Valmis äidiksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 'Panikoija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

'Panikoija

Vieras
Pohdiskelin tätä jo tuolla haaveilijoiden puolella, mutta ajattelin jos saisin vielä lisää ajatuksia aiheesta.

Minkälaisia fiiliksiä teillä on ollut, kun ehkäisy on jätetty? onko iskenyt paniikki vai oletteko olleet ihan varmoja päätöksestä? meillä ehkäisy on nyt jäämässä pois ja täytyy myöntää, että aika paniikissa olen ollut. Vauvahaaveita on kyllä ollut pitkään, mutta silti vaan pelottaa tulevaisuus.

Kyllä siinä raskausaikana kerkiää orientoitua hyvinkin nopeasti tuleviin muutoksiin. Plussaamisen jälkeen ei enää voi juuri mitään muuta ajatella kuin tulevaa vauvaa (ennen varsinaista tietoa voi mieli velloa mihin suuntaan vaan, ihan yökötyspelkoon asti). Luulen, että luonto hoitaa siten, että halu äidiksi vahvistuu vaan kun vauva on ns. tilattu.
Mekin jätettiin ehkäisy pois ja ajateltiin että tulee vauva sitten kun on tullakseen. Tärppäs välittömästi. Kyllähän se hirvitti kun siinä "tekemisessä" ei sitten mennytkään kuukausia niin kuin oltiin luultu. Eikä sitä tulevaisuutta auta pelätä. Eihän sitä koskaan tiedä tästä maailmanmenosta.
Kerran äiti, aina äiti. Ei siitä hommasta voi irrottautua milloinkaan.
Tsemppiä vaan ;)
T. Äiti, kolmatta lasta odotetaan.

Me pyörittelimme ajatusta vauvasta parin vuoden ajan ja todella halusimme esikoista. Silti vielä alkuraskaudesta iski välillä epäilys. Mitä ihmettä olen mennytkään tekemään, apua. Kaipa uusi ja tuntematon aina pelottaa, mutta kyllä siitä iloksi muuttuu, viimeistään kun vauva on syntynyt. Silloin vain ihmettelin, että miksen tehnyt tätä jo vuosia aiemmin.

Epäilyksiä ei ole ollut kertaakaan, mutta yritystäkin oli takana muutama vuosi. Sitä ennen kyllä vaikka ja kuinka paljon, siis ennen ehkäisyn jättämistä.

Pikkukakkosta odotan ja välillä tuntuu, että mitenkähän sitä sitten oikein pärjää 2 lapsen äitinä kun joskus on rankkaa yhden lapsen kanssakin jaksaminen :-) Mutta jännitti välillä esikoisenkin odotus, enkä silti tosiaankaan oo lapsen synnyttyä sitä katunut! Luulen, että on luonnollista jännittää tulevaa, kun ei siitä voi tietää millaista tulee olemaan.

Ehkäisyn poisjättö jännitti ensin. Entäs jo me ei saadakkaan vauvaa?
Sitten olin jo vankasti asennoitunut siihen, ettei me varmaankaan saada.... Ja plussahan sieltä tuli alle puolen vuoden jälkeen.
Välillä hirvittää vauvan tulo ja välillä ei malttaisi odottaa enää yhtään. Pelottaakin vähän, kun minulla on aika vähän kokemusta ihan pienistä lapsista. Mutta rohkaisen itseäni sillä, että on ne minua hölmömmätkin ihmiset lapsia saaneet ja pärjänneet ihan hyvin...

Haluaisin niin kovasti lapsen. Ehkäisy jätetty pois reilu vuosi sitten.Loppuvuodesta keskenmeno ja sitten ei ole uutta raskautta alkanutkaan. Tuska on kova. Olen 200%:sti valmis äidiksi.

Vauvamasuja näkyy joka paikassa, missä ikinä liikkuukaan. Miksi kaikille muille, mutta ei meille.

Yhteistyössä