Valveuni! Näin sellaista ekaa kertaa viime yönä, oletteko te nähneet? Aika pelottavaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mehukatti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä olen myös jotain ääniä kuullut vielä jonkin aikaa vaikka olen jo herännyt. Esim. aavemaista lastenlaulua. Se pelotti mua todella paljon, koska joskus tosi nuorena katsoin kauhuleffan Nainen valkoisissaan, jossa on juurikin sellaisia valkoisia aaveita tai henkiolentoja joita myös olen nähnyt, sekä tosi aavemainen lastenlaulu jossa lauletaan: "Have you ever seen a dream walking, well I did. Have you ever seen a dream talking, well I did." Hyi hitto, en halua enää ikinä kuulla sitä laulua!

kello on nytten 01.14 heräsin juuri valveunenn jossa nainen kävelee sänkyni edestä huoneestani kuuluu railakasta pianon soittoa ja vartaloni kääntyy 360 c kohti ovea yritän sytyttää pöytä valoa läpsiä itseäni mutta kehotuntuu olevan lamaantunut pelottava kokemus olen vieläkin järkyttynyt ennen ei ole ollut näin tämä kesti sen 20 minuuttia enkä koskaan ole pelännyt. noin paljon unesaa

Unihalvaus ja valveuni tapahtuu usein samaan aikaan. Olen nähnyt valveunia nyt jo 6 vuotta. Olen käynyt erillaisissa tutkimuksissa, mitään ei löydy. Muutakuin että unihalvaus tapahtuu rem-unen aikana. Syitä on monia miksi kyseisiä unia näkee, mutta ne mitä sinä unessasi näät ovat jättäneet arvet ja pelokkuuden tunteen päälle koska en tunnista joskus mikä pn todellista ja mikä pn harhaa ? Pahin valveuneni on...
Avaan silmäni nään kun edessäni vilahtaa joku, kuulen sekavia mutta hiljaisia ääniä. Kamala paine rinnassa ja en saa sanotuksi mitään ja ennenkaikkiaan olen toimintakyvytön, tuntuu kuin seinät liikkuisivat lähemmäksi ja ahdistuisin siihen pieneen tilaan jossa tunnen jonkun läsnäolon. Oven raosta astuu pieni vaalea ihoinen tummatukkainen poika joka laittaa sormen suunsa eteeen ja kuiskaa shhhh älä kerro hänelle että olen täälä. Seuraavaksi poika menee sänkyni alle ja ovesta astuu smokki pukuinen kasvoton mies jolla on valkoiset hanskat jotka ovat veressä. Hän tulee ihan naamani eteen ja huutaa ihan täysiä "missä poika on ! " en saa vastatuksi mitään ja hän jatkaa ja jatkaa huutamista kunnes huone muuttuuu ihan hiljaiseksi ja tyhjäksi. Sitten huomaan pojan katsovan hänen suurilla silmillään sängyn reunasta, hän kysyy minulta... "Luuletko että olet yksin " ja poika alkaa nauramaan. Samalla kylmä ja viiltävä pisto tuntuu rinnassa ja poika painaa minuun oman keittiö veitseni. Smokki pukuinen mies tulee huoneeseen ja kuristaa lapsen, minä jopa nautin siitä se tässä pelottaakin. Sitten smokki mies häipyy ja sanoo 'hän on minun' ja syöksyy kippuuni ja herään todellisuuteen. Unen jälkeen aamulla kun herään huomaan vierelläni keittiöveitseni ja kuljen keittiöön päin kuulen hiljaiset sekavat kuiskaukset päässäni ja yritän sulkea niitä ja kun asetin veitsen paikoilleen siihen mihin se kuuluu tällöin vasta oikeasti heräsin unesta. Normaalia nähdä unia joo, mutta niiden sisältö ? Dafuk ?

Unihalvaus ja valveuni tapahtuu usein samaan aikaan. Olen nähnyt valveunia nyt jo 6 vuotta. Olen käynyt erillaisissa tutkimuksissa, mitään ei löydy. Muutakuin että unihalvaus tapahtuu rem-unen aikana. Syitä on monia miksi kyseisiä unia näkee, mutta ne mitä sinä unessasi näät ovat jättäneet arvet ja pelokkuuden tunteen päälle koska en tunnista joskus mikä pn todellista ja mikä pn harhaa ? Pahin valveuneni on...
Avaan silmäni nään kun edessäni vilahtaa joku, kuulen sekavia mutta hiljaisia ääniä. Kamala paine rinnassa ja en saa sanotuksi mitään ja ennenkaikkiaan olen toimintakyvytön, tuntuu kuin seinät liikkuisivat lähemmäksi ja ahdistuisin siihen pieneen tilaan jossa tunnen jonkun läsnäolon. Oven raosta astuu pieni vaalea ihoinen tummatukkainen poika joka laittaa sormen suunsa eteeen ja kuiskaa shhhh älä kerro hänelle että olen täälä. Seuraavaksi poika menee sänkyni alle ja ovesta astuu smokki pukuinen kasvoton mies jolla on valkoiset hanskat jotka ovat veressä. Hän tulee ihan naamani eteen ja huutaa ihan täysiä "missä poika on ! " en saa vastatuksi mitään ja hän jatkaa ja jatkaa huutamista kunnes huone muuttuuu ihan hiljaiseksi ja tyhjäksi. Sitten huomaan pojan katsovan hänen suurilla silmillään sängyn reunasta, hän kysyy minulta... "Luuletko että olet yksin " ja poika alkaa nauramaan. Samalla kylmä ja viiltävä pisto tuntuu rinnassa ja poika painaa minuun oman keittiö veitseni. Smokki pukuinen mies tulee huoneeseen ja kuristaa lapsen, minä jopa nautin siitä se tässä pelottaakin. Sitten smokki mies häipyy ja sanoo 'hän on minun' ja syöksyy kippuuni ja herään todellisuuteen. Unen jälkeen aamulla kun herään huomaan vierelläni keittiöveitseni ja kuljen keittiöön päin kuulen hiljaiset sekavat kuiskaukset päässäni ja yritän sulkea niitä ja kun asetin veitsen paikoilleen siihen mihin se kuuluu tällöin vasta oikeasti heräsin unesta. Normaalia nähdä unia joo, mutta niiden sisältö ? Dafuk ?

Tuo kuulostaa tosi ahistavalta kokemukselta! Oon ehkä pikkasen hullu, mut haluaisin kokea valveunen edes yhden kerran.

Oon kokenu unihalvauksia.

Kuten yks kokemus oli se, ett kaverini oli mun luona yötä (oikeasti) ja nukku mun vieressä (lattialla patjalla, ite taas sängyllä) niin juuri ennen nukahtamista havahduin mutten avannu silmiäni niin näin mustan hahmon jolla oli mustat pitkät hiukset ja mustat suuret silmät. Tämä oli aivan pääni yläpuolella vasemmalla puolella. Vain mustat silmät, ei valkuaista tai iiristä. Tämän kaiken näin luomieni läpi. Hahmo muistutti yökylässä olevaa kaveriani. Tämä hahmo itki ja kun
kyyneleet oli tippuneet mun kasvoille, valtava paine alkoi rinnassa kuin joku olis istunu sen päällä ja samalla tavalla jaloissa tuntui painetta kuin joku istuisi niiden päällä. Mulla oli koko kohtauksen aikana silmät kiinni ja tämä kesti jotai 10 sek mut tuntui paljon pitemmältä ajalta. Sit ku tämä kohtaus oli ohi nii alkoi samantien uusi. Mut lievästi pahempi. Tunsin kolmannen läsnäolon, kuin ite saatana olis tullu paikalle. Vaikka tiedostin, ett huoneessa ei oo kuin mä ja kaverini pelkästään. Tunsin kuin joku olisi tarrannu mun kurkusta kiinni. Rinnan päällä oli edelleen sama tunne kuin joku istuisi sen päällä mut mun pääni yläpuolella leijui musta utuinen palloa muistuttava asia. Jäin tuijottaa sitä ja samalla hengitykseni kiihtyi kuin olisin juossut puolmaratonin. Tämäkin kesti jotai 10 sek. Kohtauksen jälkeen koko mun keho pisteli ja kihelmöi kuin puuduksissa olisin. Sit ku olin rauhoittunu nii ajattelin kertovani tästä aamulla. Nukahdettuani näin unta jossa kerroin unihalvauksesta jonka koin. Aamulla kerroin sit unihalvauksesta ja tuosta unesta josta kerroin jonka olin kokenu viime yönä.

Osaatteko te kertoa, mikälie se musta utuinen palloa muistuttava asia oikeen on kun joskus näen niitä ihan valveillakin jopa seurassani olevat saattavat nähdä sen ja silloin sen pallon lähellä jos on niin saattaa tuntea painetta kehossa, toiset taas ahdistusta.

Yhteistyössä