Valkoiset vai teräksiset kodinkoneet?

  • Viestiketjun aloittaja rakentaja
  • Ensimmäinen viesti
rakentaja
Eli uuteen omakotitaloon pitäis päätää kodinkoneet, mutta kun ei osaa päättää että valkoiset vaiko teräksen väriset...
keittiö on 16m2, valkoiset kaapistot, integroidut alumiinin väriset vetmet. Liesitulletin tulee olemaan teräksen värinen.

Teräksessä mietityttää sormenjäljet, meilläkin 3 lasta, takuuvarmasti koskevat jääkaappiin jne.

valkoinen: onko pidempään ok ja siihen ei kyllästy?

Jos ottaa jääkaapin ja pakastimen valkoisen, uunin teräksisen? Integroitu mikro, valkoinen vai teräskehys?
Astianpesukone tulee olemaan kokonaan integroitu.

Mielipiteitä ja vinkkejä ja komeuksia otetaan kiitollisuudella vastaan :)
 
Mä en missään nimessä halunnut/halua teräksen väristä jääkaappia, koska mun mielestä ne on kylmiä, synkkiä eivätkä sovi kuin laitoskeittiöihin. :D Mutta se on mun mielipide. Meillä siis tuo osasto valkoisena.

Mutta teräksenvärinen liesituuletin meilläkin on ja sen alla teräksenvärinen/musta hella. Ne on ihan ok. Tuo on integroitu hella ja ei niin "synkkä". B) Mikro meillä on musta/rosteri. Integroitu. Nuo ei kuitenkaan mikään sodi keskenään, koska ne on vähän eri puolilla keittiötä. L-mallin toisella reunalla jääkaappi ja tuossa kulmassa ja toisella reunalla hella, mikro jne. Väliin jää apk, joka on integroitu kaappiin.

Jos otat, muista ottaa semmoset, joissa on antifingerprint-ominaisuus. Ei jää sormenjälkiä. ...ja jos tulee vahingossa ostettua joku, jossa ei tota sormenjälkisuojaa ole, osta Wurthin rosterisuoja-ainetta, sillä saat sen siihen taiottua. :)
 
juu
Valkoiset on todellakin helpompi pitää puhtaana, teräksisissä on koko ajan sormenjälkiä mutta miellän valkoiset jotenkin vanhan aikaisiksi, siksi meille tulee remontin jälkeen teräs.
 
Juh
Meillä on teräksen väriset, joissa on samanlainen pinta kuin valkoisissakin, eli sormenjäljet eivät ole ongelma. Sinäänsä mun mielestä valkoiset on ehkä ajattomammat.
 
Kokko
teräksiset, koska kaikilla on kliiniset ja perkeleen tylsät valkoiset. Miksi te kaikki laitatte kaiken aina valkoisella? Kaapit valkoiset, seinät valkoiset, lattiatkin valkoiset, sohvat ja kodinkoneet valkoiset...? Minen tykkää!

Mutta jokainen taaplatkoon tyylillään...
 
pia
Meille kanssa rakentumassa talo ja samaa pähkäilly mutta valkoiseen ollaan kallistumassa. keittiöon tulee valkoiset vetimettömät ovet ja muutenki vaalea sisustus mietin että liikaa pomppaa silmille jos yhtäkkiä olisi teräksiset kodinkoneet jotka ei loppu peleissä omaa silmää kauheasti miellytä. enemmän valkosen ja mustan välillä pähkäiltiin! ja sormen jäljet varmasti näkyvät teräksisissä.
 
tytsyjen äiti
Valkoinen on mun mielestä aina hyvä. ajaton, siihen on helppo yhdistää sisustuksen muita värejä yms. Jos terästä haluaa, niin suosittelisin ainakin lapsiperheeseen harjattua rosteria, joka on kivan näköinen mutta ei niin kiiltävä ja herkkä sormenjäljille. Me just valittiin ensi maaliskuussa valmistuvaan taloomme ihan perus valkoista keittiöön. Valkoiset peiliovet keittiönkaappeihin ja valkoiset kodinkoneet.
 
ap
No jos uunissa on teräskehys niin se vois olla ihan ok. Jos tosiaan ottais ne isot jääkaapin ja pakastimen valkosena. Mut mitenhän toi mikro, kummalla kehyksellä se?

Meille tulee harmaa laattalattia keittiöön ja keittiön päätyseinään kuviotapettia (harmaa+musta ) joten siitäkin tulee kyllä ilmettä. Että sen takia ei kyllä varmaan kaipaa niitä teräksen värisiä isoja kaappeja.

VAIKEETA!
 
piste teräkselle
No niitä sormenjälkiä on ihan turha pelätä, mulla on teräksiset kodinkoneet ja olen pph, joten jotain kokemusta on pikkuisista sormenjäljistä ;). Würtin teräksenhoitoaineet ovat hyviä. Ota ne mitkä silmää parhaiten miellyttävät.
 
voi jenha
Alkuperäinen kirjoittaja piste teräkselle:
No niitä sormenjälkiä on ihan turha pelätä, mulla on teräksiset kodinkoneet ja olen pph, joten jotain kokemusta on pikkuisista sormenjäljistä ;). Würtin teräksenhoitoaineet ovat hyviä. Ota ne mitkä silmää parhaiten miellyttävät.
Mistä tuota teräksenhoitoainetta saa?

Meillä myös teräksiset koneet, passaa paljon paremmin meidän antrasiitinharmaisiin alakaappeihin (tai laatikoitahan ne nykyään enimmäkseen on ) kuin valkoset.
 
r
Itse pidän kaikkein eniten sellaisista, joihin laitetaan tavallinen kaapin ovi päälle. Kaapistoihin integroidut taitaa olla oikea termi. Eikä tarvitse tulla aukomaan vanhanaikaisuudesta ja epätrendikkyydestä, riittää kun me itse tykätään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja voi jenha:
Alkuperäinen kirjoittaja piste teräkselle:
No niitä sormenjälkiä on ihan turha pelätä, mulla on teräksiset kodinkoneet ja olen pph, joten jotain kokemusta on pikkuisista sormenjäljistä ;). Würtin teräksenhoitoaineet ovat hyviä. Ota ne mitkä silmää parhaiten miellyttävät.
Mistä tuota teräksenhoitoainetta saa?

Meillä myös teräksiset koneet, passaa paljon paremmin meidän antrasiitinharmaisiin alakaappeihin (tai laatikoitahan ne nykyään enimmäkseen on ) kuin valkoset.
Ostin omani Kuljun kartanosta, mutta sitä saa rautakaupoista jne. ainakin. Ja kai Prismoissakin vois olla, siellä ehkä, missä on autojen hoitoaineita (tossa kuljun kartanon hyllyssä oli samassa paikassa vanteen kiillotusaineet sun muut :D).

Toi aine toimii, tosin ensin alkuun piti eka kerros hinkaten kiillottaa (kuten auton vaha), et sai tasasen. :)
 
voi jenha
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Alkuperäinen kirjoittaja voi jenha:
Alkuperäinen kirjoittaja piste teräkselle:
No niitä sormenjälkiä on ihan turha pelätä, mulla on teräksiset kodinkoneet ja olen pph, joten jotain kokemusta on pikkuisista sormenjäljistä ;). Würtin teräksenhoitoaineet ovat hyviä. Ota ne mitkä silmää parhaiten miellyttävät.
Mistä tuota teräksenhoitoainetta saa?

Meillä myös teräksiset koneet, passaa paljon paremmin meidän antrasiitinharmaisiin alakaappeihin (tai laatikoitahan ne nykyään enimmäkseen on ) kuin valkoset.
Ostin omani Kuljun kartanosta, mutta sitä saa rautakaupoista jne. ainakin. Ja kai Prismoissakin vois olla, siellä ehkä, missä on autojen hoitoaineita (tossa kuljun kartanon hyllyssä oli samassa paikassa vanteen kiillotusaineet sun muut :D).

Toi aine toimii, tosin ensin alkuun piti eka kerros hinkaten kiillottaa (kuten auton vaha), et sai tasasen. :)
Kiitos, pitääpä pitää silmät auki autokemikaalien kohdalla!
 

Yhteistyössä