Valmistujaisiin kutsusta kysyisin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kutsuttu vaiko ei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kutsuttu vaiko ei

Vieras
Hmm... mitähän nyt pitäisi oikein ajatella... Aina olen ajatellut että kutsu koskee niitä joiden nimellä kutsu tulee tai jos on lapsia niin sit lukee perheineen. No tänään tuli postissa kutsu ex-miehen veljen (velipuoli itseasiassa) tytön valmistujaisiin ja kutsu oli osoitettu meidän lasten nimellä, minua ei siis mainittu ollenkaan kuoressa eikä missään muuallakaan.
Mitenkähän tuo nyt pitäisi tulkita, olenko kutsuttu vaiko en? Lapset kuitenkin sen verran pieniä (6 ja 7v) etteivät voi keskenään mennä.
Tuo tyttö on meidän nuoremman kummi. Ei olla mitenkään erityisemmin läheisissä väleissä mutta kummiskin aina kun on satuttu näkemään ollaan muutama sana vaihdettu, viimeksi kävi meillä kun toi synttärilahjat ja aina silloin tällöin (harvakseltaan) on käyttänyt tyttöjä esim jätskeillä, itse olen kyllä huono pitämään yhteyttä mutta esim joululahjoista olen aina tekstarilla kiittänyt jne... Eli ihan hyvissä väleissä ollaan vaikka miehen kanssa erottiinkin. Tytön perheeseen en ole ollut yhteyksissä eron jälkeen mutta kummiskin jos olen esim kaupoissa nähnyt olen käynyt juttusilla eikä mulla heitä vastaan mitään ns. kaunoja ole.
Eli apuja kanssasisaret mitä teen menenkö vaiko enkö mene valmistujaisjuhliin?

Alkuperäinen kirjoittaja IhanaaMahtavaa:
mä menisin juhliin. eihän lapset keskenään voi mennä. mielestäni kutsun lähettäjä on toiminut erikoisesti, hmm.

Voihan lasten isä viedä lapset juhliin jos menee sinne,itse en kuokkimaan menisi ja nolasi itseäni.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Eiks sun ex voi viedä lapsia?

Näin just ajattelin minäkin ja se kutsu on varmasti laitettu lapsille sinne kotiosoitteeseen että tiedät tämmöisten juhlien olevan ja mikäli ei ole "isä viikonloppu" niin sitä kohteliaampaa on laittaa kutsu suoraan teille eikä lasten isälle. Sitä paitsi lapsilla ja isällä on eriosoite...

Alkuperäinen kirjoittaja :
aika outo kutsu :O Luulis, että kutsu olis menny sun exälle ja siinä samassa lasten nimet... eikä laisinkaan sinulle kutsua.

No tota mäkin mietin et jos ei ois halunnu mua kutsua niin miksei olis exän kanssa kutsunut lapsia. Jotenkin tuntuu et kutsujalla ei ehkä "etiketti" täysin hallinnassa mitä tulee kutsuihin. Itse vielä soitti mulle ja kysyi meidän osoitetta, siis varmisti sen ja kertoi että aikoo lähettää kutsun valmistujaisiinsa. Ja mitä tulee siihen et siellä muita aikuisia jotka vois lapsista huolehtia niin jotenkin hassulta tuntuu sekin et käyn viemässä ne sinne ja sit ite poistun paikalta ja toisekseen meilllä ainakin lapset sen verran ujoja et tuskin jäisivät ihan noin vain ilman äitiä paikalle.
Hankala tilanne kun toisaalta en haluais mennä "kuokkimaan" jos todella tarkoittanut ettei ole minua kutsunut mut toisaalta jos vaan etikettimoka niin sit taas ajattelevat etten halua olla yhteyksissä ja siksi en mene enkä tuo lapsia. Tai sit pitää laittaa lapset ja muistamiset exän mukana mut ku hänki vähän oli sitä mieltä ettei olisi menossa ko juhliin, ollut kränää veljensä kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ainomieli:
Varmaan tarkoittanut että exäsi vie lapset.. :/

No ilmeisesti noin sit oli ajatellut. Täytyy laittaa lapset ex:n mukana juhliin jos on menossa sinne ylipäätään, jos ei ole menossa jäävät kemut lasten osalta ohi. Mitenkäs toi muistaminen sit, muistanko itse ollenkaan koska periaatteesahan exä voisi/pitäisi asia hoitaa lasten ja itsensä puolesta mutta kun noi miehet nyt on mitä on muistamisien suhteen. Ja laitanko sit lasten mukana muistamisen itseltä? Tai jos hommaan muistamisen lasten puolesta niin laitanko esim korttiin oman nimeni vaiko vain lasten nimet? Entäs sit jos exä ei olekaan menossa kuis sit toimitaan, kortti postiin vai?

Nostetaan vielä ku toi muistaminen vielä mietityttää... juhliin en siis ole menossa koska kerta kutsuttukaan ei ole mut pitäiskö mun siis jotenkin muistaa juhlakalua, kysessä siis nuoremman lapsen kummi?

No juttelin sit exän kanssa ja kysyin onko hänet kutsuttu jotta voipi mennä lasten kaa niin eipä olekaan exää kutsuttu lainkaan. Vähän jäin miettimään et mitäköhän kutsujan päässä on liikkunut kun kutsuu pelkät lapset. Ehkäpä 6 ja7 vuotiaat keskenään menee mihinkään juhliin, varsinkaan kun eivät ole hirveesti tekemisissä ko ihmisten kanssa.

soita juhlakalulle ja selitä, että ei noin pienet voi tulla yksikseen. Tai sitten juhlakalun äidille, joka luultavasti tietää mistä on kyse. Jos todellakin saat vastauksen, että vain lapset on kutsutut, etkä halua heitä törkätä ovesta sisään sisälle "pelkäämään", niin sitten laitatte onnittelukortin postiin kummitytöltä.

Aina ei voi kysyä, mutta tää on nyt sen verran hämärä tilanne, että voi kysyä.

Kysytte suoraan, onko tarkoitus että lapset tulee keskenään? Kyllä meillä ainakin tuttavapiirissä tulee kutsuja joskus vain lasten nimellä, kun "kutsujana" on lapsi, vaikka on tarkoitus että koko perhe tulee - silloin on kysytty suoraan, onko kyseessä ns lastenjuhlatt

Nyt vähän ohi asian, mutta mun mielestä ylppäreissä on sellanen etiketti että niihin saa mennä vieraat kutsumattakin.

Ja muutenkin mä kyllä ymärtäisin ton asian niin että olet lastesi kanssa yhtä kutsuttu. eihän kukaan pässi kutsu 6-7 vuotiaita keskenään ellei kyse ole lastenkutsuista. Varsinkin jos mitään kaunoja/riitoja ei ole niin musta voit hyvin mennä.

No en viitsi ruvetä soittelemaan ja kyselemään, kutsujan mokahan se on. Ei ole kuitenkaan niin läheinen ettei mua ainakaan haittaa vaikka juhlat jääkin väliin. Ihmettelin vaan kun pelkät lapset kutsuttu, varmaan virhe tullut mut en tosiaan viitsi ruveta perään soittelemaan. Tiedä sitten vaikuttiko tohon exän kutsumattomuuteen se kun ex oli ottanut yhteen veljensä, siis tämän kenen juhlista kyse isän, kanssa jokin aika sitten sen jälkeen kun meille oli kutsu tullut.

Yhteistyössä