Valkoista taaperon hampaissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mitä mitä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mitä mitä

Vieras
Eli yläetuhampaiden "juuressa" on valkoista siis valkoisempaa "kerrostumaa" kuin mitä itse hammas?
Ei oikein saa harjalla poistettua joten plakiksi en oikein usko.

Mitä se vois olla?

Tyttö on nyt 1v3kk ja joka ilta pestään hampuja...

Alkavia reikiä hampaissa. Näin sanoi meille hammashoitaja kun kyselin asiasta. Että jos hampaiden juuressa (nimenomaan etuhampaiden) on valkoinen "rantu" niin hampaissa on alkavia reikiä. Pystyy vielä ehkäisemään reikien tulon tehokkaalla hampaiden hoidolla ja jättämällä tuttipullot ja yösyömiset pois (jos sellaista harrastaa). Onko lapsen hampaissa raitoja kans?

Itse olen ollut huolissani kummilapsen hampaista ja kyselin sitten noista valkoisista samalla kun omia lapsia käytin hoitajalla. Sanoi heti ilman epäröintiä että ne on reijän alkuja.

Mun lapsella on ollut niitä täpliä etuhampaissa ja se s- mutans testi oli nolla. Sitä paitsi etuhampaat yleensäkin on parhaiten hoidetut. Tuskin niihin niitä reikiä ekana tulee.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 21:42 kaukosäädin kirjoitti:
Mun lapsella on ollut niitä täpliä etuhampaissa ja se s- mutans testi oli nolla. Sitä paitsi etuhampaat yleensäkin on parhaiten hoidetut. Tuskin niihin niitä reikiä ekana tulee.

onko ne sit hävinneet vai miten??minä oon kuullu et just tosta johtuis ne valkoiset täplät maitohampaan juuressa :o

Tissiä syö edelleen, aamuyöstä kerran.
JA etuhampaat mustakin on ne"helpoiten " pestävät...
Mitä tolle ois tehtävissä?
Itselläni ei ole kuin yks paikka ja ikää 26, eli mulla ainaskin pitös suu olla kondiksessa...