Sori, Saan haukkua itseäni kuule ihan niin paljon kun lystään :kieh:Alkuperäinen kirjoittaja Äly hoi älä jätä:Kaikki muu menee mutta ei nyt vammaisia aleta haukkumaan Mautonta
Kiitos vain tästä diagnoosista. Olin luullut että ne olivat vielä terveet, mutta ei kai sitten nekään.Alkuperäinen kirjoittaja Velmet:Taidat tosiaan olla aivoistasi..
mulla ainakin silmälasitAlkuperäinen kirjoittaja ?:Minkälaisesta vammaudesta kyse?
ne on aika vammaset, pitäisi oikeastaan hankkia uudet.Alkuperäinen kirjoittaja ...:mulla ainakin silmälasitAlkuperäinen kirjoittaja ?:Minkälaisesta vammaudesta kyse?
No just tällainen asenne on pahimmanlaatuista syrjintää. Ihan sama kuin sanoisi että kaikki muut ihmiset kyllä pärjäävät ja osaavat itseään puolustaa mutta vammaisraukkoja tulee kaikkien sääliä ja kohdella silkkihansikkain.Alkuperäinen kirjoittaja Äly hoi älä jätä:Kaikki muu menee mutta ei nyt vammaisia aleta haukkumaan Mautonta
Ei lasten tuijottaminen häiritse. Mielelläni jopa joskus vastailen lapsille kun tulevat kyselemään. Lapset nyt vaan ovat aidosti uteliaita jos eivät ole ennen nähneet jotain tai jos heitä on vaan tiuskaisemalla kielletty tuijottamasta jotain, eikä kukaan ole kertonut miksi jotkut eivät kävele omin jaloin tms.Alkuperäinen kirjoittaja hemuli:Miks niitä lapsia ei saa kieltää jos ne tuijottaa? Siis kun mun mielestä se kuuluu peruskäytöstapoihin et ei saa tuijottaa ja lapset jää tuijottamaan kaikkee erilaista eikä ne itse ymmärrä jos niille ei siitä sano
Jaa no milläpä se 12v (joka on siis vielä lapsi) osais olla tuijottamatta jos sille on pienenä annettu viesti että ihan ok tuijotella? Kun kuitenki käytöstavat oppii lapsi pienenä ja aina parhaiten käytännössä eli tilanteissa joissa sattuu just olemaan vaikkapa se vammainen pyörätuolisa kanssa näköpiirissä. Että ehkäpä arvoisa pyörätuoli kanssaeläjä ei kannata seuraavaksi vetää hernettä kovin syvälle sieraimeen kun opetan lastani käyttäytymään asian mukaisella tavallaAlkuperäinen kirjoittaja niin:Lasten tuijotus on munkin milestä aivan normaalia, mutta kyllä ne 12-vuotiaiden katseet alkaa jo häiritsemään.
En pääse ollenkaan ulos asunnosta ilman apuaAlkuperäinen kirjoittaja kysymys:Miten usein joudut julkisissa tiloissa turvautumaan vieraan apuun, että pääset haluamaasi paikaan? Siis miten paljon on sellaisia ovia, portaikkoja yms. joissa ei ole ajateltu esteettömyyttä ollenkaan? Haittaako normaalia arjen pyöritystä miten paljon?
Reilun vuoden vasta, sitä ennen kävelin kepeillä ja pitemmät matkat tuolilla.Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:Oletko aina istunut pyörätuolissa?
Joissain paikoissa ainakin on isompia sovituskoppeja. En ole käynyt kuin parissa paikassa vaateostoksilla ja niissä ei ole ollut ongelmia "normaali" kokoisen kopinkaan kanssa.Alkuperäinen kirjoittaja nie:Onko hankalaa käydä vaateostoksilla sovituskopeissa?