Valkosipulia korvatulehdukseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kokonainen kynsi kääräistynä talouspaperiin tai ohkaiseen kankaaseen. Korkeintaan voi valkosipulinkynteen tehdä pienen viillon. Toimii kyllä, vie kivun ja poistaa painetta, tosin yöllä lapsella vähän hankala kun painaa.

Mulla on toiminut kuorittu valkosipuli korvassa ainakin paineeseen, korvatulehduksesta en tiedä. Enkä ole myöskään käärinyt sitä mihinkää, vaan ihan "raakana" oon laittanut.

[QUOTE="viivi";23333760]Se paperi laitetaan siksi, että toisilla valkosipuli ärsyttää ihoa kovasti ja esim. nenässä se polttaa limakalvot.[/QUOTE]

Jaa jaa, enpä tuota edes ajatellut. Mulla on varmaan parkkiintunut korva!

Kunhan ei tee niinkun mummoni. Joka vihas lääkärissä käyntiä. Oli sitten tädiltäni kuullut tuosta sipulia korvaan jutusta. Mummo sitten omatoimisena leikkas palan sipulia ja työns sen korvaan. Siinä sitä sitten oltiinkin. Mummolla sipulia korvakäytävässä. Täti yrittämässä saada sitä pois. Niin virkkuukoukulla kuin imurillakkin. Mummo kun ei tahtonut lääkäriin mennä. Lopultahan se oli pakko mennä.

Lääkäri tutki korvan ja totesi: Hyvä rouva teillähän on sipulia korvassa. Mihin mummo vähemmän ystävällisesti totesi: Ja minkäköhän takia luulet minun täällä olevan!

[QUOTE="Lissu";23333817]Siis miten te sen laitatte. Ei kai kukaan oikeasti voi tunkea kokonaista valkosipulin kynttä korvaansa? :D[/QUOTE]

Mulla on erittäin kapeat korvakäytävät (edellinen lääkäri kuvasi "kuin viisivuotiaan"- kokoisiksi) ja jopa minä saan kokonaisen valkosipulinkynnen korvaani. Toki voihan valkosipuleja olla eri kokoisia.

Helposti? Eihän sitä ole tarkotuskaan sinne syvälle tunkea. Meet vaikka kyljelleen makoilemaan ja laitat sen kynnen niin, että pysyy. Tietysti jos itse yritit 1-kyntisen kanssa, niin ongelma voi olla suurempi...

[QUOTE="vieras";23333860]Mulla on erittäin kapeat korvakäytävät (edellinen lääkäri kuvasi "kuin viisivuotiaan"- kokoisiksi) ja jopa minä saan kokonaisen valkosipulinkynnen korvaani. Toki voihan valkosipuleja olla eri kokoisia.[/QUOTE]

Ok. :D En ole ikinä kokeillut, mutta jotenkin tuo kuulosti ihan mahdottomalta yhtälöltä. Ilmeisesti ei sitten kuitenkaan ole.

Minulle lapsena äiti laittoi valkosipulisilppua talouspaperin palaan käärittynä varpaiden alle sukkaan yöksi, kun minulla oli korvatulehdus. Yleensä oli pieni muovipussi viel sukan alla että pysyi valkosipuli oikeassa kohdassa paremmin. Helpotti joka kerta kipuun. :)

Yhteistyössä