"Valtiovarainministeri Saarikolla on suomalaisille vakava viesti: jokaisen on varauduttava tinkimään elintasostaan"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mistä edusta nyt puhut?
Etkö kykene muistamaan paria postia kauemmaksi mistä puhutaan? No vaikka siitä että kansanedjustajat voivat syödä ilmaiseksi sinun laskuusi. Kuinka heidän tarvitsee varautua tinkimään elintasostaan?

Etkö kykene muistamaan paria postia kauemmaksi mistä puhutaan? No vaikka siitä että kansanedjustajat voivat syödä ilmaiseksi sinun laskuusi. Kuinka heidän tarvitsee varautua tinkimään elintasostaan?
"Jungnerin mukaan kansanedustajalta voi mennä parikin päivää ilman, että rahaa kuluu mihinkään. Koko ajan kun kutsutaan tilaisuuksiin, joissa on ilmainen tarjoilu. Rahaa ei kulu myöskään takseilla, busseilla, junilla ja lentokoneilla matkustamiseen. Kansanedustajille usein avautuu tilaisuuksia käyttää niitä ilmaiseksi. Lisäksi Jungnerin mukaan ”eduskunta maksaa vuokran ja ylikin, jos olet maakunnasta”. Mieti siinä sitten mitä teet kuuden ja puolen tonnin alkupalkallasi."

Mua ihmetyttää miksi jopa pitkäaikaiset kansanedustajat ovat tavattoman köyhiä, vaikka palkka on suht hyvä ja ilmaista asumista ja lounasta on tarjolla. Sidonnaisuusilmoituksista selviää kuinka velkaista ja köyhää porukkaa ovat, eli herää kysymys piilottelevatko kansanedustajat omaisuuttaansa julkisuudelta?

"Jungnerin mukaan kansanedustajalta voi mennä parikin päivää ilman, että rahaa kuluu mihinkään. Koko ajan kun kutsutaan tilaisuuksiin, joissa on ilmainen tarjoilu. Rahaa ei kulu myöskään takseilla, busseilla, junilla ja lentokoneilla matkustamiseen. Kansanedustajille usein avautuu tilaisuuksia käyttää niitä ilmaiseksi. Lisäksi Jungnerin mukaan ”eduskunta maksaa vuokran ja ylikin, jos olet maakunnasta”. Mieti siinä sitten mitä teet kuuden ja puolen tonnin alkupalkallasi."

Mua ihmetyttää miksi jopa pitkäaikaiset kansanedustajat ovat tavattoman köyhiä, vaikka palkka on suht hyvä ja ilmaista asumista ja lounasta on tarjolla. Sidonnaisuusilmoituksista selviää kuinka velkaista ja köyhää porukkaa ovat, eli herää kysymys piilottelevatko kansanedustajat omaisuuttaansa julkisuudelta?
Onhan myös pienituloisia ihmisiä, joista osa pärjää ja osa, joilta on aina rahat loppu. Kyse on kyvystä hoitaa raha-asioitaan ja ymmärtää se, että tulot suhteutetaan menoihin.

• Tykkää
Reactions: -roosaruusa-
Vaate ostoksista voi helposti tinkiä. Ei mahu minun ajatuksiin, että jokaista Suomalaista kohti menee roskiin 13kg vaatetta vuodessa on käsittämätön määrä. Monessa vaatteessa täytyy olla vielä hintalappu paikallaan, kun menee roskiin.
Viime vuonna meikäläisellä ei mennyt yhtään vaatetta roskiin eikä ole vielä mennyt tänä vuonnakaan.
Voi olla, että ens syksynä pitää ostaa uusi talvitakki siihen se tämän vuoden osalta jää.

Olis kyllä mielenkiintoista kuulla kuinka paljon muut ostavat vaatteita ja kuinka runsaasti käyttävät niihin rahaa.
Jotkut tieten uusivat koko vaatetuksen joka vuosi muuta selitystä en keksi tuolle 13kg vaate poistolle.

Vaate ostoksista voi helposti tinkiä. Ei mahu minun ajatuksiin, että jokaista Suomalaista kohti menee roskiin 13kg vaatetta vuodessa on käsittämätön määrä. Monessa vaatteessa täytyy olla vielä hintalappu paikallaan, kun menee roskiin.
Viime vuonna meikäläisellä ei mennyt yhtään vaatetta roskiin eikä ole vielä mennyt tänä vuonnakaan.
Voi olla, että ens syksynä pitää ostaa uusi talvitakki siihen se tämän vuoden osalta jää.

Olis kyllä mielenkiintoista kuulla kuinka paljon muut ostavat vaatteita ja kuinka runsaasti käyttävät niihin rahaa.
Jotkut tieten uusivat koko vaatetuksen joka vuosi muuta selitystä en keksi tuolle 13kg vaate poistolle.

Mä ostan vuositasolla kengät tai kahdet, ehkä viidet alushousut, sukkia ehkä parikymmentä paria, kai noin yhdet housut, pari, kolme paitaa, alusvaatekerraston, takkia ei tarvitse uusia joka vuosi.

Mutta työvaatteita kuluu eri tahtiin ku työnantaja ei halua että ollaan esillä ryysyissä ja huomioväriset vaatteet on pakkokin uusia oitis kun haalistuvat. Omat vaatteet eivät siis kulu samaan tahtiin kuin niillä joiden ei tarvitse tyvaatteita käyttää.

Minimoidaan sähkönkulutusta entisestään, kiinnitetään huomiota myös vedenkulutukseen paremmin. Lapsille yritän kuitenkin hankkia ravintorikasta ja terveellistä ruokaa pöytään, itse joudun minimoimaan omat syömiseni/olemaan syömättä jotta rahat riittävät.

Minimoidaan sähkönkulutusta entisestään, kiinnitetään huomiota myös vedenkulutukseen paremmin. Lapsille yritän kuitenkin hankkia ravintorikasta ja terveellistä ruokaa pöytään, itse joudun minimoimaan omat syömiseni/olemaan syömättä jotta rahat riittävät.
^ vaatteita en itselleni ole aikoihin ostanut, akuutit vaatehankinnat lapsille yritän saada ostetuksi.

Lapsiperheessä kyllä kuluu paljon puhki. Parin vuoden aikana varmaan kahdeksat leggingsit rikkoutuneet polvista, samoin lasten housut voi mennä jo kuukaudessa. Myös paitoihin tulee reikiä, samoin sukkiin ja sukkahousuihin. Kenkiäkin lapset saa tehokkaammin rikki, ne varmaan tossa lastissa painaa eniten. En silti usko että meillä päästään tohon keskiarvoon. Toki lakanat ja pyyhkeet on noissa luvuissa mukana. Me laitetaan kiertoon käyttökelpoiset vaatteet, eli sellaisia ei roskiin mene. Vuosittain ostan ehkä yhdet kengät, muutamat alushousut, muutamat sukkahousut. Lisäksi jokunen paita, mekko, neule ja hame usein kirpputorilta. Leggingsejä ehkä muutamat kotoiluun.

Mistä sinä olet valmis tinkimään elintasossasi?
Suomalaisten näköjään pitäisi tinkiä elintasostaan siksi. että nekin rahat saataisiin lahjoitettua ulkomaille.

Volvo joutui seisontaan ja tilalle tuli pieniruokainen.

Kesän aikana muokataan taloa sellaiseksi, että osan -ylimääräiset makuuhuoneet- voi sulkea talvikaudeksi vain peruslämmöllä toimivaksi.

Ajatuksissa oli myös hankkia/rakentaa uusi kasvihuone mutta pärjää tolla vanhalla ainakin yhden kesän vielä.

Kasvihuoneella voi pitkän päälle jopa säästää kulutuksessakin, jos sitä käyttää ruoan kasvattamiseen eikä instan tunnelmakuvien taustoittamiseen.

Tämä ei ole kasvihuone.
kasvihuone-juliana-jo130-1_orig.jpg

Pienikin kasvihuone tuottaa satoa oikein hoidettuna.
Nuoli.jpg

Älä hyvä ihminen ole syömättä. Jos tiukkaa tekee, käy hakemassa ruokakassi ilmaisjakelusta.
Olin reilun viikon matkalla ja en seurannut uutisia. Suosittelen kaikille palstalaisille uutistaukoa. Maailmalla kirsikkapuut kukkivat ja koronarajoitukset olivat poistuneet.
Suomi on pieni maa ja kansa liian uutisnälkäistä. Kyllä ruoka kaikille riittää.

Mistä sinä olet valmis tinkimään elintasossasi?

Jotenkin se aina lämmittää, kun hallitus kehottaa kansaa kiristämään vyötä ja samalla tuplaa kehitysmaihin lähetettävän rahan.

Ihmettelen vaan, että kuka näitä tyyppejä äänestää.

Älä hyvä ihminen ole syömättä. Jos tiukkaa tekee, käy hakemassa ruokakassi ilmaisjakelusta.
Olin reilun viikon matkalla ja en seurannut uutisia. Suosittelen kaikille palstalaisille uutistaukoa. Maailmalla kirsikkapuut kukkivat ja koronarajoitukset olivat poistuneet.
Suomi on pieni maa ja kansa liian uutisnälkäistä. Kyllä ruoka kaikille riittää.
Lensit maailmalle Putlerilta ostetulla öljyllä, joten tuit Putlerin sotaa Ukrainassa. Mahdat olla itsestäsi ylpeä...

Yhteistyössä