Simpukoita tms epämääräisiä nilviäisiä en valmista ikinä mutta muutoin olen kaikkiruokainen. Lastenkaan ei ole pakko syödä jos ei tykkää mutta maistaa pitää aina.
Valmistan sellaista mitä itsekin syön, tosin melkein kaikki uppoaa ei tosin lipeäkala ja jotkut sisäelinruoat. Pyydän joskus poikaa laittamaan silmät kii ja suu auki, ja kas onkin mielestään hyvää, vaik näyttää "omituiselta". Juureksia tarjoan raasteena, raakoina enemmän, koska keitettynä eivät niin maistu. Yrttejä, vihanneksia tykkää popsia joten niitä ei tarvii tuputtaa onneksi. Ja yök tai muutenkaan ruoan haukkumista en suvaitse, en kotona enkä kylässä. Kiitos en tykkää tms. on kohtelias tapa, ja maistamisen jälkeen ei ole pakko lautasta syödä tyhjäksi. Sitten ei tule muutakaan välipalamurkinaa...oli inhokkiruokaa tai ei
En valmista, mutta inhokkeja ei ole kuin sisäelimet ja kookos. Jopa lapset on kaikkiruokaisia. Meillä syödään kaikkea etanoista spagettiin. Teen ruokia mahdollisimman vaihtelevasti, mutta makkararuokia ja muita epäterveellisiä ruokia vältellen. Silti niitäkin on meillä muutaman kerran vuodessa.
En pidä naudasta juurikaan mutta teen kyllä siitä ruokaa siinä missä muistakin lihoista ja syö sitten, vähemmän kuin normaalisti lihaa mutta syön kuitenkin.
Siskonmakkarasta en tee ruokaa koska en vaan pysty sitä itse syömään. En saa nielaistua sitä enkä halua purra sitä tai mitään.. Se vaan on to-del-la pahaa. Ja useita kertoja olen testannut että jos se menisi tällä kertaa alas.. Ei se koskaan ole mennyt. En haluaisi että lapset näkisivät kuinka inhoan sitä mitä laitan suuhuni.
Itse en käytä ruuissa ollenkaan, kruunupakastevihanneksia, enkä oikein muitakaan pakastevihannesekoituksia, enkä käytä mausteista ollenkaan rakuunaa enkä timjamia. Enkä ole kotona tehnyt koskaan mitään maksasta, mununuaisista, kielestä, etanoista enkä simpukoista... koska en osaa.