Vallitseeko tyttöjen äitien keskuudessa parempi ilmapiiri kuin poikien mammojen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lapsettoman havaintoja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lapsettoman havaintoja

Vieras
Olen huomaavinani että tyttöjen äidit olisivat sosiaalisempia keskenään ja muodostavat sellaisia kuppikuntia. Poikien äidit taas yksinäisempiä tai satunnaisen sosiaalisia.

Talossamme on vain kaksi poikalasten äitiä ja ainakin yli 5 äitiä joilla vain tyttöjä. Nuo kaikki tyttöjen äidit löytävät helposti toisensa kun taas poikien äidit ovat vähän omassa lokerossaan. Jäävät "prinsessakerhosta" pihalle.

Edustan kai tätä erakkoa poikaäitityyppiä. Inhoan suorastaan kaikkia prinsessajengejä! Olen aina ollut poikatyttö ja iloinen siitä että minulla on poikia. En jaksaisi hetkeäkään prinsessajuttuja.

Alkuperäinen kirjoittaja poikien mamma:
Edustan kai tätä erakkoa poikaäitityyppiä. Inhoan suorastaan kaikkia prinsessajengejä! Olen aina ollut poikatyttö ja iloinen siitä että minulla on poikia. En jaksaisi hetkeäkään prinsessajuttuja.

Mulla on molempia. Hiljaa ja lähes salaa olen onnellinen poikatytöistäni. :whistle:

Ei piä paikkaansa. Esimerkiksi mä olen tyttöjen äiti, en todellakaan mikään prinsessamamma, ja paljon epäsosiaalisempi kuin kolmen tuttavaperheeni poikien äidit. Samoja havaintoja olen tehnyt myös muiden kohdalla.

minulla on kolme tyttöä, enkä ole ikinä kuulunut mihinkään prinsessajengiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:

:laugh: :laugh: Pitäskö kuitenki liittyä johonki. Ne lyö käsilaukulla, jos yrittää.

Eikös tyttölapsi kohota yleensä enemmän äidin itsetuntoa ja tunnu läheisemmältä? Luulisi että tuo kommunikaation luontevuus johtuisi naisten keskinäisestä yhteisöllisyydentunteesta ja taas isät ja pojat kokevat omanlaistaan ylpeyttä ja yhteisöllisyyttä.

Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:

:laugh: :laugh: Pitäskö kuitenki liittyä johonki. Ne lyö käsilaukulla, jos yrittää.

tätä en saisi sanoa, mutta jos väsymyksen piikkiin menis. Pääsisinköhän Tukiaisten jengiin, vai lyötäiskö mua Vuittonilla.

:ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Eikös tyttölapsi kohota yleensä enemmän äidin itsetuntoa ja tunnu läheisemmältä? Luulisi että tuo kommunikaation luontevuus johtuisi naisten keskinäisestä yhteisöllisyydentunteesta ja taas isät ja pojat kokevat omanlaistaan ylpeyttä ja yhteisöllisyyttä.

tuo nyt on kyllä aivan naurettavaa psykologisointia.
milloin nainen olisi halunnut jotain yhteisöllisyyttä? kyllä suurin osa haluaa olla erilainen.
Minusta näyttäää siltä että äidit eivät kovin paljon seurustele.

Alkuperäinen kirjoittaja jaa:

tuo nyt on kyllä aivan naurettavaa psykologisointia.
milloin nainen olisi halunnut jotain yhteisöllisyyttä? kyllä suurin osa haluaa olla erilainen.
Minusta näyttäää siltä että äidit eivät kovin paljon seurustele.

Olen vain tehnyt havaintoja oman taloni asukkaiden välisistä suhteista. Kaikki tyttöjen äidit tapaavat takapihan hiekkalaatikolla luontevana läjänä ja heistä paistaa sellainen ylpeä pikkuprinsessojen äiti-sädekehä ja poikien äidit on neutraalimpia kaikin tavoin. Ehkä järkevämpiäkin siinä mielessä ettei mene joka juorukerhoon lojumaan?

:o :laugh:

mihis mä kuulun, kun on siunaantunut molempia sukupuolia yhtä monta?

Toinen jalka haudassa ja toinen prinsessajengissä. En tiiä.

Peräänkuulutin tässä lähinnä äitejä joilla on VAIN joko tyttöjä tai poikia. Näyttää että nuo äidit lokeroituvat helpommin ja ymmärtävät vain "omiaan".

Uskon että jos on siunaantunut lapsia kumpaakin sukupuolta niin on eniten tasapainossa kun kokenut kummankin sukupuolen äitinä olemisen.

Peräänkuulutin tässä lähinnä äitejä joilla on VAIN joko tyttöjä tai poikia. Näyttää että nuo äidit lokeroituvat helpommin ja ymmärtävät vain "omiaan".

Uskon että jos on siunaantunut lapsia kumpaakin sukupuolta niin on eniten tasapainossa kun kokenut kummankin sukupuolen äitinä olemisen.

Mää silti uskon, että noin ei ole. Tuttavissa, sukulaisissa, läheisissä... ei. Vai onko nykysuuntaus jotenki salliva. Tytöt pelaa jalkapalloa, jääkiekkoa, pojat tanssii... :/

höpöhöpö. Normaali äiti tietää että 2 tyttöä/poikaa voi oll akuin yö ja päivä kun taas tyttö ja poika voivat olla ihan kuin 2 marjaa.

Sellaista ei ole olemasaskaan kuin poikageenit ja tyttögeenit. jotain ihmehöpötystä tyttöjen äitien prinsessamaisuudesta. minusta ainakin on niin että mitä rumempi ihminen, sen enemmän meikkaa ja yrittää olla prinsessamainen, ja kuka on ruma? no tutkimusten mukaan keskimäärin enemmän rumat ihmiset saavat poikia.

Yhteistyössä