Valmiiksi jo ikävä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Annette-79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Annette-79

Aktiivinen jäsen
08.07.2006
3 438
0
36
Ollaan lähdössä lauantaina vanhempieni, anopin ja kolmen vanhimman lapsen kanssa kalajoelle. Tuo 5.5kk kuopus jää isänsä kanssa kotiin. Luotan toki mieheni hoitotaitoihin ym. siitä ei ole kyse. Mies itse eilen ehdotti, että hän jää vauvan kanssa kotiin niin meillä on helpompi kierrellä JukuJukumaassa.. itse olin alunperin lähdössä koko poppoon kanssa, mutta kun järjellä ajattelee, niin toki on helpompaa jos tuo pieni, päivärytmeistä kovin riippuvainen vauveli, ei ole mukana.

Ollaan vain la-su reissussa, joten kauaa ei tarvitse olla vauvasta erossa, mutta silti on mieli apeana :( :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Hanna:
Vaikka luotankin mieheeni hoitajana 100 prosenttisesti, en ikimaailmassa olisi vauvasta erossa yön yli!!!! Mites imetys? Menisi mies lasten kanssa!

En imetä.
Mies ei halua lähteä ja minä taas haluan. Niin kun alunperin sanoin, niin olin lähdössä kaikkien muksujen kanssa, mutta kun mies itse ehdotti tällaista järjestelyä, niin pienen mietinnän jälkeen se kuulosti hyvältä.

Olin myös tuosta toiseksi nuorimmasta erossa 3 yötä kun hän oli 2.5kk ikäinen.. Tosin silloin ihan pakosta. Sain keuhkokuumeen ja jouduin osastolle, se oli tosi vaikeaa minulle vaikka silloinkin luotin mieheeni täysin. Heitin tämän tähän vain siksi, kun sanoit, ettet olisi ikimaailmassa vauvasta erossa yön yli.

Lisäksi vauva on isänsä kanssa hyvin läheinen. Mielestäni olisi eri juttu jättää jonkun oudomman hoiviin. Se siitä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Koko perhe vain reissuun! Miten äiti voi jättää noin pienen vauvan kotiin vaikka iskä onkin maailman paras!!!!!!!!!!!!

:hug: Älä nyt vallan hikeenny... tämän tilanteen ei luulisi koskettavan sinua henkilökohtaisesti niin paljon, että tarvii noin ruveta "huutamaan". Ja jos sinä et nyt ymmärtänyt, niin me emme ole lähdössä koko perhe reissuun, vaan mies oli alun perinkin jäämässä kotiin. Nyt jää vauvan kanssa, omasta tahdostaan :heart:

Koko perhe vain reissuun! Miten äiti voi jättää noin pienen vauvan kotiin vaikka iskä onkin maailman paras!!!!!!!!!!!!

Miksi ei äiti voisi lähteä joskus johonkin ilman vauvaa?
Miksi äidin pitää olla aina,ikuisesti 24/7 kiinni kun lapsella on isäkin?
Miksi isä saa ja voi lähteä pois lapsen luota mutta äiti ei?
:headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Annette-79:

:hug: Älä nyt vallan hikeenny... tämän tilanteen ei luulisi koskettavan sinua henkilökohtaisesti niin paljon, että tarvii noin ruveta "huutamaan". Ja jos sinä et nyt ymmärtänyt, niin me emme ole lähdössä koko perhe reissuun, vaan mies oli alun perinkin jäämässä kotiin. Nyt jää vauvan kanssa, omasta tahdostaan :heart:

Outoa on, että äiti haluaa jättää noin pienen. Mutta kaikkihan ovat erilailla sitoutuneita lapseensa.

Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
Ihana mies! Voi kun monet muutkin ymmärtäis tuommosia ehdotella.. =) :flower:

Mä olin ihan älliällä lyöty kun mies ehdotti tuota. Meillä on siis 4 lasta... vanhin pian 7v. ja KOSKAAN, EI KOSKAAN mies ole omasta halusta ilmoittanut jäävänsä pienen vauvan kanssa yksin. Isompia kyllä kuskaa mukanaan milloin minnekin. Mutta nyt on ensimmäinen kerta kun jää vapaaehtoisesti hoitamaan vauvaa.

Pakko sanoa, että mulla loksahti monttu selälleen ku luulin kuulleeni ensin väärin mitä mies ehdotti :laugh:

Oikein hauskaa matkaa.
Äläkä vaan pahoita millään muotoa mieltäsi näiden harmaiden (joilla ei ole pokkaa tulla mustana aukomaan päätään ) älyvapaista kommenteista :kieh: :kieh: :kieh: .

Outoa on, että äiti haluaa jättää noin pienen. Mutta kaikkihan ovat erilailla sitoutuneita lapseensa.

Mä en näe tossa mitään outoa ja tiedostan olevani kyllä sitoutunut lapseeni ehkä jopa enemmän kuin normaalisti ja pidempään kuin normaalisti... Äidinkin on lupa hengahtää välilä, jotta jaksaa, emme me äidit mitään superihmisiä ole, eikä tarvitsekaan olla. Enemmän ihmiettelen, jos äiti ei pysty jättämään lastaan vaan takertuu häneen... :whistle:

Mitäs outoa siinä on? Luultavasti outoa sinulle... ei näköjään kovin monelle tällä palstalla. Minä olen hyvinkin sitoutunut lapseeni, sitä ei luulisi yksi yö erossa vahingoittavan. Ja vauva jää hoitoon isälleen... onko hän sitten jotenkin huonompi hoitaja... ei ainakaan meillä. Harmi jos teillä on. Mutta tiedätkö, jos minä jäisin kotiin ja laittaisin nuo kolme vanhinta matkaan, niin olisinko minä silloin sitoutunut heihin? Jos teillä tehdään kaikki kimpassa, koko perheen voimin, niin koita silti ymmärtää, että kaikki eivät tee samoin. Meillä pärjää kyllä yksikin vanhempi lasten kanssa.

Ja HUOM! olen ollut 7vuotta kotiäiti, joten olen mielestäni aikalailla sitoutunut noihin lapsiin. :whistle:

Mitäs outoa siinä on? Luultavasti outoa sinulle... ei näköjään kovin monelle tällä palstalla. Minä olen hyvinkin sitoutunut lapseeni, sitä ei luulisi yksi yö erossa vahingoittavan. Ja vauva jää hoitoon isälleen... onko hän sitten jotenkin huonompi hoitaja... ei ainakaan meillä. Harmi jos teillä on. Mutta tiedätkö, jos minä jäisin kotiin ja laittaisin nuo kolme vanhinta matkaan, niin olisinko minä silloin sitoutunut heihin? Jos teillä tehdään kaikki kimpassa, koko perheen voimin, niin koita silti ymmärtää, että kaikki eivät tee samoin. Meillä pärjää kyllä yksikin vanhempi lasten kanssa.

Ja HUOM! olen ollut 7vuotta kotiäiti, joten olen mielestäni aikalailla sitoutunut noihin lapsiin. :whistle:

Jos on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ottaa...

:whistle: :whistle: :whistle:

(Mä olisin oikeesti Annette toivonut, ettet olisi "puolustellut" ratkaisuasi millään tavalla.Koska minusta tuo ei tarvitse sitä millään lailla.Hienoa, kun joku todella kertoo tällä palstalla omasta, toisenlaisesta ratkaisustaan...ja saa tyypilliseen palstan tapaan ämpärillisen sitä ihteensä niskaan...

Yhteistyössä