Valmislaatikoiden "tuunaus"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muori
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

muori

Vieras

Jos sekoitan esim. kolme pientä lanttulaatikkoa uunivuokaan niin mitä laitan sen joukkoon ja kauanko laatikkoa tulee lämmittää uunissa? Antakaa vinkkejä millä saan valmislaatikoista vielä parempia!

Meillä näin

Lanttulaatikkoon siirappia ja kuohukermaa
Perunalaatikkoon maitoa ja ripaus sokeria
Maksalaatikkoon kermaa
Porkkanalaatikkoon maitoa

Lisäks vielä muiden paitsi maksalaatikon päälle laitetaan korppujauhoja.. Uunissa annan olla jonkun aikaa, kun pinnasta alkaa tulla rapsakka =)

Laatikot kyllä maistuu parhaalta itse tehtyinä, mutta ei noi tuunatutkaan oo surkeita.

Tässä linkki, aika hyviltä ohjeilta vaikuttaa:

http://www.mtv3.fi/koti/makuja/reseptit_2008.shtml?667819

Alkuperäinen kirjoittaja uusavutommiako:
miksi ette tee itse?

Siksi että rehellisesti noi on paremman makuisia noin kun mun ite tekeminä (tiedän olen huono kokki tuossa hommassa). Ja toiseksi siksi että meillä mies ja sen veli on sitä mieltä että joulu ei kaipaa muuta kuin kinkkua niin en oikeesti raaski alkaa tekeen ite ihan vaan itteäni varten...

miksi ette tee itse?

Menneinä kymmenenä vuotena anoppi on tehnyt itse herkulliset joululaatikot. Valitettavasti hän menehtyi äkillisesti muutama viikko sitten. Tämmöisenä surun aikana näimme parhaaksi ratkaisuksi käyttää tänä vuonna valmislaatikoita.

Ap.

Alkuperäinen kirjoittaja muori:
miksi ette tee itse?

Menneinä kymmenenä vuotena anoppi on tehnyt itse herkulliset joululaatikot. Valitettavasti hän menehtyi äkillisesti muutama viikko sitten. Tämmöisenä surun aikana näimme parhaaksi ratkaisuksi käyttää tänä vuonna valmislaatikoita.

Ap.
Niin että anoppi muistetaan vaan passaamisestaan?

Mäkin mietin viime yönä, että miten ne laatikot sitten valmistuvat kun ei ole äitiä tai anoppia niitä tekemässä :| Varmaan myös näin puoliksi tuunaamalla, sillä minä en tykkää kokkaamisesta yhtään.

Ihan käsittämätöntä, että joku tähänkin ketjuun tulee pätemään :o Onko nyt sitten kirkkaampi kruunu, kun olet ihan itse tehnyt laatikkosi :kieh: Meillä joulu kyllä syntyy vähän muistakin asioista kuin omatekoisen laatikon vääntämisestä - varsinkaan kun siitä ei yhtään nauti :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja vv:
jos sä alat tuunamaan niin samalla vaivalla ostat pelkkää sosetta ja teet siitä laatikon,,on paljon kotikutosempaa.

No mut onko se niin vaikee ymmärtää että ennemmin vaikka tuunaa niitä valmiita kuin ostaa sosetta kun itte tykkää niistä valmiista? :D Ei mua haittaa ollenkaan tuunata "noin paljoa" kun tiedän että ne on hyviä... Ja jos meil menee se 400 g jokaista laatikkoa jouluna niin ei sen takia kannata alkaa tekeen ite.

Alkuperäinen kirjoittaja *:
jos sä alat tuunamaan niin samalla vaivalla ostat pelkkää sosetta ja teet siitä laatikon,,on paljon kotikutosempaa.

No mut onko se niin vaikee ymmärtää että ennemmin vaikka tuunaa niitä valmiita kuin ostaa sosetta kun itte tykkää niistä valmiista? :D Ei mua haittaa ollenkaan tuunata "noin paljoa" kun tiedän että ne on hyviä... Ja jos meil menee se 400 g jokaista laatikkoa jouluna niin ei sen takia kannata alkaa tekeen ite.

Mut tää olikin ap:lle.
Te oottekin jo kyllästynyt ittenne natriumglutamaatilla niin eihän mikään enään maistukkaan miltään ilman sitä. Surullista.

Alkuperäinen kirjoittaja *:

Mut tää olikin ap:lle.
Te oottekin jo kyllästynyt ittenne natriumglutamaatilla niin eihän mikään enään maistukkaan miltään ilman sitä. Surullista.

no mä käsitin että ap tykkää niistä myös kun sanoin aloituksessa että kuinka saisi valmislaatikoista vielä parempia... Älä ole surullinen, on niin vähän asioita joita sä loppujen lopuks mun ruokailutottumuksista tiedät :p :D

Alkuperäinen kirjoittaja M:
miksi ette tee itse?

Ap.

Olipahan fiksu kommentti. Otan osaa! Valmislaatikot on varmasti oikein hyvä vaihtoehto

Syötäväksi kai niitä tehdään? Onpa kauheaa jos ostaa pari laatikkoa valmiina. Hei, jotkut ostaa valmiiksi paistetun ja siivutetun (!) kinkun, toinen valmiin rosollin, kolmas taas tekee joulutortut valmistaikinasta ja ostetusta hillosta, kotikaljaakaan harva tekee alusta asti itse... joten MITÄ VÄLIÄ?

Alkuperäinen kirjoittaja Lopettakaa jo hurskastelu:
Syötäväksi kai niitä tehdään? Onpa kauheaa jos ostaa pari laatikkoa valmiina. Hei, jotkut ostaa valmiiksi paistetun ja siivutetun (!) kinkun, toinen valmiin rosollin, kolmas taas tekee joulutortut valmistaikinasta ja ostetusta hillosta, kotikaljaakaan harva tekee alusta asti itse... joten MITÄ VÄLIÄ?

Samaa mieltä,en tajua miks ne laatikot nyt noin saa jotkut pillastumaan :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja M:
miksi ette tee itse?

Ap.

Onko sulla M jotenkin vaikeeta? Oot joka ketjussa päätäs aukomassa... Mene vaikka ulos metsään huutamaan huono olos pois äläkä täällä häiriköi!

Siis jessus mitä ihmisiä täällä nykyään maan päällä elelee... Aina pitää olla pätemässä, jos joku pyytää vinkkejä tai apua johonkin nii heti pitää alkaa vittuileen ja esittää maailmanpelastajaa jollai fucking LAATIKOILLA.... Huhhuh että osaa olla vajaata väkeä täällä kommentoimassa.
Jokainen tekee omat lootansa omalla tyylillään, mä ajauduin näille sivuille just siks että halusin päästä nyt helpommalla (HUI KAUHEEEEETA) ja todellaki tehdä valmislaatikosta hieman maukkaampaa. Kaikille vaan tiedoksi että ei kannata näistä joistain urveloista ottaa yhtään itteensä. Jos joillaki tiukkapipoisilla urveloilla ei ooo muuta tekemistä kun arvostella täällä toisiansa (niinkun ei näköjään ole) On heilläkin näköjään elämänsä todella turhanpäivästä. Huh. Mut suurimmalle osalle teille, ihanaa joulua. Älkääkä stressailko liikaa <3 Nautitaan lähimmäisistämme ja joulunajasta. Nii. Ja tuunaillaan omat laatikkomme jos siltä tuntuu.
-Tansku

Mun lapsuudessa tehtiin kaikki itse. Paistettiin piirakat ja laatikot, tehtiin kaljat ja rosollit. Kinkku ja perunat yms.kasvatettiin ite. Tuosta ei ole aikaa kuin 20 vuotta.
Itsei ostan porkkana laatikon valmiina, kun ei sitä lapset syö, tortut teen valmiista taikinasta. Kaupan kotikaljaan en suostu koskemaan se on niin pahaa, jolulimppu maistuu ihan oudolle.
Tänä vuonna olin päättäny ostaa laatikot valmiina, mutta löysin itteni tekemästä lanttulaatikkoa ja imellettyä peruna laatikkoa ja harmittelemasta, kun ei kerennyt karjalanpiirakoita paistamaan.

Eli mike si jokainen ihminen sais tehdä just niinku itelle omaan elämän tilanteeseen sopii!

Yhteistyössä