Valopilkkuja...

tossa yhdeksän aikaa olin suihkussa ihan normaalisti. no sitte näin ekaa kertaa raskauden aikana niitä valopilkkuja. kesti jotain alle 5 sekuntia. tarviiko olla huolissaan?

mulla on verenpaine ollu korkee puolet raskauden ajasta. pissa on ollu aina puhdas ja tiistaina oli ekaa kertaa turvotusta. silloin oli neuvola.

mula on kylä huomenna neuvola aika mutta voiko mulla olla raskausmyrkytys? säikähdin vähän kun olin suihkussa että mitä pitäis tehdä. odotin että tulee uudestaan ne valopilkut mutta ei oo näkyny. ja vauvaki liikkuj normaalisti niiku aina tähän aikaan :)

olen vain huolestunu kun on mennyt yli lasketun ajan ja ensimmäistä odotan 41+0
 
Neuvolassa kannattaa ottaa kyllä heti puheeksi. Voi olla korkeista paineista johtuvaakin. Ei sulla lääkitystä ole kuitenkaan?
Voi olla hetkellinen verenpaine-erokin joka tekee.

Ekassa raskaudessa mulla oli lääkitys, verenpaineet kohosi niistä huolimatta 170/110 ja proteiinit oli ++, oma vointi oli ok, nesteet lakkasi vaan kiertämästä ja maksa ja munuaiset alko temppuilla.

Mutta kun sulla on raskaus noin pitkällä niin kannattaa tosiaan puhella josko vähän avittaisivat alkamaan, niin ei tarttis murehtia.

Tsemppiä viime metreille :heart:
 

Yhteistyössä