Unihalvaus ja valveuni tapahtuu usein samaan aikaan. Olen nähnyt valveunia nyt jo 6 vuotta. Olen käynyt erillaisissa tutkimuksissa, mitään ei löydy. Muutakuin että unihalvaus tapahtuu rem-unen aikana. Syitä on monia miksi kyseisiä unia näkee, mutta ne mitä sinä unessasi näät ovat jättäneet arvet ja pelokkuuden tunteen päälle koska en tunnista joskus mikä pn todellista ja mikä pn harhaa ? Pahin valveuneni on...
Avaan silmäni nään kun edessäni vilahtaa joku, kuulen sekavia mutta hiljaisia ääniä. Kamala paine rinnassa ja en saa sanotuksi mitään ja ennenkaikkiaan olen toimintakyvytön, tuntuu kuin seinät liikkuisivat lähemmäksi ja ahdistuisin siihen pieneen tilaan jossa tunnen jonkun läsnäolon. Oven raosta astuu pieni vaalea ihoinen tummatukkainen poika joka laittaa sormen suunsa eteeen ja kuiskaa shhhh älä kerro hänelle että olen täälä. Seuraavaksi poika menee sänkyni alle ja ovesta astuu smokki pukuinen kasvoton mies jolla on valkoiset hanskat jotka ovat veressä. Hän tulee ihan naamani eteen ja huutaa ihan täysiä "missä poika on ! " en saa vastatuksi mitään ja hän jatkaa ja jatkaa huutamista kunnes huone muuttuuu ihan hiljaiseksi ja tyhjäksi. Sitten huomaan pojan katsovan hänen suurilla silmillään sängyn reunasta, hän kysyy minulta... "Luuletko että olet yksin " ja poika alkaa nauramaan. Samalla kylmä ja viiltävä pisto tuntuu rinnassa ja poika painaa minuun oman keittiö veitseni. Smokki pukuinen mies tulee huoneeseen ja kuristaa lapsen, minä jopa nautin siitä se tässä pelottaakin. Sitten smokki mies häipyy ja sanoo 'hän on minun' ja syöksyy kippuuni ja herään todellisuuteen. Unen jälkeen aamulla kun herään huomaan vierelläni keittiöveitseni ja kuljen keittiöön päin kuulen hiljaiset sekavat kuiskaukset päässäni ja yritän sulkea niitä ja kun asetin veitsen paikoilleen siihen mihin se kuuluu tällöin vasta oikeasti heräsin unesta. Normaalia nähdä unia joo, mutta niiden sisältö ? Dafuk ?