposti lulla että sille nauroit, mutta kuitenkin mun mielestä saa kehitysvammaisille hymyillä siinä missä muillekkin hymyilee.

Alkuperäinen kirjoittaja Norsupäästäinen:
taitaa olla suurelle osalle ihmisistä ylipäätään aika epäselvää miten vammaisiin ihmisiin pitäisi suhtautua. :/

En tiedä olisko se ihmekään, jos on tuollaisia opettajia lapsilla :whistle: Muistan kyllä hyvin sen, että jäi lähinnä sellainen fiilis että en sitten seuraavalla kerralla varmaan uskalla vilkaistakaan, kun vastaan tulee kehitysvammaisia :|

Tosin olen tainnut traumastani kasvaa yli jo joitakin vuosia sitten :D se opettaja ei muutenkaan kuulunut suosikkeihini.

Ja ihan ot, mutta tuli mieleen että tuo opettaja aina liikuntatunnin jälkeen sitten vaihtoi vaatteet samassa pukkarissa kuin me oppilaat, ja edelleenkään en tajua sitä, että miksi se kiskoi ne nailonsukkahousut ensin jalkaan, ja alusvaatteet vasta niiden päälle :x :laugh:

Yhteistyössä